Hvordan tilslutter man modemmet hos mig?

• Deltager
  • 0 kommentarer
Hej alle

Jeg har TDC internet idag, men skal have skiftet til yousee, da det er mere en dobbelt op på hastighed til samme pris.

Jeg bor i lejlighed og får idag TV fra yousee via andelseforeningen. Yousee siger at hvis jeg køber bredbånd igennem dem, så vil jeg modtage en Netgear C6250 router.

Jeg var så inde og kigge på hvordan den skal tilsluttes (http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/yousee_modemmer/netgear_c6250.aspx) men kan ikke få det til at passe..

Her er et billede af mine stik i soveværelset idag..

[img]210iEF997E5694DB4447.jpg[/img]

Dette var alt sammen noget som sad i lejligheden da jeg flyttede ind og virker fint.. Som jeg lige ser det, så får jeg et kabel ind i min lejlighed og det er det som sidder længst til venstre i boksen oppe til venstre. Den ryger så ind i en forstærker (tror jeg det er, men ved ikke) som så sender videre til en 4 way splitter og ud til mine 4 antenne stik i lejligheden.

Hvor ville jeg skulle tilslutte modemmet? I et af mine antenne stik, f.eks. inde i stuen? Er det ikke meningen at modemmet skal sidde så tæt på "kilden" som muligt??

Mine antenne stik rundt om i lejligheden er de "normale" stik med 2 huller. Et til TV og et til radio (http://lk.dk/images/Privat/Produkttyper/Antenneudtag-560x391.jpg)

1 Kommentar

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej dustie

Velkommen til vores forum :)

Det er noget af en installation du har der.

Hvis du får internet fra os, så skal det helst sidde på det første stik eller der hvor signalet kommer ind, så i dit tilfælde, så skal det sidde til her hvor dit signal kommer ind.

Den mest optimale måde at sætte det op på, er at have en lille splitter før den fordeler som deler signalet ud til alle dine tv, det skyldes at du på den måde får det bedste signal muligt til dit bredbånd

Din installation ville så være kablet der kommer ind hos dig, den går ind i en to vejs splitter, hvor den ene udgang går til dit bredbånd fra os og den anden går over til forstærkeren der deler signalet ud til dine tv.

Der er selvfølgelig også mange andre måder det kan gøres på, men dette er den vi anbefaler da den vil give dig det bedste signal til dit bredbånd.

Splittere og kabler er noget du kan købe mange steder, det er bare vigtigt at det er en som er ordentligt afskærmet mod forstyrrelser. Jeg ved at Silvan bland andet sælger disse.

Jeg håber at dette hjalp dig lidt på vej :)

/Kevin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P