Gratis wifi til alle kunder i hele landet - Har I opgivet ?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints mich har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
  • Veteran
  • 764 kommentarer
Hvad blev der af Yousee gratis Wifi bredbånd til alle ude i byen i hele landet ?  Det stoppede jo meget hurtigt igen. Har I opgivet ?

19 Kommentarer

Hej

Er det Hotspot du mener?

Det sidste nye jeg har kunnet finde på nettet er fra juni måned:

http://www.version2.dk/artikel/yousee-grubler-over-fremtiden-for-hotspots-59049

Jeg håber da ikke det er opgivet.

Omdømme 2

Badge
Hotspot eller Wifi er jo det samme :-)

"Udstyr hos YouSee-kunder dækker snart Danmark med gigantisk wifi-net"

http://www.version2.dk/artikel/udstyr-hos-yousee-kunder-daekker-snart-danmark-med-gigantisk-wifi-net-56643

Men den artikel, du henviser til er jo snart 1/2 år gammelt, mens Yousee er helt tavs

Det er såmænd meget normalt at være tavs, når man sidder i skammekrogen.
Omdømme 2

Badge

Logan skrev:
Det er såmænd meget normalt at være tavs, når man sidder i skammekrogen.

Men det er jo også derfor, at et sådant forum er godt, især hvis mange fra den øvre top af TDC kigger med ::D

mich skrev:

Men den artikel, du henviser til er jo snart 1/2 år gammelt, mens Yousee er helt tavs

Hej

Jeg viste ikke at de to betegnelser var det samme, så tak for info. :-)

Jeg synes at der i den artikkel er et spinkelt håb om at Hotspot ikke er glemt, og det synes jeg at jeg ville dele med dig og andre intereserede.. Men sikkerheden skal vel være i orden før sådan noget slippes fri???   

Ja det er ½ år siden, og netop det undrer jeg mig også over, men da det er et kundeforum, er det vel ikke for at yousee ikke gider svare, men at vi kunder engang imellem  skal  hjælpe hinanden.

For det andet er det jo også weekend.  mich - Jeg tror ikke at forumteamet er  på arbejde i weekenden. Og jeg ved heller ikke om dit spørgsmål går ind under det som du kan forvente at få et 100 % korrekt svar fra yousee. 

Kan i alle have en god uge. :D

PS og så skal man til at poste sit svar, og så er man smidt af login. 

Omdømme 2

Badge

majah skrev:

mich skrev:

Hej

Jeg viste ikke at de to betegnelser var det samme, så tak for info. :-)

Jeg synes at der i den artikkel er et spinkelt håb om at Hotspot ikke er glemt, og det synes jeg at jeg ville dele med dig og andre intereserede.. Men sikkerheden skal vel være i orden før sådan noget slippes fri???   

Ja det er ½ år siden, og netop det undrer jeg mig også over, men da det er et kundeforum, er det vel ikke for at yousee ikke gider svare, men at vi kunder engang imellem  skal  hjælpe hinanden.

For det andet er det jo også weekend.  mich - Jeg tror ikke at forumteamet er  på arbejde i weekenden. Og jeg ved heller ikke om dit spørgsmål går ind under det som du kan forvente at få et 100 % korrekt svar fra yousee. 

Kan i alle have en god uge. :D

PS og så skal man til at poste sit svar, og så er man smidt af login. 

Nu var det også i al almindelighed, Yousee kunne være kommet med en status.

Måske mange har glemt den store nyhed, det var for et år siden

Og måske igen, nogle arbejder lidt hurtigere på at få det igangsat igen, eller lagt i graven, når der tales om det herinde på forumet.

God uge til dig også

Hotspot=software eller hardware der sender wifi, aka trådløs internet ud. Hvor folk kan logge på hvis de bruger ssid og evnt. Kodeord.
Wifi router aka Trådløs internet router, hvor der enten via netkabel eller trådløst, kan kobles på via ssid og evnt. Kode kan logges på og via dhcp server, kan der modtages ip adresse, så man for kontakt med lokalnet. Hvis der er modem i router, eller router koblet til modem og internet, gives der adgang til internet. Dette samme med et hotspot, som kræver et modem, eller adgang til et. Router og modem er enheder, hotspot og wifi, er udtrykket for netværksmuligheden. Så det yousee prøvede at lave I routeren(enhed) var et extra wifi hotspot gratis ovenpå yousee kunder forbindelse og hjemmenet, og for gæster som var oprettet med youseelogin/ var kunder, og det forgæves forsøg gav store tekniske problemer og sure kunder der ikke havde bedt om det, men blev påtvunget det, så de fjernede det igen dengang
Tak for info. :-)

Jeg nåede at prøve det èn gang, og jeg synes det var en super god ide. Når man er på camping kan man lige hægte sig på, og så ville man kunne spare data på sin mobil hotspot til pc'en. (og måske gå ned i pris, ( men syhhh - lad os dog endelig ikke give "jakkesættene" go'e ideer, ved at sløjfe den tjeneste)

Forgæves var det vil ikke - Yousee må være blevet nogle erfaringer rigere. Mener jeg læste noget om sikkerheden, og den skal selvfølgelig være på plads.

Jeg mener også at have læst at TDC har det på deres net, men er ikke sikker. Hvis det er rigtigt må det vel være de forskellige systemer der gør, at det kan være svært at føre ud i livet.

Jeg kunne da godt tænke mig at det ville blive tilbudt igen.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

René Brøchner, direktør i Yousee, hørte jeg på et møde først i oktober erklære den model, der er omtalt i artiklen i version 2, for død. 

Der har ikke kunnet skabes tilstrækkelig sikkerhed omkring at lade kundernes modemmer fungere som hotspot oveni. 

Omdømme 2

Badge

nuber2 skrev:
René Brøchner, direktør i Yousee, hørte jeg på et møde først i oktober erklære den model, der er omtalt i artiklen i version 2, for død. 

Der har ikke kunnet skabes tilstrækkelig sikkerhed omkring at lade kundernes modemmer fungere som hotspot oveni. 

Så er det derfor, de har slettet alle nyheder om gratis wifi i nyheder og pressemeddelelser tilbage i tiden, men derfor kunne Yousee jo gost svare herinde, eller hvad ?

Jep det gør de måske også, men lige i øjeblikket gætter jeg på at de har rasende travlt med at få designet på TDC Forum, Yousee Forum og Telmore forum, til at makke ret, og så kan vi da godt vente en måned eller to, eftersom vi allerede har ventet et helt år på nyt. Jeg ved hvis de piller ved en lille bitte ting, så er der knokkelarbejde i et par dage bagefter, hvis det viser sig de har trykket på en forkert knap.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre nyt, men jeg synes altså at arbejdet med forum designet og alt det underlæggende teknik er en anelse mere vigtig lige i øjeblikket.

Prøv med lidt tålmodighed Mich, så skal det nok komme. :-)

nuber2 skrev:

Hej Ebbe

Det møde hvor du hørte noget, det er vel tilfædigvis ikke skrevet i en artikkel på nettet, som du kunne linke til vel?  

Ikke fordi vvi ikke tror på dig, men det kunne være rigtig smart at se det på skrift - måske fra René Brøchner.  Det er mange gange man kan finde sådannne udtalelser alle andre steder end netop på yousees egen webside.  Spørg mig venligst ikke hvorfor. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg tror ikke de ting hænger sammen. Altså modemsikkerhed og fora.

Der knak min film. ;-) Hvad mener du med det @joern :-)
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

Nej, jeg har ikke et link. Udtalelsen kom på et arrangement for antenneforeninger, der er kunder hos Yousee.
7. oktober i år på Teglholmsgade i København.

Jeg har ikke set nogen officielle udmeldinger om projektet siden stoppet i foråret, heller ikke om tanker om at sætte det i gang igen.

Tilsyneladende er der siden stoppet sket en række udskiftninger i toppen af yousee!

Omdømme 3

Badge +3

majah skrev:

Du skrev: 

"Jep det gør de måske også, men lige i øjeblikket gætter jeg på at de har rasende travlt med at få designet på TDC Forum, Yousee Forum og Telmore forum, til at makke ret, og så kan vi da godt vente en måned eller to, eftersom vi allerede har ventet et helt år på nyt. Jeg ved hvis de piller ved en lille bitte ting, så er der knokkelarbejde i et par dage bagefter, hvis det viser sig de har trykket på en forkert knap."

Ovennævnte svarede jeg på.

Omdømme 2

Badge

joern skrev:

majah skrev:

Du skrev: 

"Jep det gør de måske også, men lige i øjeblikket gætter jeg på at de har rasende travlt med at få designet på TDC Forum, Yousee Forum og Telmore forum, til at makke ret, og så kan vi da godt vente en måned eller to, eftersom vi allerede har ventet et helt år på nyt. Jeg ved hvis de piller ved en lille bitte ting, så er der knokkelarbejde i et par dage bagefter, hvis det viser sig de har trykket på en forkert knap."

Ovennævnte svarede jeg på.

Nu er jeg forvirret

Det er da ikke de samme mennesker, der både står for dette forum og for manglende gratis Wifi i hele landet

Omdømme 3

Badge +3
Du har helt ret Michael.

Nej det er ikke de samme mennesker, men det er forumteamet der skal finde tid til at skaffe oplysninger frem.

Det jeg foreslår er at give dem lidt arbejsdsro, til at få de tre fora til at køre.

OG så er det jeg siger: Slå koldt vand i blodet. Vis dem, at vi i fællesskab kan gøre det nye forum til et dejligt sted for alle kunder, et sted hvor nye kunder har lyst til at komme igen, netop fordi de får svar af kunder, der måske selv har været i deres sko.  OG med tiden kan vi så håbe på at  forum teamet kan hjælpe med ting vi ikke kansvare på. 

Nå tilbage på sporet:

Da mich har lagt mærke til at alt om hotspot er fjernet fra websiderne, sammenlagt med Ebbes indlæg, må jeg konkludere, at "Wi-Fi til alle" er taget af tapetet igen.  

Det er fredag - kan i have en god weekend. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)