Gæstenet søges

På min forrige router (ikke yousee) havde jeg et gæstenet og dermed muligheder for at tilbyde gæster en internet adgang uden de fik adgang til enheder på mit lokale net.

Jeg kan ikke finde en sådan mulighed i C6250 routeren, men er det muligt?

Eller hvad skal jeg bruge for at lave sådan et ekstra net?

/Michael

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror YouSee har slået det fra som de desværre har det med QOS. Kigger du 6250 med ethernet WAN har den gæste net.

Tak for meldingen, men jeg savner et svar fra yousee på hvorfor de dog har blokeret en brugbar feature?

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være ved at tilbyde funktionen, evt. bare til dem der selv kan finde ud af at aktivere den...

/Michael

Omdømme 7
Badge +7
Jeg vil tro YouSee bare giver os det basale, så de ikke skal hjælpe med så meget. Jeg køber nok selv en router og sætter efter 6250, så jeg får ting som QOS og gæstenet.

Yousee forsøgte sig engang med at lave et landsdækkende wifi-net, hvor de brugte gæstefunktionen i routeren. Det blev en kort fornøjelse, da det viste sig at sikkerheden var hullet som en si. Så de er nok ikke meget for at lade nogen bruge funktionen :-)

Omdømme 7
Badge +7
Et gæstenet er for mine gæster og ikke yousees! Denne funktion er indbygget i mange routere og giver adgang til Internet men ikke til det lokale net. Tager du f.eks. Netgear 6250 med 1Gb WAN tilslutning er der indbygget gæstenet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)