Spørgsmål

Fast IP og default gateway

Hej Yousee

I forbindelse med omlægning af vores ejerforenings netværk er jeg blevet tildelt en ny IP-adresse i range 93.161.x.x Dette range er ikke dynamisk. Jeg har ikke fået oplyst hvilken default gateway jeg skal bruge. Kunne i være behjælpelig med den information ? Evt. også DNS-opsætning hvis denne er speciel for ip-segmentet.

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej Michael

Du bliver nødt til at kontakte Yousee kundeservice. Dette her er et Kunde forum, Hvor kunder hjælper Kunder. Vi har ingen viden omkring Yousee's tekniske opbygning. og vi har ingen adgang til Yousee's systemer.

-Brian
OK og tak Brian. Jeg troede at Yousee sad med her :-(

Jeg har nemlig prøvet at kontakte kundeservice, og de kan/vil/må ikke hjælpe. Og da jeg heller ikke har adgang til Yousees systemer, er jeg lidt på den -LOL
Omdømme 5
Badge +4
Der hvor jeg arbejder har vi en række IP-adresser fra TDC (Der jo er moderselskab til Yousee) og i de IP adresser er default gateway første valide IP-adresse i det range vi har. Så prøv ved hjælp af din subnetmask at finde første valide IP adresse, og sæt den som Gateway. (Husk den allerførste IP adresse i et range er Network address, og den sidste er Broadcast address.)

-Brian
Jeg har fast IP på YouSee coax nettet. Her får jeg både IP og gateway via DHCP.
Omdømme 3
Badge +1
Har du prøvet 93.161.x.1 som default gateway?
Som DNS kan Google f.eks. bruges (8.8.8.8 og 8.8.4.4)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)