Spørgsmål

hastighed - TV streaming hakker, internettet falder af flere gange hver morgen hver dag...


Vi oplever konstant udfordringer med, at nettet er ustabilt. Vi har genstartet modem, haft modem resat, også via den "hårde" reset knap, og haft strømmen af, for at undersøge, om det var modemproblem. Vi investerede i øvrigt i nyt modem indenfor det sidste år på opfordring fra TDC. Vi kan ikke streame på vores TV, da det hakker, og vi oplever også udfald flere gange, når vi bruger vores laptops. Hastigheden er slet ikke som lovet. Når vi nu betaler for max hastighed 140/30, og vi måler til 57 (download) og 29 (upload) mener vi, at noget er helt galt. Og vi har i øvrigt også ringet til YOUSEE (kræver oceaner af tålmodighed at komme igennem), og fik at vide, at de da godt kunne se, noget var galt, og at de ville ringe retur. Det gjorde de så aldrig. Torsdag 1. november formiddag valgte vi så at sende en officiel klage, da vi nu også konstaterede at vores Android tlf. slet ikke var på nettet og vi havde brugt sindssygt meget data, og og ikke kunne komme på nettet, udover at vi så at sige ikke havde nogen forbindelse til nettet generelt hele formiddagen, og jeg arbejder altså hjemmefra - totalt håbløst i perioder. Efter 5-10 genstart af modem kom vores android tlf. så på igen, men forbindelsen generelt er fortsat langsom og ustabil. Kommentarer fra nogen?

2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Se på hvilken kanal der bruges, og hvor mange andre net er på den kanal, skift til en kanal hvor der ikke er så mange på, det er især galt når der bruges 2,4 GHz, der er mange flere kanaler på 5 Ghz og færre brugere, så brug den frekvens hvis muligt.
Her i ejendommen er det ikke godt på 2,4 GHz, alle ligger oven på hinanden, men der er ikke problemer når der bruges 5 GHz.
Omdømme 4
Badge +2
Har du prøvet om problemet også eksisterer med kabel direkte til routeren?

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)