Svar

Hastighed

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hørte fra kollegaer at I havde skruet op for hastigheden; og da jeg lige så nogle Yousee folk rode I kabelskabet måtte jeg lige tjekke.

Jeg måler: 95 / 12

Jeg havde forventet 150/10

I BlandSelv skiftede jeg til 120/40 -> måler nu 95/46

Så min download er uændret!?

Testet med kabel; brugte jeres test; forskellige tidspunkter
Fra hukommelse har jeg en Netgear CG3000(?) i bridgemode med en Asus AC66U under.

Så et andet sted at: Navnet på dit abonnement: BB 120/10 Mbit

Mvh
Jan
icon

Bedste svar af Logan 12 juli 2017, 23:49

Du kører måske 100 Mbit/s et sted i dit lokale netværk. Det kan skyldes forkert/defekt kabel.

Se original

5 Kommentarer

Du kører måske 100 Mbit/s et sted i dit lokale netværk. Det kan skyldes forkert/defekt kabel.
God pointe... jeg må lige tjekke de forskellige kabler; kan ikke afvise at der er en 100 Mbit/s i blandt selvom jeg aldrig har kørt POE.

FYI står og skal have tilføjet et nyt segment i mit LAN; hvilket kræver et 5 m patch kabel igennem en kældervæg... var i Bilka i går og alle deres kabler er 100 Mbit/s ... hmm
100 Mbit/s kablet er fundet.

Har testet direkte på de 4 kabler der kommer fra router og de kan trække 137/46; set I forhold til det valgte 120/40 i BlandSelv.

Skal rundt og have tjekket alle de lokale kabler: fandt 2 dårlige i min kabel skuffe; som nu er smidt i genbrugs kassen.
Omdømme 3
Badge +4
@slate Det duskriver med POE har intet at gøre med hastigheden på kablerne. POE står for Power Over Ethernet, og bruges til f.eks. at forsyne accesspoints og Kameraer mm. med strøm fra den netværksswitch du trækker kablet fra. (se mere her: https://da.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet ) Det du skal kigge efter på kablet er typen, hvilken kategori de er (Engelsk Category = Cat heraf f.eks. cat5 eller cat 5e) dine kabler skal minimum være cat5e. I andet indlæg er her en udmærket beskrivelse, med angivelser af hastigheder:http://forum.komputer.dk/forum/netvaerk/emne/netvaerkskabler-cat5-6-eller-7/ jeg kører med Cat5e i hele mit netværk herhjemme, og trækker uden problemer fuld gigabit speed over alt:)

Venlig Hilsen

Brian
Det kunne have været formuleret bedre;
Har faktisk arbejdet med ADSL/VDSL produkt udvikling i perioden 2000-2010, hvor vi brugte POE til føde vores IP DSLAMs.

Kører 1 Gbps I hele huset, men der var et enkelt 100 Mbit/s kabel som var smuttet ind i mellem et væg udtag og den lokale switch :$

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)