Gratis opgradering af hastighed?

• Bruger
  • 18 kommentarer
Fik mail forleden - uden beregning opgraderes min 60/12 til 100/20 d. 1. december.

Nu er der stadig 4½ time tilbage af den dato, så det kan da nå at ske endnu - jeg kører dog stadig, såvel kablet som trådløst, med samme hastighed som hidtil

Og sjovt nok så er YouSee's egen hastighedstest nede i dag - mærkeligt

/nksdk

24 Kommentarer

Hej 

Mon ikke det er en tilfældighed at deres hastighedtest er nede?

Jeg tror altså ikke de irriterer os med vilje  :S

Har fundet en anden hastighedstest til dig, så du kan følge med. Krydser fingre for at du får det der er lovet.

Hvis du ikke har fået det lovede, må du prøve at ringe til Yousse i morgen.

Kontakt

Ork, jeg har skam masser at teststeder, men tak for tilbud.

Jeg ved ikke, om YouSee ligefrem vil irritere os bevidst, men det har lidt for ofte vist sig, at når der har været vrøvl med kabel-tv og bredbånd i mit område, så har de aldrig været ved at opgradere servere eller central eller bokse ved vejen.

Og når man så nævner, at de jo selv har skrevet, at de skulle rode med noget, så - sjovt nok - er tingene helt i orden kort tid efter.

Jeg tror såmænd ikke, at de gør noget af ond vilje - måske snarere af mangel på viden nu og da.

Og nej  - mit hastighedsbillede er stadig, som det har været siden jeg fik 60/12     

...det eneste, der har ændret sig i dag, er, at jeg nu på mityousee kan læse, at jeg har en 100/20 - godt at se det der, når man ikke kan mærke det :-)

nksdk

Og nu kom jeg lige i tanker om noget, YouSees tekniske support selv fortalte mig engang:

CG3000 er ikke god til højere hastigheder - kan man forestille sig, at de øger hastigheden, men lader kunderne bruge en router, som ikke kan udnytte det?

NU bliver det mærkeligt:

Endelig noget brugbart - en bærbar kablet holder nu godt 100 ned, men maks. 10 op.

Lader jeg den bærbare stå 50 cm fra routeren (CG3000) og forbinder trådløst, får jeg kun 1/8 (en ottendedel) af hastigheden ved kabel.

Vel er jeg vant til, at en stationær i et nabolokale kun kunne få det halve af de 60 ned, men en bærbar ved routeren har stort set fået det samme som en kablet forbindelse.

Er der noget, der halter trådløst ved CG3000...?  (det må du vide, Kasper)

- i så fald er den jo uanvendelig i disse tider med tablets, smartphones og laptops

Mvh

nksdk

Jeg har en CG3700 i bridge mode og kan bekræfte at upload hastigheden ikke er blevet bedre efter opgraderingen. Dvs. ca. 9-10 Mbps. Det er ligemeget hvilken server jeg tester på inde på speedtest.net.

Hej Oli

Tak for dit bidrag     ...mit er - som det læses - faktisk blevet meget værre efter opgradering af hastigheden

Tænker lidt, om det pludselige mangel på net en times tid en dag i sidste uge handlede om en opgradering af firmware på CG3000       ...Ipads osv har siden den dag haft lidt svært ved at køre stabilt.

Mon ikke en af forums administratorer kan give en forklaring på serviceforringelsen efter opgradering         ...som skulle gøre så godt, men så er det faktisk skidt

Lidt info et døgn efter:

Billedet stadig det samme - kablet går fint med 100 ned, men kun 10 op (skulle jo være 20)

Trådløst er det stadig meget ringere end før på en 60 Mbit - efter opgradering til 100/20, henter jeg kun trådløst med 10-16/10 mod 25-40/10 på den gamle og lavere hastighed

Hvor er du henne, Kasper?   ...ville så gerne have en forklaring og en løsning

/nksdk

Jeg prøvede for nysgerrighedens skyld at ændre forbindelsen vha. bland selv til en 80/40.

Download er fortsat fremragende, men upload er stadig lige under halvdelen af hvad man burde forvente. Dette er testet med mange forskellige nærtliggende servere inde på speedtest.net

Måske kan de gamle Netgear modems ikke håndtere den båndbredde per kanal i upload som en 100/20, 80/40 forbindelse kræver? (Jeg har en WRT3700)

Tjah - jeg har cg3000 fra foråret, og min down- og up er ualmindelig dårlig i forhold til det lovede; det er ok med hastighedstab på tværs af mur osv, men 1/8 af lovet hastighed ned - det er for ringe, når en laptop er placeret ½ meter fra routeren. Før kørte jeg stort set, som om det var kablet, når pc'en stod på samme position

Tak for dine indspark, Oli        ...håber Kasper kommer på banen

/nksdk

Jeg fik min WRT3000 skiftet til en WRT3700 i håbet om at det ville forbedre mit WiFi - Det gør det ikke. Jeg endte med at bide i det sure æble og købe mig min egen router. Det hjalp en del; men den absolut største forbedring kom fra at sætte et dual-band WiFi kort i min laptop og kun bruge 5GHz båndet - der er der ingen nabostøj så at sige. 5Ghz går nemlig ikke så nemt gennem mure.

De Netgear routere som YouSee bruger har det med at være ok hurtige lige efter en genstart af dem, men så havner de senere i et langsomt stadie hvor 2-3 Mbps er det bedste man kan regne med. Ret ærgeligt at skulle betale strøm for to routere.

Hvis du har ”Security Options” set til: WPA-PSK [tkip] + WPA2-PSK [aes] ændre dem til: WPA2-PSK [aes] det skulle nok hjælp med den trådløse hastighed.

Husk at genstart alle enheder som få IP adressen fra DHCP og hvis du har en ”Network-attached storage” (NAS) Husk at genstart den også.

Hej Pasquale

Også tak til dig - men jeg har længe haft sikkerhedsindstillingen, som du beskriver - har også forsøgt at sætte routeren på andre kanaler, men vendte tilbage til oprindelige, da en kanalscanning viser, at det er den mindst benyttede i området.

Mvh

nksdk

Har du også set flueben på: ”WMM Support” og ”WMM Support (5GHz a/n/ac )” I Advanced Setup > Wireless Settings Hvis JA! Så har jeg desværre ikke flere forslag.

Anyway: Det vil nok hjælp hvis du degraderer, YouSee’s legetøj router til modem og anskaffer dig en rigtig router. (;0))

WMM Support ligger under 'Multimedia' hos mig og WMM Support (5GHz a/n/ac)  har jeg ikke.

Sidstnævnte læste jeg om andetsteds, og det er forsøgt.

Jeg kan godt følge dig i dit sidste råd, men det kan vel ikke være rigtigt, at det udstyr, ISP selv leverer, ikke kan bruges til den ydelse, ISP også leverer             ...kan godt se, at det kan blive sidste udvej - det kræver vist bare, at jeg fjerner fluebenet i 'NAT', så den sættes i bridge-mode, ikke?

Indtil videre venter jeg på, at Kasper kommer på banen med afhjælpning 

Tak igen til dig, Pasquale

nksdk

Har nu talt med teknisk support, som sender et eller andet, som skulle afhjælpe problemet

Det forsøger jeg nu - tak for indspark til jer, der prøvede at hjælpe :D

Mvh

nksdk

Hej nksdk

Du skriver i overskriften, at du håber på at kasper hjælper. Det skal du nok ikke forvente da dette forum er et kunde til kundeforum.  Joo forum teamet følger skam med, med vi kan ikke forvente personlig support, så er det facebook eller kundeservice.

Derfor er det fedt hvis du vil vende tilnage når du har afprøvet det der er sendt til dig. Det kan også hjælpe andre. 

Håber det lykkes. :D

Hej Majah

Jeg skal nok vende tilbage

...finder det uheldigt, at admin ikke yder respons i dette forum med tanke på svartiderne fra kundeservice, for vi er nogle, som ikke bruger det ganske utætte medium, Facebook.

/nksdk

Hej igen

Jo det kan da godt virke trals. Jeg ved dog, at det er oppefra er blevet bestemt at det skal  være et kunde til kunde hjælp, så mon ikke det kribler i fingrene på gut- og gutinderne engang imellem for at yde en personlig support. Jeg tror også det er nyt for dem og mon ikke lige de skal finde en balancegang, så både ledelse og kunder bliver tilfredse. 

nå men det var vist off topic. Følger spændt med i din tråd.

Jeg har en mulig løsning:

Jeg opdagede at modemmet kun brugte én Upstream Channel, hvilket jeg syntes lød af meget lidt ifht. at den bruger otte downstream channels for at opnå 100 Mbps.

Jeg gik ind i bland selv og lavede forbindelsen om til en 60/60, hvorefter modemmet (routeren) genstarter, og så da at den brugte fire upstream channels.

Herfter lavede jeg forbindelsen om til en 100/20 igen og voilà! Nu bruger den to upstream channels for at opnå 20 Mbps, (25.67 Mbps ifølge speedtest.net).

Jeg tror bare at YouSee har glemt at igangsætte en automatisk tildeling af kanaler efter opgraderingen, hvorfor mange kun har upstream kanaler nok til deres gamle hastighe, men hvorfor det har ført til en decideret forringelse af hastighed (e.g. under 12 Mbps) kan jeg ikke helt regne ud.

Mvh. Óli

PS: At lave forbindelsen om til en 80/40 hjalp underligt nok ikke.

OPDATERING:

Den kører nu med blot én upstream kanal igen - æv. 10 Mbps - løsningen var åbenbart ikke holdbar. (CG3700)

Det lyder som en mulig forklaring på up-strømmen

...hvorvidt det er en forglemmelse hos YouSee, ved jeg ikke, men i dag var teknikerne inde og kigge på min router, og de havde vel bemærket uhensigtsmæssigheder.

Har i øvrigt fået at vide, at jeg får tilsendt en Netgear 6250, som skulle være væsentligt stærkere på det trådløse, så det bliver interessant at se.

/nksdk

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
CG3000 i bridge mode/NAT disabled, ingen problemer med hastigheden.

Wi-Fi (MacBook Pro Retina Late 2013 på 5 Ghz  - jeg er overbevist om at netværkskort er meget afgørende :))

Kablet

YouSee skriver i øvrigt at "Netgear CG3000 er et af vores to modemmer til særligt høje hastigheder." Netgear CG3000

Jeg to upstream channels, på 60/60 benyttes alle fire.

Hej Emil

...men bridge mode er vel kun, hvis du smider en anden router i halen på YouSees?

Status er nu - efter udskiftning af cg3000 til c6250 - at der er væsentligt mere hul igennem

Har koblet til og testet på en sen eftermiddag, hvor der normalt er meget træk på nettet, og selvom jeg her i husstanden netop nu har 7 enheder tilsluttet (smartphones, ipads, to pc'er og en xbox one), så trækker jeg på min laptop 1 m fra routeren så rigeligt de 100 ned trådløst

Den stationære i tilstødende lokale henter med godt 50, så det er ok - upload er godt 20 uanset hvilken af de 2 pc'er, jeg tester.

Så indtil videre går det fint med det nye - håber det bliver ved

/nksdk

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det har jeg nemlig, men det var mere for at slå fast at modemmet sagtens kan klare hastigheden. Om dens Wi-Fi så er godt, det er en anden snak. Jeg er glad for min 5 GHz TP-LINK router til under 300 kr.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)