Forklaring af støj- og fejlværdier på modem?

• Bruger
  • 14 kommentarer
Er der nogle der ved hvordan værdierne på modemets statusside skal tolkes? Er det normalt at der er mange fejl, både correctable og uncorrectable? Jeg har lagt antennekabel ind i væggene i forbindelse med en renovering, og kunne derfor godt lide at vide om der er noget galt med kabelføringen inden der bliver lukket af og malet ovenpå.

Efter mit modem har kørt i en uge med meget let brug (under 1 GB trafik), har jeg 7-10.000 korrigerbare fejl og 2-4.000 ikke-korrigerbare fejl på hver kanal. Power svinger mellem 0.2 og 0.8 dBmV, og SNR er omkring 38 dB. (Se screenshot)

[img]289i3AE8E5F3E6829A64.png[/img]

Er det normalt, eller kan det være et tegn på problemer med coax-kablingen?

Jeg har prøvet at spørge hos YouSees tekniske support, men synes ikke jeg kan få et entydigt svar.

2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
SNR skal ligge på 31 eller derover, så din SNR er helt fin :D

Så vidt jeg ved, logger YouSee modems rigtigt mange "fejl", der slet ikke er alvorlige fejl, men nærmere bare generel logning af hvad der sker. Så jeg vil tro at det er helt normalt, men jeg er ikke den rigtige til at svare på det.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Laksen

Velkommen til vores forum :)

Du må meget gerne taget kotakt til os, så vi kan få set på din forbindelse og se på om der skulel være nogle fejl.

Du kan kontakte os her

/Kevin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)