Svar

henter for mange mails

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
  • Guru
  • 1774 kommentarer
Jeg har fået det problem, at de samme mail hentes flere gange. Nogle gange kommer mailen i flere eksemplarer ved hentning. Nogle gange kommer de mange eksemplarer først senere. Bruger Outlook 2016.

Kan nogen hjælpe?

icon

Bedste svar af joern 1 marts 2016, 12:26

Fejlen er fundet. Det er en fejl i den seneste opdatering fra MS til Office 365. MS vil snarest komme med en opdatering, hvor fejlen er rettet.

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Lader du mail ligge på serveren? Du kunne prøve at slå "sletning efter hentning" til i din mail klient.

Omdømme 3

Badge +3
Ja, det gør jeg. Det har jeg altid gjort, men problemet startede først i går.

Grunden til at jeg ikke vil slette er, at jeg får mail på min stationære PC, min bærebare PC og min mobil.

Den mail jeg fik angående dit svar, har jeg fået fire gange.

Omdømme 3

Badge +3
Fejlen er fundet. Det er en fejl i den seneste opdatering fra MS til Office 365. MS vil snarest komme med en opdatering, hvor fejlen er rettet.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

En bruger skriver om samme problem på TDC Forum.

Et af de foreslåede mulige midlertidige udbedringer af fejlen, indtil Microsoft kommer med en rettelse, er i henhold til indlæg i Microsofts Community enkel af afprøve.

Det går ud på at fjerne valget af "Fjern fra server efter et antal dage" i kontoindstillingen i Outlook 2016.

Man må så enten selv slette gamle mails i Webmail eller leve med at gamle mails bliver liggende.

Omdømme 3

Badge +3

MS-ERIK skrev:
Hej.

En bruger skriver om samme problem på TDC Forum.

Et af de foreslåede mulige midlertidige udbedringer af fejlen, indtil Microsoft kommer med en rettelse, er i henhold til indlæg i Microsofts Community enkel af afprøve.

Det går ud på at fjerne valget af "Fjern fra server efter et antal dage" i kontoindstillingen i Outlook 2016.

Man må så enten selv slette gamle mails i Webmail eller leve med at gamle mails bliver liggende.

Den medarbejder jeg talte med sagde, at jeg skulle fjerne fluebenet ved gem mails på severen. En sådan løsning vil betyde, at det ikke længere er muligt, at modtage sine mails på flere enheder.

Jeg får mine mails på min stationære PC, på min bærebare ditto og på min mobil. Hvis min stationære PC modtager en mail først, vil den ikke komme på den bærebare eller på mobilen, da den blev slettet ved hentning til den stationære.

Det skal bemærkes, at jeg ikke har flueben i fjern mail efter et antal dage.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MS-ERIK har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Hej.

Det hjalp så ikke, tilmed viser det sig at det måske kan skabe flere problemer.

De to andre råd til løsning er:
1. Brug IMAP i stedet for POP3 (det kan man ikke hvis man har mail hos TDC eller YouSee).
2. Gå tilbage til forrige version af Outlook 2016 (det er absolut ikke ligetil).

Der kan henvises til Microsoft Community, hvor der er flere indlæg om problemet med Outlook 2016 i forbindelse med POP3-mailkonti.

Klik her for at åbne gruppen om Outlook på Microsoft Community.

Linket fører til gruppen, ikke til en konkret tråd, da der løbende kommer nye. Det er den danske udgave, vælger man engelsk kan der være mange flere indlæg om sagen.

Omdømme 3

Badge +3
Tak for dine tilbagemeldinger. Som du kan se, er jeg "helkunde" hos YouSee - altså også bredbånd.

Jeg har afhjulpet problemet med, at jeg MEGET OFTE går ind på webmail og flytter mails over i en ny indbakke.

Det er tilsyneladende ikke muligt at gå tilbage til den gamle version af Outlook. Opdateringen var nemlig til hele Office pakken. Der lagt en hel ny version ind og den gamle slettet. Det betyder, at den ikke står som en opdatering, der bare kan fjernes. Håber godt nok, at MS snart udbedre skaden. De kunne jo bare gøre det muligt, at hente den tidligere version på nettet.

Omdømme 3

Badge +3
Fik i dag en opdatering til Office, men det hjalp ikke på de mange mail ekstra Outlook henter. Dårligt, at MS ikke har rettet fejlen. De har kun nogle forslag, jeg ikke kan bruge.:(

Omdømme 3

Badge +3
Hentede en opdatering i går (lørdag) og det har tilsyneladende ikke været et problem i 3/4 døgn.:D

Det ser ud til at Microsoft kommer med en ny opdatering den 1. april

Omdømme 3

Badge +3
Ikke for min skyld. Problemet er løst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)