Spørgsmål

Får kun et internt IP nummer på WAN adressen

Jeg kører bridgemode på mit modem/router fra Yousee og har så min egen router til huset datatrafik inden bag ved Yousee's modem/router.

Jeg har lige sat en ny router op til husets datatrafik og får så fra Yousee på WAN indgangen et internt IP nummer 10.87.xxx.xxx og ikke mit normale IP nummer 87.xxx.xxx.xxx.

Med det interne IP nummer fra Yousee kan jeg ikke komme på nettet.
Nogen der ved hvad jeg skal gøre for få et ekstern IP nummer til internettet.

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal aktivere din nye router på adressen https://aktiver.mitwifi.dk/ Virker det ikke, skal du ringe til YouSee på 70 70 40 40 med routerens MAC adresse. Så kan de manuelt aktivere den.
Tak.
Jeg kommer nok til at ringe til dem, idet jeg går ud fra at jeg ikke kan aktivere med den nye router, da den ikke er på nettet - eller måske man adgang til aktivering med et intent Yousee IP nummer.
Omdømme 7
Badge +7
YouSee har tilsyneladende rettet lidt i proceduren at dømme på URL, men det er som regel noget med at slette den gamle routers MAC adresse og aktivere den nye.
Omdømme 7
Badge +7
Du kan kan normalt aktivere med et internt YouSee IP nummer.
Tak - så må jeg se at finde mit kontonummer og aktiveringskode
Har prøvet at aktivere med det interne IP nummer, men det gik ikke.
Har også prøvet at sætte mac adressen på den nye interne router til det samme som den tidligere. Det gav ej heller hul igennem, så jeg må ringe til Yousee i morgen.

PS
Kan se at der i emnefeltet for mit indlæg skule have stået 'internt' IP nummer og ikke 'internet' IP nummer, men det kan jeg ikke rette nu.

Redigeret af Anna: Emnefelt rettet
Hvor langt i processen når du?
Når jeg har indtastet og beder aktivering, så sker er ikke nogen. Den står blot og søger.
Okay, så er vist svært at gøre noget, når du når dertil.
Efter at have ventet over en time på at komme igennem til hotline får jeg at vide at de ikke kan gøre noget fordi jeg kører bridge mode og at nok er mit udstyr der er noget galt med.

Da jeg fortæller at jeg ikke får noget eksternt IP nummer svarer han blot at det ikke er noget det kan han ikke gøre noget ved fordi jeg kører bridgemode.

Jeg har kørt med den samme type router i ca 10 år med nogle udskiftninger for opdatering og med anden udbyder i mange år. Da var der aldrig problemer med at blive koblet op når jeg kørte bridgemode og med intern router.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal sige aktivering via https://aktiver.mitwifi.dk/ ikke virker, og de derfor manuelt skal aktivere din router med din routers MAC adresse. Det plejer ikke at være noget problem, at få dem til at gøre det. Du bør derfor ringe igen og håbe på en mere venlig behandling. Det er korrekt de ikke hjælper med egen router med YouSees router i "bridge mode", men det er ikke problemet her.
Omdømme 7
Badge +7
Medarbejderen sletter så i aktiveringsportalen din gamle routers MAC adresse og indsætter din nye routers MAC adresse manuelt. Så burde det spille igen for dig.
Tak jeg ringer igen.

Ham jeg snakkede med var så afvisende at uanset hvad jeg sagde så sagde han bare at de ikke hjælper folk der kører bridgemode. Jeg er helt med på at de ikke kan hjælpe med min routeropsætning, men jeg synes Yousee bør være opmærksom på at de har en opgave med at sørge for at min router får forbindelse.

Tak igen.
Så lykkedes det.
Jeg kom til en medarbejder i hotline, der vidste hvad der skulle laves, og han satte min nye MAC adresse ind og efter 15-30 sekunder havde jeg en ekstern ip adresse og netforbindelse.

Så hvis andre kommer ud for det samme, så er det altså - som Slangefar skrev - blot en ny MAC adresse, der skal tastes ind.

Det vil være godt om alle i hotline vidste det og ikke blot reagerer med at de ikke yder service når man kører i bridgemode. De skal ikke yde service på den interne router, men de bør hjælpe med at at lægge den nye MAC adresse ind - og hvis ikke så gøre det muligt for os at gøre det selv.
Omdømme 7
Badge +7
Godt der kom hul igennem. YouSee har haft support outsourcet til fiirmaet Sitel. Nu har YouSee set, at det ikke var så godt og har taget det tilbage. Der er måske nogle nye ,som ikke er helt opdateret. Jeg ville nødig være supporter hos YouSee med de mange produkter, og alle de undtagelser som er foretaget gennem tiden, som stadig lever. Jeg ikke brugt support meget, men har lært, at hvis man forbereder sig på samtalen (f.eks. på hvad man har gjort og ikke bare siger "lortet virker ikke, fiks det"), får man en god behandling.
Jeg har et to gange før indenfor den sidste tid haft kontakt til support, og har fået en super service. Supporteren gik ind i problemet og tog sig tid til at vente på at dimser blev tændt og slukket. Vi kunne stille og roligt analysere også frem til at fejlen kunne ligge i mit udstyr, og at jeg skulle tjekke de før vi gik videre. Det viste sig at det var mit udstyr, der ikke havde kapacitet nok. Jeg tænkte bagefter at det var godt nok en god service.

Oplevelsen i dag var desværre det stik modsatte med den første supporter, der slet ikke ville lytte og kun kunne svare, at når det var bridgemode så kunne jeg ikke få hjælp. Her var det ligegyldigt at jeg kunne fortælle, hvad der ikke fungerede. Han havde uden at have sat sig ind i sagen også travlt med at sige, at fejlen nok lå i mit udstyr.

Den anden gav en god service og gik ind i opgaven - og vi fik det løst på få minutter.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)