hastighed trådløs c6250

• Deltager
  • 4 kommentarer
At Youse vil være bekendt at sende en router, der ikke selvstændigt kan køre en trådløs hastighed over 4 mb, er ikke mindre end en skandale. Og kontakte support, tja, jeg kunne ligeså godt have talt til en dør.

Den korte historie, mine svigerforældre som betaler for hastigheden 80/5 Mbit, får ny router, hurra. Men glæden er kort.

5 centimeter fra routeren, 5 GHz, kører den i de gode øjeblikke 15 Mbit. Kontakter support,med håbet om at få hjælp, men..... Ifølge vores betingelser ingen garanti for trådløs hastighed, har du skiftet kanal. Ja, jeg har brugt programmet inssider, tjekket kanaler, sat den på en kanal hvor jeg, i øjeblikkeligt er alene på kanalen. Ingen forskel i hastighed. Support svarer, der er ingen garanti for trådløs hastighed. Goddag mand økseskaft.

Har i tænkt at gøre noget ved det?  Support; som jeg sagde ingen garanti for hastighed!!!!

Efter 15 minutter opgiver jeg. Så meget for support.

Jeg har selv en WiFi dongle som jeg sætter i USB stikket på p.c.en, og vupti nu kører den med mellem 45 til 55 mbit, og ikke nok med det, den er nu også stabil.

Kære youse,  det kan ikke være rigtigt at man udover at betale jer for udstyr m.m, selv skal investere i yderligere udstyr, for at få jeres l.... til at virke bare nogenlunde. Og det ville måske også være en ide, at få support til at hjælpe, det er vil derfor de er der, og ikke bare komme med bevistløse svar, kunderne ikke kan bruge til noget!!!!

7 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg kan ikke rigtigt vurdere yousee support, da jeg kun har brugt dem 2 gange. Begge gange fik jeg kompetent behandling.

6250 er en habil mellemklasse router, hvor Yousee desværre har slået en del fra (sikkert for at lette support, har vi fået så lidt som muligt, kan man næsten sige). Jeg håber Yousee en dag indser de reelt generer os med den holdning, og tvinger alt for mange til at købe egne routere (med egen support) og sætte dem efter 3000 / 3700 / 6250 (og hvad vi ellers har fået leveret).

6250 er som standard meget optimistisk og tror alle tilsluttede enheder kan alt og gør det godt, men det virker desværre ikke altid. Du bliver derfor nok nødt til at prøve at skrue lidt på mulighederne i routeren.

Hvad som virker for dig er meget svært at sige, men her er lidt om, hvad jeg har gjort for, at få 6250 til at spille fint hos os.

Du skal bede Yousse support om en "åben konfiguration". Ellers retter Yousee automatisk tilbage det du retter selv. Dette forhold glemmer Yousee desværre at informere os om. Du kan rette en smule via hjemmesiden, men tag og bed Yousee holde deres fingre helt væk fra routeren!

Bor du i lejlghed, så forvent ikke meget hastighed på 2,4 Ghz. Det er for meget fremmed data på alle kanaler, og en række andre enheder sender: mus/tastetur, tyveri alarmer, baby alarmer osv.

I bunden af 6250 står hvordan man kommer ind i router.

Jeg har sat kryptering til kun AES på begge frekvenser. TKIP kryptering klarer en del trådløse enheder ikke godt eller bare ikke kan (fruens tablet som eksempel, en Nexus9 fra Google er absolut ikke til TKIP fra 6250, da jeg ville tilslutte den).

Ved at sætte den mulige hastighed en smule ned på begge frekvenser har jeg fået en stabil forbindelse. Jo lavere hastighed du sætter vælger routeren en ældre og mere gennemprøvet standard.

Hvor jeg bor har de fleste kanal automatik slået til på 2,4 GHz. Jeg har derfor slået det fra og ligger fast på kanal 6. Dette gør de nærmeste net normalt lader mig i fred. Jeg har dog stort set opgivet 2,4GHz og bruger kun en Chromecast 1 på denne frekvens (til jeg får taget mig sammen og erstatter den med Chromcast 2). 

Undgå de høje kanalnumre på 5 GHz. Det er noget med dine trådløse enheder ofte ikke kan sende på dem eller sender med nedsat effekt. Dette forhold skyldes, at der er forskel fra land til land og hvad man må sende på 2,4 og 5 GHz. Producenterne laver derfor ofte en løsning, som dækker flere lande på en gang og der med ender med rimelig dårlig dækning for det enkelte land.

Har du en android smartphone er der en række gratis "wifi analyzer" programmer, som du kan gå rundt med i boligen og checke dækning og hvem som bruger hvilke kanaler. Den jeg bruger hedde "Wifi analyzer" og er vist fra Farproc.

Jeg har prøvet det du skriver. Bruger selv et program der hedder indsidder til at lokalisere, hvor mange brugere der er på de forskellige kanaler.

Men summa sumarum er, hvis man selv køber ekstra udstyr, router eller WiFi dongle, kører nettet, i mine svigerforældres tilfælde 10 gange hurtigere end med routeren fra yousee alene.

Nu ved jeg en lille smule om det, men mine svigerforældre, som er over 80, er fuldstændig blanke på dette område, og bliver spist af, af support som bare siger; Der er ingen garanti for hastighed på trådløst udstyr, og skift kanal.

Det er simpelthen for dårligt, når de ved, at det er deres skod udstyr, der er problemet.

Men forsøge at sælge højere hastighed, det kan de godt finde ud af!!!

Roband skrev:
Jeg har selv en WiFi dongle som jeg sætter i USB stikket på p.c.en, og vupti nu kører den med mellem 45 til 55 mbit, og ikke nok med det, den er nu også stabil. 

Siger du at det er YouSee's skyld at dine svigerforældres PC ikke understøtter deres PC's netkort?

Dit eksempel viser jo at fejlen netop ikke er på YouSee's udstyr ;o)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Roband skrev:
At Youse vil være bekendt at sende en router, der ikke selvstændigt kan køre en trådløs hastighed over 4 mb, er ikke mindre end en skandale. Og kontakte support, tja, jeg kunne ligeså godt have talt til en dør.

Den korte historie, mine svigerforældre som betaler for hastigheden 80/5 Mbit, får ny router, hurra. Men glæden er kort.

5 centimeter fra routeren, 5 GHz, kører den i de gode øjeblikke 15 Mbit. Kontakter support,med håbet om at få hjælp, men..... Ifølge vores betingelser ingen garanti for trådløs hastighed, har du skiftet kanal. Ja, jeg har brugt programmet inssider, tjekket kanaler, sat den på en kanal hvor jeg, i øjeblikkeligt er alene på kanalen. Ingen forskel i hastighed. Support svarer, der er ingen garanti for trådløs hastighed. Goddag mand økseskaft.

Har i tænkt at gøre noget ved det?  Support; som jeg sagde ingen garanti for hastighed!!!!

Efter 15 minutter opgiver jeg. Så meget for support.

Kære youse,  det kan ikke være rigtigt at man udover at betale jer for udstyr m.m, selv skal investere i yderligere udstyr, for at få jeres l.... til at virke bare nogenlunde. Og det ville måske også være en ide, at få support til at hjælpe, det er vil derfor de er der, og ikke bare komme med bevistløse svar, kunderne ikke kan bruge til noget!!!!

Skal jeg være hudløs ærlig, må jeg konstatere, at det ikke er udstyret fra YouSee, det er galt med, men modtagerudstyret. Det ses tydeligt af, det hjælper med en dongle.

Har selv en c6250 og en forbindelse på 100/20 og trådløst når den nemt over 100/20.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Radiomanden har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg har også en 80/5 forbindelse, den kører helt som den skal på en CG3000, den er lige nu skruet til 60/20, og den kører 65/25, så der er intet at klage over.

Det er muligt der er noget galt med mig. Men jeg finder det meget besynderligt, at når folk der klager over en langsom forbindelse, køber noget ekstraudstyr, routere eller andet, og kun benytter yousee udstyret som bridge, pludselig oplever, at nu kører deres forbindelse med den lovede hastighed.

Så et eller andet er der galt med deres udstyr, siden det kan lade sig gøre, at få forbindelsen til at køre med ekstraudstyr!!!!!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3

Roband skrev:
Det er muligt der er noget galt med mig. Men jeg finder det meget besynderligt, at når folk der klager over en langsom forbindelse, køber noget ekstraudstyr, routere eller andet, og kun benytter yousee udstyret som bridge, pludselig oplever, at nu kører deres forbindelse med den lovede hastighed.

Så et eller andet er der galt med deres udstyr, siden det kan lade sig gøre, at få forbindelsen til at køre med ekstraudstyr!!!!!

Der er sikkert ikke noget galt med dig, men du blander tingene sammen. Nu skriver du om dem, der sætter deres modem fra YouSee i bridge mode. Det var jo ikke problemet hos dine svigerforældre.

Jeg har en bærebar PC, hvor forbindelsen var dårlig. Satte en Wi-Fi dongle i og nu kører det bare. Da det er det samme udstyr fra YouSee og kun PC'en, der har fået "forstærkning", må det nødvendig være sådan, at det var mit private udstyr, der ikke var godt nok.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)