Hjælp nettet ryger i et sekunds tid så jeg får disconnect i spil

Hjælp mit net bliver ved med at ryge af hvber time i et sekund eller deromkring. men det er nok til at jeg bliver disconnectet fra spil og lign. Er der nogen der har en løsning på det problem og ligger det hos mig eller hos yousee. på forhånd tak for hjælpen.

ps: smart og lave forum om og slette alle gamle poster. godt gået yousee.

21 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej minimanden1

Jeg kan se der ikke er kommet noget svar, så jeg vælger lige at komme med et, da du oplever problemer med dit net.

Først vil jeg anbefale dig at tjekke om dit modem lyser anderledes når disse afbrydelser sker.

Hvis det gør det, så skal det fejlmeldes via vores support på 70704040.

Lyser det ikke anderledes, så kan det være flere ting, så til at starte med skal du tjekke om det kun sker når du spiller eller om det også sker når du bare er på nettet normalt.

Sker det kun når du spiller, så kan det skyldes at der kommer for høje ping tider til nogle af de servere du kobler til, og så er der desværre ikke så meget vi kan gøre herfra.

Hvis det sker lige meget hvad du laver på nettet, så tjek om det både er trådløst og med kabel.

Sker det kun trådløst, så prøv at stille på den trådløse frekvens. Du kan se her hvordan dette kan gøres.

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/problemer/forbedre_dit_wifi_signal_ved_at_skifte_kanal.aspx

Sker det med begge dele, så lav en reset af din router og hjælper dette heller ikke, så er du nød til at tage kontakt til vores support på 70704040.

/Kevin

Jeg har samme problem. Cirka én gang i timen smider den mig af i et sekunds tid. Det er ikke første gang det sker, men jeg ved det har virket fint i flere måneder. 
Og en del af mine venner som også bruger Yousee har samme problem, så er ret sikker på det er noget i gør.

Hej Cbyriel

At det har virket i flere måneder er ikke altid ensbetydende med at  der ikke pludselig kan være noget i vejen. .Desværre er det nye 4G sinal så kraftigt at det kan forstyrre gamle ledninger med støj, så hvis du har en gammel instalation, kan det udmærket godt være hos dig.

Jeg har fået trukket nye ledninger, stik og flyttet min router tættere på hvor jeg sidder med min PC.  

Prøv at ringe til kundeservice, og få dem til at måle din forbindelse. Hvis den er i orden, og du får en teknikker ud, som finder fejl i dit udstyr, er det desværre dig der hæfter for regningen. 

Kontakt

Fik det hele installeret for et år siden, så det er ikke en gammel installation.
Men problemet er, der jeg boede før kunne det samme ske: Præcis 1 gang i timen bliver man smidt af i et par sekunder.
Så det har ikke noget at gøre med min installation, bare yousee der skal tage sig sammen.

Hej

Havde samme problem, dog kun med random ping-spikes i online spil og fandt ud af at det skyldes mit netværkskort (Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235). Fik det løst ved at prøve met et andet net-kort og har ingen problemer nu.

Præcis en gang i timen bliver jeg smidt af: kl. 20:28 - 21:28 - 22:28 og så videre.
Hvad sker der?

Hej

Problemet er at yousee som default har sat en lease tid på 1 time i routeren. Det vil sige at ip-adressen udløber hver time.

Log ind i routeren og set lease tiden til. f.eks. 10080 (1 uge) så tror jeg ikke I ser problemet igen.

Det løste problemet for mig.

Hvordan ændrer man lease tiden på sin router - sådan helt præcist? Kan ikke se det nogle steder.

Har samme problem. Har haft samme router i meget lang tid men har kun haft problemet i ca 1 uge.
Det er det der er det underlige; for det kan virke helt fint i flere måneder for mig.
Bare lige pludseligt, så kan det stå på i et par dage hvor den DC'er mig præcis hver time.
Det er et underligt system..

Prøv at se under LAN Setup. Parameteren hedder Client Lease Time: Jeg har sat min til 4320 minutter.

Jeg har ikke haft problemet siden

Jeg havde akkurat samme problem, og det blev løst efter jeg skiftede til fast ip. Da alle gamle posts desværre er blevet slettet kan jeg ikke linke den

Hey folkens

Jeg har samme problem med mini-disconnects, er der nogen der kan fortælle mig hvor Lease-timeren er i routeren? jeg kan nemlig ikke finde den nogen steder derinde - jeg har en CG3000

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej Alle 

Et bredt svar og måske noget der kan dæmme op for en løsning. 

Hvis man har lavet noget fast IP til noget udstyr på netværket i routeren, så kan det volde problemer i denne retning, hvis man ikke bruger IP-adresser uden for DCHP-scopet 192.168.0.10 til 192.168.0.99

Da dette er uden for vores support-omfang, kan jeg desværre ikke engang henvise til vores support for yderligere hjælp.

Afslutningsvis, skulle det altså ikke være noget der kommer herinde fra, som følge af en fejl i modemmet eller lignende.

Jeg håber I får løst problemet! :D

God aften!

/Kasper 

Kan du så fortælle os hvordan man gør sådan, så man ikke har en fast IP? For det lyder som om det er løsningen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kasper har modtaget fra andre medlemmer.

Badge

Cbyriel skrev:

Kan du så fortælle os hvordan man gør sådan, så man ikke har en fast IP? For det lyder som om det er løsningen.

Hej Cbyriel

Ovenstående scenarie er aktuelt såfremt, du selv har været inde at lave en konfigurering/portforwarding i modemmet og dermed, så ved man også hvordan man slår det fra igen. 

Det er ikke noget vi har support på, så  vores support kan desværre ikke hjælpe, men jeg ved, at vi har denne guide:

http://yousee.dk/hjaelp_og_support/bredbaand/opsaetning/port_forwarding.aspx

Resten derfra, håber jeg at en anden bruger ved og kan være behjælpelig med. Men et godt sted at starte er at resette modemmet et par gange i bunden, så burde en opsætning, som eventuel er skyld i problemet jo være fjernet. Pil også alt ekstra udstyr fra og test direkte med kabel fra modem til PC som det eneste på netværket.

Jeg håber det lykkedes! :D

God weekend når I kommer dertil.

/Kasper 

Har prøvet alt ovenstående - genstartet router til fabrikationsindstillinger.

Og det kan virke fint i nogle uger; men de sidste 2 dage har den alligevel koblet mig af nettet præcis hver time.
Idag virker det fint, uden afbrydelser.

Det lader til jeg selv fandt ud af svaret ved at researche lidt.

Det lod til at være en lease timer; men har ikke kunnet finde nogle steder hvor jeg ændrer den.
Lavede en statisk IP istedet for, og min ipconfig siger ikke længere noget om min IP adresse løber ud (som har forsaget de her DC's). Så håber det er fikset.
Tak for at være ubrugelige og uvidende :)

Cbyriel skrev:Tak for at være ubrugelige og uvidende :)

Dette er et kundeforum, hvor der er mange kunder (og få tdc ansadte der styrer forum) der forsøger at komme med løsninger til problemer, og den nedladende bemærkning, kan du godt droppe. Hvad pokker biller du dig ind?   :@  

Om der er få eller mange ansatte spiller ikke den store rolle. De kun ikke hjælpe mig og måtte selv finde en løsning. Og siden du ikke selv er en medarbejder behøver jeg ikke have en diskussion med dig. De var ubrugelige og uvidende.

"Det er ikke noget vi har support på, så  vores support kan desværre ikke hjælpe". 
Sådan er det bare, og det er fair nok.

Men til andre der har samme problem, så er det basically en lease timer der fornyer ens IP på et bestemt tidspunkt som smider en af; så derved at få en fast IP bliver den ikke fornyet - og derved ikke smidt af. Var lidt rodet, men indtil videre virker det.

Lease tid er ikke den periode hvor jeres computere har en IP-adresse, men den periode routeren har sat en adresse som "optaget".

Normalt vil en sådan "lease tid" efter 1/2 lease tid blive reset, hvis computeren er på netværket. Efter 3/4 tid vil computeren ikke få adressen automatisk efter udløb men skal genforhandle om en.

Ofte kan man se at flere enheder får IP fejl,når lease tiden er lav, fordi mange ofte lader den stå i standby, hvorved DHCP serveren (routeren) ikke kan forhandle en ny lease tid med dem og derfor giver adressen til en anden enhed.

En må at omgåes det er ved at give enheden en statisk IP-adresse, og  på DHCP serveren matche IP-adresse med enhedens MAC-adresse.

Hvis man ikke gør den sidste del vil man igen få flere enheder med ens IP-adresse og derved ingen netværk.

Jeg har selv problemet med lange ping tider og timeout pga. af dette (ping 8.8.8.8 -t) med dette kan skyldes ting på mdet store Internet. Dog lavede jeg også det samme om routerens interne Gateway adresse (ping 192.168.0.1), hvor lå på 1-2 ms og igen timeouts.

Til dagligt arbejder jeg som Datatekniker med speciale i infrastruk (netværk) hos en større uddannelsesinstitution og hvis vi havde disse problemer med høje svartider og timeouts, ville vi hurtigst muligt få lavet de ændringer der skulle til for at brugeren ikke skal få nedetid.

Desværre ser de ud til at Yousee mener at bare der kommer penge ind, så er alt i orden, for kunder kan jo ikke få andet (har tidligere haft Internet over telefon fra TDC og det virkede, do med dårligere båndbredde)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)