Svar

Hvor længe bør jeg finde mig i det????

Siden slutningen af maj har mit internet været ustabilt, og jeg har haft besøg af en Yousee-fætter 3 gange.

Det er stadigt ustabilt, og der er tidspunkter på døgnet hvor man slet ikke kan bruge internettet. Søndag fejlmeldte jeg det, og fik besked om at jeg ville blive kontaktet i løbet 2 dage!!! -det er bare ikke sket, og når man har børn der er startet i gymnasie og skole er man dybt afhængigt af internet. Iøvrigt var "kundeservice" så frække at fortælle mig, at hvis jeg ville have min sag opprioriteret, ville jeg få en regning for det -så kan Yousee så for en regning for brugt afspadsering ifm. teknikerbesøg.

Er der andre i Værløse og omegn der oplever at deres forindelse er ustabil? For så kunne det tyde på en overbelastning, som Yousee må gøre noget ved.

icon

Bedste svar af jens3500 19 august 2015, 18:13

Jeg tror det bliver løsningen med SamKnows. Så kan man i hvert fald ikke krybe uden om med dårlige undskyldninger.

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Min mor har lignende problemer. Hun bor også i Værløse. YouSee har lige sendt hende en ny router, som jeg installerer når hun kommer ferie.

Nu har jeg spurgt ud i vores grundejerforening via Fjæsbog, og jeg er åbenbart ikke den eneste. Enkelte har dog afholdt sig fra at gøre mere ud af det, grundet trusler om regninger, hvis fejlen ligger i egen installation. Egen installation er jo til at overse, da den består af et kabel fra væggen til router, og kablet er iøvrigt udleveret af Yousee.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Support ændrede kanal nummer i min mors gamle router, da der var en del log fejl i router. De valgte dog også at sende en ny router, da min mors nuværende er meget gammel. Den gamle router har ellers fungeret fint, og har faktisk aldrig været genstartet før (bortset fra den sidste tid).

Kanalnr. er kun ifht. WIFI, hvor man kan have evt. naboer der anvender samme kanal. Det hjælper ikke på det kablede og telefon.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Jens, du skal prøve at tjekke op på om det er LAN el. WAN siden som halter. WAN siden er typisk Yousee's problem, hvor LAN siden er dit eget netvæk (Wifi, ethernet) i huset. På fronten af dit router sidder der en LED lampe. På nogen routere hedder den "online" or på andre "link". Der findes sikkert andre benævnelser, men omtalte lampe skal lyse konstant for at vise der er signal fra Yousee og til dit router. Hvis den begynder at blinke, eller helt slukker, så er det et tydeligt tegn på, at din WAN forbindelse er smuttet. 

Det kunne være interessant at vide, om det er hos Yousee der sker et eller andet mystisk med linjen, el. om fejlen skal findes ved routeren el. i huset.

Hvis yousee signalet bliver for højt eller svagt til routeren (modemmet), så kan det skabe ustabilitet og mystiske router genstarter / udfald. 

Men som udgangspunkt ville jeg tjekke online link forbindelsen til Yousee, når du har problemet.

Jeg bor også i Værløse, og jeg har haft problemer i snart 2 år. Jeg betaler for 100/20 Mbit, men i primetime (aftentimerne og weekenden) bliver forbindelsen stabil og hastigheden begynder at svinge meget - helt ned til 20 Mbit (rellt tror jeg den er lavere).

Problemet er at centralen ikke kan følge med. Jeg har lavet kontinuære målinger, og det er helt tydeligt at problemerne har sammenhæng med antallet af samtidige brugere. Jeg har klaget, og Yousee har gentagene gange lovet at få opdateret centralen som dækker Værløse. Der sker bare intet.

Jeg vil anbefale at du udskrifter din Yousee forbindelse med en 4G forbindelse fra f.eks. 3. Her kan du få ret stabil hastighed, og du kan få en router som kan indeholde SIM kortet. Det er billigere og mere stabilt end Yousee,

Mvh.

JASEDK

Det er testet, og det forbindelsen der ryger. Hverken telefon eller bredbånd i 5-10 min. og så kommer det retur. Det er hovedsageligt i spidsbelastning (hverdage fra 16-19:30) at det ikke virker, og så i weekender.

Det er startet i maj, hvor vi fik en masse opdateringer, og alle kunder fik sat deres hastighder op. Der er nok noget kapacitet der ikke følger med:-(

Nu har vi via grundejerforeningen Yousee, og kan (endnu) ikke frit vælge vores leverandøe af kabeltv, og betaler over kontingent til grundejerforeningen for levering af tv-signal. Alene af den grund SKAL det bare virke, for ellers kan det være mine betalinger bliver ligeså tilfældige som min internetforbindelse. 

Jeg må erkende at min Yousee forbindelse kører bedre end den har gjort længe.

Indtil april i år faldt min hastighed i primetime perioderne (aftentimerne og weekenden) helt ned på 5-10 Mbit, hvilket medførte at forbindelse i disse perioder var ubrugelig. I løbet af april gjorde Yousee et aller andet, således at reduktionen blev knap så markant (30-40 Mbit). Uanset fik jeg i primetime ikke de nominelle 100 Mbit downstream.

Inden for de senste par måneder er det blivet rimeligt godt. Forbindelsen kører konstant 100 Mbit, men det kan ske at den halter lidt f.eks. Søndag aften (det gjorde den f.eks. her i weekenden omkring kl. 22.00).

Jeg er en enkeltstående husstand og ikke del af en forening. Jeg er derfor afhængig af kapaciteten på den central som dækker Værløse generelt. Det er min fornemmelse at Yousee gør sig ekstra anstrengelser for at sikre kvaliteten når der er tale om foreninger, men om de har gjort det hos jer afhænger nok af grundejerforeningens bevågenhed.

Hvis det forholder sig således at forbindelsen periodisk falder helt ud, så må der være en teknisk fejl i enten din eller foreningens installation. Hvis der er tale om at hastigheden konsekvent dykker i primetime (og ellers kører fint uden for primetime), så er der 100% sikkert tale om kapacitetsproblemer på centralen (som er Yousee's ansvarsområde).

Har I kapacitets problemer kan jeg anbefale SAMKnows WhiteBox, som jeg har beskrevet andet sted på dette forum (søg evt. på Google). WhiteBox'en er super til at indsamle statistik over tid, og så er den ganske gratis.

Mvh.

Jasedk 

Jeg tror det bliver løsningen med SamKnows. Så kan man i hvert fald ikke krybe uden om med dårlige undskyldninger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)