Spørgsmål

Fra xDSL til Coax, skuffende oplevelse 🤥

Badge
Efter at være "tvunget" ned i hastighed på mit gode gamle kobber, blev jeg af YouSees supportere overbevist om, at Coax var det eneste rigtige. Efter mange overvejelser valgte jeg at stole på dem, og skiftede til Coax.
For det første så fylder modemmet jo væsentligt mere end det gamle, og æstetik er en by i Rusland. Da jeg så skulle installere det, fandt jeg også ud af, at det var utroligt kræsent vedrørende kabling og stik. Nå men så kom det op og køre, og sikke da en hastighed, jeg målte omkring 50/10, så det var måske alligevel en god idé at jeg havde skiftet 🤔.
Men kort var glæden, for midt i euforien ville overkommandoen se tv. Og så skal jeg da love for at bremsen blev trådt i bund. Med lidt god vilje så kom hastigheden op på 5/10,,, WTF . Efter at have "Googlet" lidt, så kan jeg jo forstå at tv'et tar det meste af båndbredden, det var der jo ikke nogen af de kære supportere/sælgere, som havde informeret mig om.
Så set i bagklogskabens klare lys, så overvejer jeg nu kraftigt at benytte mig af min fortrydelsesret, og komme tilbage på kobber.

Nå men,, god "våd" pinse

8 Kommentarer

Omdømme 2
Badge
Quasimodo skrev:

Efter at være "tvunget" ned i hastighed på mit gode gamle kobber, blev jeg af YouSees supportere overbevist om, at Coax var det eneste rigtige. Efter mange overvejelser valgte jeg at stole på dem, og skiftede til Coax.
For det første så fylder modemmet jo væsentligt mere end det gamle, og æstetik er en by i Rusland. Da jeg så skulle installere det, fandt jeg også ud af, at det var utroligt kræsent vedrørende kabling og stik. Nå men så kom det op og køre, og sikke da en hastighed, jeg målte omkring 50/10, så det var måske alligevel en god idé at jeg havde skiftet 🤔.
Men kort var glæden, for midt i euforien ville overkommandoen se tv. Og så skal jeg da love for at bremsen blev trådt i bund. Med lidt god vilje så kom hastigheden op på 5/10,,, WTF . Efter at have "Googlet" lidt, så kan jeg jo forstå at tv'et tar det meste af båndbredden, det var der jo ikke nogen af de kære supportere/sælgere, som havde informeret mig om.
Så set i bagklogskabens klare lys, så overvejer jeg nu kraftigt at benytte mig af min fortrydelsesret, og komme tilbage på kobber.

Nå men,, god "våd" pinse

Måske er det fordi de igen-igen har problemos:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/yousees-bredbaand-brudt-sammen-i-det-meste-af-landet/6694867

Jeg ved ikke hos dig, men hos mig, er Driftsinformationen fortsat i hegnet.
Badge
@mailbrugernielsen

Ja jeg ved sg# snart ikke om det er positivt eller ej 😉. Men jeg håber på, at når de får løst de nuværende problemer, så virker det som jeg havde håbet det skulle virke. Altså fuld knald på både net og tv,,,,,,, indtil der igen er problemer.
Omdømme 7
Badge +6
Når det er Kabel TV, (levering via Coax), så påvirker TV ikke internet, det skulle det da ikke gerne gøre.
Badge
@Radiomanden
Heller ikke hvis både tv og internet er via coax. Det er jo det jeg lige har fået.
Omdømme 7
Badge +6
Når det er Kabel TV, så er der jo både TV og internet i samme kabel, det skilles så ud i vægdåsen eller Push On filteret. Det forstyrrer ikke TV eller omvendt, så er der i hvertfald noget galt.
Lige nu f.eks Streames en film og kører kun lidt langsommere end hvis det kun er TV.
Badge
@Radiomanden
Tak for din indsats med at forklare det, for en novice som mig.
Som jeg forstår det du siger, så skulle konen kunne se tv, og jeg benytte internet med hastighed lidt under de 50 ?
Omdømme 7
Badge +6
Når/hvis det er Wi-Fi der bruges, så vil du sikkert ligge på omkring 45 Mbits Down og nok ikke under 10Mbits Up.
På min 100/20 ligger jeg typisk på 94-97 Mbits Down og på 26-27 Mbits Up. Når der Streames, så falder den lidt men det er uden betydning.
Omdømme 5
Badge +4
Hej Quasimodo,

Radiomanden har helt ret!

Du får ikke den samme "hastighedsreduktion" ved at bruge coax, som du gør, når du ser tv med DSL. Du bør derfor ligge omkring din hastighed når du tager test - uanset, om du har dine fjernsyn kørende. Fejlen fra i Søndags er blevet løst, så du burde allerede nu kunne teste, om det virker efter hensigten!

Jeg har lige fjernet de slettede indlæg - hvis en af brugernes svar kunne hjælpe dig, så tryk endelig på "bedste svar" :)

Vh
Nikolaj

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)