Hastighed langsommmere over tid

Hejsa,

Jeg har netop skiftet fra jeres Netgear kabel router til den nyere Sagem kabel router, de trådløse enheder har nu fået AC-Wifi, så er de glade.

Hastigheden (testet fra mine kabled enheder) melder også fuldskrue (80/40) og some reglen en del hurtigere, så er man glad!

Så langt så godt...

Problemet jeg oplever er at hastigheden bliver langsommere og langsommere over tid. Hvis jeg slukker/tænder routeren om morgenen så er hastigheden 80/40, om aftenen er den allerede en hel del langsommmer og sidt på ugen hoster og sprutter den som et modem med hastigheder på 2/0.5.

Slukker/tænder jeg routeren igen så er alt tilbage på max hastighed.

Har prøvet at disable firewall I routeren for at se om det var denne som evt. ikke kunne følge med, men ingen forskal observeret.

Noget bud på hvad jeg evt. kan gøre, andet end at slukke/tænde routeren dagligt? (kan jo købe sådan et ur som gør dette automatisk, men det burde ikke være nødvendigt.

Den gamle Netgear havde samme problem, men her var det nok med genstart ca. engang om måneden, med Sagem er det dagligt.

Traffikmængden er den samme og jeg har fortsat fantastiske ping tider på 1-5ms når der ikke er problemer.

6 Kommentarer

Du bør klage til Yousee og få en tekniker til at se på det.

For et års tid siden havde jeg problemer, som minder om dine. Yousee kunne konstatere, at der var probllemer med nogle støjtal, så de lavede nogle ændringer, og nu kører det fint igen.

Jeg oplever det samme - og hører gerne gode råd ud over at slukke/tænde

Hejsa,

Blev bedt om at ringe til (udvidet)support og de kunne konstatere at der var støj på linjen og dette var årsagen til at den heletiden prøver at genforhandle en ny (langsommere) hastighed.

De sender en teknikker ud for at undersøge nærmere på mandag...

Hvor bor du?

jeg har tekniker besøg torsdag 

Halløjsa,

Jeg er fra Nørrebro.

Teknikeren har været forbi og kunne fortælle at problemet med stor sansynlighed lå i kablet, eller rettere de stik som sad på kablet.

De stik på det medfølgende kabel griber ikke ordenlig fast og kontakten er derfor lidt ustabil. Dette var noget han havde set andre steder.

Det ser umiddelbart ud til at have hjulpet.

Super service/support som altid.

Hejsa,

Problemet kom igen.

Søgte lidt mere på nettet og... ...fandt denne post fra forum:

http://forum.yousee.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/60mbit-gr%C3%A6nse-p%C3%A5-300mbit-forbindelse/td-p/10202

"Hvis man skriver nogle sider ind under "block sites" og aktivere "block sites" i modemmet, så falder download..."

Umiddelbart virker det som en korrekt observation, en spøjs fejl...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)