Spørgsmål

Hjælp til opsætning af bridgemode

Hej alle,
min bror vil gerne bruge sin egen router og jeg har prøvet at sætte den op for ham men uden held. Routeren fra YouSee er en Sagecom 3686, den eksterne er en Netgear AC1000.

Det jeg har gjort er at sætte et stik fra Sagecom's "LAN1" til "Internet" i Netgear routeren. Derefter blot koblet den stationære til LAN1 i Netgear routeren. Derefter har jeg så logget ind på Sagecom routeren og aktiveret bridge mode, mere tænkte jeg ikke der skulle til.

Computeren finder godt nok en forbindelse men der står den er "limited" men en lille gul trekant. Internet-dioden på Netgear routeren er også orange, som Netgear skriver betyder: the router has detected an Ethernet connection from the modem but the router is not online.

Jeg har fået at vide på et andet forum at ikke alle YouSees routere accepterer bridgemode, og at man skal ringe til dem og give dem den nye routers MAC-adresse så de kan skrive den ind i deres system, så den kan godkendes/accepteres, passer dette?

Ellers hører jeg gerne nogle foreslag til hvad jeg kan prøve, da min bror simpelthen lukkes ude fra næsten alt der har med P2P at gøre, ligemeget hvor meget vi slår fra og til (firewall, AV, DMZ osv.)

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har du husket at aktivere din Netgear AC1000 på https://aktiver.mitwifi.dk/ ?

Virker det ikke med linket, er det korrekt kundeservice på 70 70 40 40 kan manuelt aktivere din Netgear AC 1000, hvis du oplyser MAC adressen på den.
Omdømme 7
Badge +7
Håber ikke I skifter router på grund af P2P. Mange routere kan ikke lide P2P, da der åbnes for mange samtidige forbindelser. I P2P softwaren begrænser man bare antallet af samtidige forbindelser, og på den måde kan stort set alle routere bruges.

Jeg bruger selv P2P og har måttet skrue ned for antal forbindelser, da det fik min router (en Netgear C6250 fra YouSee) til at genstarte.

Jeg deler en del Open Source. Henter du f.eks. Debian, Raspbian eller Libre Office via torrent, kan det det være du får fra mig.
Omdømme 4
Badge +1
Som Slangefar pointerer, skal din egen router aktiveres. Jeg bruger altid IP-adressen, da jeg ikke anvender Yousees dns. Ip-adressen jeg bruger er 80.62.121.114. Jeg ved så ikke, om du skal indtaste aktiveringskoder, men ellers tryk Næste, hvilket burde få Yousees router til at genstarte. Inden for 5 minutter burde du komme på nettet med din egen router. Prøv at genstarte eller opdatere dhcp tildelingen på wan hvis du har en 10.x.x.x eller 192.168.x.x adresse.
Tak for svarene. Jeg prøver jeres foreslag af i morgen. Hvis det ikke virker prøver jeg og kontakte yousee og hører omkring det med MAC-adressen.

Vedr. Det med p2p som Slangefar nævner kan jeg sige at det udelukkende handler om spil. Min bror kan ikke spille spil hvor en anden IP/computer fungerer som "host", da han ikke kan forbinde samt ingen forbinder til ham. Det virker som om routeren ikke vil tillade det.

Jeg skriver her igen i morgen. :)
Omdømme 7
Badge +7
Ok, du skriver P2P, men tænker måske på UPnP. Du skal bare sikre UPnP er slået til i routeren. Mange spil åbner porte med UPnP i routeren, så andre spillere kan kontakte dem ude fra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
Omdømme 7
Badge +7
P2P åbner som regel også de nødvendige porte med UPnP :D
Omdømme 7
Badge +7
Mange udbydere af spil bruger P2P til at distribuere deres spil, men det er vel ikke det det du mener.
Så blev det ordnet! Fik fat i en medarbejder der ellers ikke sidder ved telefonerne som hjalp mig (super fedt!). Han kunne se den eksternes routers MAC-adressen forbundet til deres router og valgte den som DHCP klient/router.

Hvis nogle skulle opleve lignende kan jeg fortælle at hvis man først forbinder en enhed til routeren så kan de ikke se den rigtige MAC-adresse inde hos YouSee, så sørg for at når du har sat bridgemode til samt den eksterne router at du så ikke forbinder nogle enheder før du ringer til YouSee for at få den aktiveret.

Tak for svarene herinde.

For lige at afslutte det med P2P mener jeg spil der bruger P2P (hvor en computer/ip fungerer som server) i stedet for en dedikeret server. At aktivere UPnP virkede ikke i mit tilfælde.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)