Feedback angående email system

Hej,

Min far er kunde hos yousee og havde problemer med emailen over julen. Vi tjekkede at opsætningen var korrekt med POP3 samt ind- og udgåenede server adresser, porte osv. Da det var korrekt kontaktede vi support og fandt ud af den online indbakke havde en begrænsning på 1000 emails. Vi fik løst problemet ved at clienten kun beder webservere om at holde kopier i X dage, så den ikke når 1000. Fair nok.

Rent designmessigt fra en brugers synspunkt burde der være en email til brugen med en advarsel, før indbakken er fuld. Denne advarsel skal indholde et link til den online webmail, link til support, samt en forklaring af problemet. Vores oplevelse var irriterende, da min fars pludselig ikke kunne modtage emails, uden nogen indikator af hvorfor.

Der var altså 5 dage hvor han ikke kunne modtage emails. De emails er gået tabt. Yousee supporterne insisterede på der burde være bounce beskeder - det ville også være meget logisk. Vi opdagede selv problemet den 23. og har sendt nogle test mails. Vi ikke fået en eneste bounce email. Han modtager ingen mails, og afsenderne får ingen informationer om det. Meget frustrende. Følgende billede er dokumentation på de manglende bounce mails:

1 er email oversigten, hvor man kan se den sidste email der gik igennem.

2 er detaler om den sidste email, hvor man kan se den blev sendt 12:45.

3 er en mail jeg har sendt til ham samme dag 13:52. Jeg modtog ingen bounce besked på denne email.

[img]357iC2FF9368CC629D48.PNG[/img]

Det var tilfældigt vi opdagede fejlen så tidligt. En mindre hyppig bruger af systemet, eller en med færre tekniske kundskaber ville nok ikke opfange det. Så der kunne være en længerevarende periode hvor man ikke modtager emails - uden at vide det!

I hele perioden kunne min far godt sende mails. Det var kun indgåede emils der ikke virkede.

Så alt i alt:

Få sendt en email, så folk har en chance for at forholde sig til dette problem.

Få testet jeres bounce system - det ser ikke ud til at virke.

/Jacobsen

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hej 
  •  og velkommen til YouSee Forum :D

Jeg forstår godt dine fustrationer og jeg synes at det er super at du kommer med feedback til YouSee!

Der er bare et lille men... YouSee Forum er et kunde-til-kunde-forum og YouSee yder ingen direkte support eller kundeservice herinde. Derfor vil jeg anbefale dig at sende overstående til YouSee her.

• Cool, will do.

/Jacobsen

Nederst på denne side står der faktisk en mailadresse til TDC's postmester. 

http://postmaster.tdc.dk/

•  - Det plejer at være sådan at dem der sender til en overfyldt postkasse får en meddelelse om at mailen ikke kan leveres.  Min kollega har i hvertfald fået sådan en meddelelse en gang, og jeg mener også at jeg selv har modtaget en advarsel om at den er fuld, men jeg kan jo huske forkert. 

• Det er netop en "bounce", altså at mail serveren svarer tilbage til afsender at mail'en ikke kunne leveres. Men det virkede ikke i dette tilfælde, som jeg har prøvet at dokumentere.

I forhold til advarelsesmail, så har der i hvert fald ikke været en inden for den sidste måned (som jeg mener der burde være). Det svarer til ca 80 mails ved min far. Der har i hvert fald ikke været sådan en mail, og han mener ikke at han har fået en overhovedet.

/Jacobsen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Hver gang min mailboks nærmer sig 1.000 får jeg en mail om, der er kun er plads til ca. 100 mails. Der er også et link til "Min webmail". Har under "Min webmail" oprette en ny indbakke, hvor jeg så flytter de ca. 900 over i. Der er ikke de samme begrænsninger. Har p. t. ca. 9.000 mail i den nye indbakke.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)