Svar

Hjælp til signalstyrke på router

Hejsa

Vi er lidt udfordret vedr. vores WIFI herhjemme pt. så jeg har et par spørgsmål jeg gerne vil have svar på

hvis det er muligt. Det der sker er at min Ipad lige pludselig mangler signal, samt en trådløs pc også falder bort fra wifi signalet, også TV'et, således at jeg enten skal genstarte routerren, eller skrue antennesikket ud og tilbage for at afhjælpe dette.....men nu gider jeg ikke mer.

Hvordan ser jeg signalstyrken på vores router ? (en tekniker fortalte det skulle ligge mellem 50-70db og senest fortalte en tekniker at vores lå på 44db)

Kan jeg evt. sætte en forstærker på for at forbedre signalstyrken på vores router ? Vores router er et CG3700emr

`Håber at nogen kan hjælpe lidt

Vh Rene

icon

Bedste svar af Slangefar 28 juni 2016, 20:18

Jeg har en anden router (6250) og kan vist ikke rigtig hjælpe dig specifikt med 3700. Jeg kan logge på min 6250. På fanebladet "Basic" trykker man på "Cable connection". Så kan jeg se alle kanaler op og ned. Mit SNR (Signal Noise Ratio, vil jeg tro) er omkring 38-39 dB på alle kanaler.

Der kan være mange grunde til (efter router), at jeres enheder på wifi falder af.

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hvis du har en Android telefon eller tablet kan den måle wifi signalet  med den gratis app Wifi Analyzer fra Farproc. Så kan du gå rundt i boligen og måle niveauerne. Er signalet lavt kan man f.eks. sætte "range extenders" op.

Hejsa

jeg har desværre ikke noget som kører Android , men jeg har en IPad, kunne den bruges ?

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Så vidt jeg husker findes der vist ikke sådan en app til Apple. Apples IOS begrænser måske udviklernes adgang til wifi. Kender du ikke en i "nærheden" med en Android telefon eller tablet?

Jeg siger altid Wifi er Pandoras boks. Har du forsøgt noget for at forbedre dit wifi?

Jep - jeg har skiftet haldelen af mit antennekabel til Yousee ready kabel, men mangler stadig måske en 15 meter på et svært tilgængelig loft :) .

Kan jeg ikke bare sætte en signalforstærker til antennekablet for at min router får en bedre forbindelse (db forhold) ?

Der skulle ikke være grund til en wifi extender.

Omdømme 4

Badge +3
Jeg troede dit problem var Wifi relateret (altså EFTER router). Kender desværre ikke meget til antenneforstærkere (hvis dine problemer er FØR router).

Problemet er mit wifi - jeg har en pc koblet med kabel til routeren, og den viser 120/12mb på vores 110mb forbindelse, så det er jo godkendt. Alle mine andre forbindelser, tv - ipad - trådløs pc, falder ud af vores wifi, og jeg havde kontakt til en yousee tekniker det fortalte, han kunne se at signalet til vores router lå for lavt 46db eller 44db hvor han sagde den skulle ligge mellem 50-70 dB, og jeg vil gerne selv se det ved at logge på vores router på 192.168.0.1 men kan ikke rigtig huske hvordan jeg ser signalstyrken.

Dette med henblik på at hvis jeg selv byttede nogle stik ud eller skiftede noget kabel, ville jeg jo selv kunne se hvorvidt det ville hjælpe på signalet og dermed vores wifi.

Omdømme 4

Badge +3
Jeg har en anden router (6250) og kan vist ikke rigtig hjælpe dig specifikt med 3700. Jeg kan logge på min 6250. På fanebladet "Basic" trykker man på "Cable connection". Så kan jeg se alle kanaler op og ned. Mit SNR (Signal Noise Ratio, vil jeg tro) er omkring 38-39 dB på alle kanaler.

Der kan være mange grunde til (efter router), at jeres enheder på wifi falder af.

Nå - fik tilsendt et nyt sagem modem, og vupti så var signalet på den ny router på 60 dB, hvor den gammel Netgear var målt til bare 47,9 dB så nu kan jeg bare slappe af med et wifi der endelig virker efter hensigten...... (Signalet ved kunden skal ligge mellem 50-70 dB iflg. Yousee selv) . Jeg skulle sgu ha skiftet det modem allerede for 1,5 år siden, men jeg blev slået lidt i hovedet, når jeg henvendte mig til yousee, at hvis fejlen lå ved mig kom jeg til at betale. Jeg vidste jo godt at der lå nogle meter gammel kabel, men skulle da bare have vidst at fejlen lå på routeren.....!! 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)