Spørgsmål

HP LAPTOP 15-BWO46NO

Omdømme 3
Badge
Hvorfor kan denne PC'er ikke Update for Windows 10 version 1709 for x 64 -based system . C KB4041994?
Senest mislykkede. Installation blev forsøgt den: 14/3
OX80070643.
Hvorfor går det galt hvergang, at man køber en ny PC'er og kun vil opdatere på systemet?
Hvem skal man kontakte? Så min ny indkøbte PC'er får diverse opdateringer? Uden, at fejle på min LAPTOP?

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Phoenix 73 skrev:

Hvem skal man kontakte? Så min ny indkøbte PC'er får diverse opdateringer? Uden, at fejle på min LAPTOP?

Det må da være producenten.
Omdømme 7
Badge +7
Har du antivirus på den? En af de nyeste opdateringer kommer kun ned, hvis man har en Microsoft godkendt antivirus. Hvis man har ikke godkendt antivirus og Microsoft laver opdatering kan PCen låses med BSOD (Blue Screen Of Death). Fruen bruger Windows og ved at hente den gratis udgave Avast lykkedes det. Godkendte Antivirus skriver en parameter i de såkaldte "registry", som "Windows update" kigger effer. Du kunne prøve med Avast, men der mange andre godkendte antivirus. Jeg er på ud af døren, så du må google selv for at finde listen med andre.
Omdømme 3
Badge
Slangefar skrev:

Har du antivirus på den? En af de nyeste opdateringer kommer kun ned, hvis man har en Microsoft godkendt antivirus. Hvis man har ikke godkendt antivirus og Microsoft laver opdatering kan PCen låses med BSOD (Blue Screen Of Death). Fruen bruger Windows og ved at hente den gratis udgave Avast lykkedes det. Godkendte Antivirus skriver en parameter i de såkaldte "registry", som "Windows update" kigger effer. Du kunne prøve med Avast, men der mange andre godkendte antivirus. Jeg er på ud af døren, så du må google selv for at finde listen med andre.

Har avast på systemet, så har mere tiltro til, at man skal kontakte producenten, som radiomanden beskrev på kommentaren.
Omdømme 3
Badge
Phoenix 73 skrev:

Slangefar skrev:

Har avast på systemet, så har mere tiltro til, at man skal kontakte producenten, som radiomanden beskrev på kommentaren.

Har lige kontaktet producenten. Uden, at jeg fik hjælp på systemet. Opdateringer. Har de åbenbart ikke styr på?
Omdømme 7
Badge +7
Du må google KB4041994, og se hvad folk foreslår at prøve.
Omdømme 7
Badge +3
Er problemet løst?
Hvis ikke kan følgende muligvis hjælpe.

Den nyeste opdatering fra Windows Update marts 2018 gav nogle problemer for to computere. Den ene afbrød blot opdateringen uden at noget blev opdateret, den anden gik det helt galt for, så Windows slet ikke kunne starte. Der skulle en systemgendannelse til for at få den i gang igen. Herefter blev opdateringen fra Windows Update skjult med værktøjet "Show or hide updates" (wushowhide.diagcab) for at stoppe fortsatte mislykkede automatiske forsøg på opdatering.

Ved at bruge "Show or hide updates" til kun at opdatere en del at emnerne i opdateringen marts 2018 viste det sig at det var en af dem, "Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software", der fik en eller begge af de øvrige emner til at fejle. Så ved at opdatere "Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software" separat blev det hele opdateret uden flere problemer.

"Show or hide updates" kan hentes på Microsofts hjemmeside.
Check om systembeskyttelse er slået til, ellers kan man ikke lave en systemgendannelse.
Omdømme 3
Badge
MS-ERIK skrev:

Er problemet løst?
Hvis ikke kan følgende muligvis hjælpe.

Den nyeste opdatering fra Windows Update marts 2018 gav nogle problemer for to computere. Den ene afbrød blot opdateringen uden at noget blev opdateret, den anden gik det helt galt for, så Windows slet ikke kunne starte. Der skulle en systemgendannelse til for at få den i gang igen. Herefter blev opdateringen fra Windows Update skjult med værktøjet "Show or hide updates" (wushowhide.diagcab) for at stoppe fortsatte mislykkede automatiske forsøg på opdatering.

Ved at bruge "Show or hide updates" til kun at opdatere en del at emnerne i opdateringen marts 2018 viste det sig at det var en af dem, "Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software", der fik en eller begge af de øvrige emner til at fejle. Så ved at opdatere "Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software" separat blev det hele opdateret uden flere problemer.

"Show or hide updates" kan hentes på Microsofts hjemmeside.
Check om systembeskyttelse er slået til, ellers kan man ikke lave en systemgendannelse.

Har kontaktet : Microsoft. Hvorefter, at der blev lagt link på email, alligevel, så fejler det stadig. Tror mere på, at Microsoft ikke deres levende råd, Angående: Opdateringer? Der Denne opdatering bliver ved med at fejle burde ikke være pga, Fejl opdatering, som bliver ved med at fejle på systemet? Har forsøgt med fejlværktøj. Uden hjælp. Desværre! Bortset fra det, så er jeg informeret om, at andre bruger har samme opdaterings problemer?
Omdømme 7
Badge +3
Hvis det ikke allerede er prøvet, så prøv følgende (det forudsættes af PC'en har Windows 10):

1. Download "wushowhide.diagcab" fra Microsofts webside. Find den ved at søge på siden.
2. Kør værktøjet "wushowhide.diagcab" ved at dobbeltklikke på den.
3. Hvis der anmodes om login som administrator, så log på som administrator.
4. Vælg siden i værktøjet til opdateringer, der skal skjules.
5. Sæt markering ved alle viste opdateringer.
6. Kør Windows Update manuelt. Den skal nu sige at alt er opdateret.
7. Start værktøjet "wushowhide.diagcab" igen.
8. Vælg siden i værktøjet til skjulte opdateringer, der skal vises igen.
9. Marker én af opdateringerne (den ældste hvis de har datoangivelse).
10. Kør Windows Update manuelt igen. Nu skulle der vises én opdatering, som installeres.
11. Når den er installeret og PC'en genstartet, så gentag fra punkt 7.
12. Når alle opdateringerne på den måde er installeret, er håbet at alt nu er i orden.

Hvis denne beskrivelse ikke løser problemet, er problemet anderledes end det problem, jeg havde med opdateringerne. Kør eventuelt fejlfindingsværktøjet for Windows Update (findes under indstillinger, siden med Update), Når det er gjort, så gentag ovenstående punkt 2-12 igen. Andre muligheder er at genoprette Windows eller gendanne til fabriksindstillinger. Det skal kraftigt tilrådes at tage kopi af alle data på PC'en, da navnlig gendannelse til fabriksindstilinger måske vil slette alt, der ikke lå på PC'en ved købet.

Eller også må nogen med indgående kendskab til Windows undersøge PC'en nærmere. Du skriver at PC'en er nyindkøbt. Har problemet været forelagt forhandleren af den? Hvis problemet skyldes en fejl på PC'en, som den havde ved købet, må det være sælgeren der skal udbedre problemet, da der jo så er solgt en vare med mangler, hvis reklamationsretten ikke er udløbet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)