gode råd modtages gerne

Bor i 1½ etage hus med kælder. TV/bredbånd er ført ind i kippen, hvor ca. 5 gammel antenneforstærker er monteret. Antennestik på alle etager og også i kælderlokale, hvor tv, optager og xbox one er installeret. Skiftede fra Fullrate til YouSee bredbånd 100/20 og fra tv fuldpakken til grundpakke plus et par kodede kanaler. Installerede den modtagne ruter Netgear 6250 i kælderen og kunne downloade 100mb. Bruger Devolo til at få faste forbindelser i stueetage samt en Devolo wi-fi til at få det på den øverste etage.

Alt ok indtil Yousee ændrede fuldpakken til grundpakken. Så kunne ruter ikke længere skabe forbindelse til internettet. Tekniker kunne se, at retursignalet fra kælder var dæmpet en del, inden skabet på vejen, og flyttede derfor ruter op i kippen og hentede signalet inden antenneforstærker. Så nu kan jeg køre 100/20 hvis jeg sætter mig helt op i toppen af huset. :-)

Men hvorfor bliver retursignalet dæmpet for meget?  Kan det skyldes antenneforstærkeren? og hvorfor kom problemet netop først ved skiftet til grundpakke?

Desværre hjælper mine devolo'er ikke så meget i denne situation da, øverste etage, stueetage og kælder er på hver sin fase, så hastigheden falder helt ned til 10-20 mb i kælderen

1 Kommentar

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Nu er det mange år siden jeg har rodet med antenneforstærkere, men jeg vil tro den forstærker relevante (for TV) frekveneser og dæmper andre med et filter.

Kan du ikke prøve med nogle range extenders? Jeg så Aldi havde en med begge frekvenser til omkring 200 kr.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)