Svar

Ekstern router sammen med Netgear C6250

Har lige fået bredbånd med yousee. Jeg vil helst fortsætte med at anvende min asus RT-AC66U router, bla da jeg bruger usb-udgangene til netværksharddisk og printer.

Jeg har sat indstillingen i mit netgear C6250 til bridge mode, og sat et kabel mellem netgear og asus routeren. Har prøvet med flere kabler inkl crossover. Asus routeren kan dog ikke få adgang til internernettet. Kan der være andet, som jeg bør gøre?

icon

Bedste svar af TorbenB 4 februar 2015, 21:21

Har for mindre end to timer siden været i samme situation, dog med en Netgear WNDR3800 router.

Åbnede kassen fra yousee, satte kabel ledninger og strøm til, flyttede stikket, der sad i den gamle router fra en anden internet leverandør (var allerede i bridge mode) over i C6250'eren, tændte for strømmen og vendtede til der var hul igennem. Derefter aktiverede jeg mit abonnement.

Derefter ind i C6250, skift til bridge mode, aktiver igen og alt kører uden nogen som helst ændringer i det eksisterende netværk.

Har du husket at køre aktiver igen efter skiftet til bridge mode?

Se original

3 Kommentarer

Din asus skal registreres på aktiver.yousee.dk. Det kan muligvis give vrøvl, hvis du bruger en speciel dns-server.

En uregistreret router får tildelt en 10.x-ip og kan kun tilgå yousees interne net.
Har for mindre end to timer siden været i samme situation, dog med en Netgear WNDR3800 router.

Åbnede kassen fra yousee, satte kabel ledninger og strøm til, flyttede stikket, der sad i den gamle router fra en anden internet leverandør (var allerede i bridge mode) over i C6250'eren, tændte for strømmen og vendtede til der var hul igennem. Derefter aktiverede jeg mit abonnement.

Derefter ind i C6250, skift til bridge mode, aktiver igen og alt kører uden nogen som helst ændringer i det eksisterende netværk.

Har du husket at køre aktiver igen efter skiftet til bridge mode?

Tak det hjalp

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P