Idle TCP-forbindelser gennem CG3000 dør

Nu har jeg haft bredbånd via kabel-TV og et CG3000-modem igennem nogle år, og jeg er meget træt af et problem, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal løse.

Problemet er, at alle inaktive (idle) TCP-forbindelser dør efter nogle få minutter. Hvis jeg fx laver en SSH-forbindelse til en server på internettet eller på mit lokale netværk, så dør TCP-forbindelsen efter nogle få minutters inaktivitet (altså hvis der ikke ryger nogle TCP-pakker over forbindelsen). Jeg er nødt til at sætte keep-alive (fx 60 sekunder) på SSH-forbindelsen for at kunne være sikker på at holde den åben. Ingen af enderne opdager at forbindelsen er ubrugelig, så der sker bare ikke mere i fx en SSH-klient (der kommer muligvis en timeout på et tidspunkt), og jeg må åbne en ny forbindelse for at komme videre.

Det er voldsomt generende, for det er ikke alle mine idle TCP-forbindelser, jeg kan sætte keep-alive på, så det er et stort problem med fx mine VNC-forbindelser til min ene computer. De dør, hvis jeg går fra computeren i kort tid.

Dette må være en fejl eller en forkert indstilling i kabelmodemmet, for problememet var der ikke før jeg skiftede internetudbyder til YouSee. Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)