Ekstrem langsom kablet upload? Her er løsningen!

Hej til jer alle...

Jeg har en forbindelse på 100/30, som jeg har indstillet til 80/50.

I en uges tid havde oplevet ekstrem lave upload hastigheder på mit gigabit kablet netværk.

[img]304i5551F13543F37988.png[/img]

Hastigheden på wifi og kablet til andre enheder var stadig i top.

Problemet viste sig at være opstået ved en opgradering af mit netværksudstyr.

Jeg havde før en D-Link router (DIR-655) som jeg anvendte som AccessPoint (AP). Den skiftede jeg ud med en TP-Link AC1750 Dual band, som igen skulle fungere som AP.

Prøvede at skifte kabler, nulstille modem og alle andre velbrugte tricks i bogen.

Problemet og løsningen på samme, skulle vise sig at være noget helt andet.

Den lave upload hastighed skyldes en funktion "Large Segment Offload" (LSO) som det ikke er alt netværksudstyr som understøtter.

Ved manglende understøttelse, så bliver der smidt rigtig mange pakker væk.

Løsningen:

[list=1]
  • Åbn dit netværkskorts egenskaber. [img]308i8C1104AFC6E9C4BB.png[/img]

• 1 Kommentar

Hej Lindvig... Jeg har selv fundet frem til det samme som dig ;) efter flere besøg fra en teknikker og snak med supporten uden at det hjalp.
    Efter at jeg prøvde en linux på en cd, hvor der ikke var nogle problemer... måtte det jo være windows specifik fejl. Og efter lang tids søgning fandt jeg frem til den her løsning, simpelthen at slå "sende og modtage store pakker" fra på nætværkskortet.
    Jeg har nok snakket med supporten hos yousee mindst 10 gange uden at de har vidst hvad der kunne være galt. Jeg håber der er nogle hos yousee der informere deres support om det her, for jeg kan ikke forstille mig at vi er de eneste der har haft de her problemer.

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P
      • ;)