Spørgsmål

efter docsis 3.1 er sat op, er pingen også blevet højere..

Omdømme 1
Øvøv efter yousee har været ude og installere docsis 3.1 i mit område er min ping på de servere jeg plejer at spille på gået omkring 10-15 op.. jeg havde nu ellers håbet på at vi ville få endnu lavere ping men det er åbenbart ikke tilfældet.. før var min ping ca 35 på den franske server jeg spiller på, nu er den omkring 55.. troede det skulle fremtidssikre vores internet ikke gøre vores ping højere.. så nu overvejer jeg at flytte til et sted hvor jeg kan få fibernet og en ordenlig ping på 15-20 stykker.

124 Kommentarer

Hvad er ping-tiden til din gateway?
Omdømme 7
Badge +4
Hvis de ikke har udskiftet dit antennestik og evt. router, så kører du formentlig ikke docsis 3.1 endnu, heller ikke hvis du bor i en forening der ikke har fået lavet en ombygning
Omdømme 1
De var netop ude igår for at lave ombygningen i vores forening. De har dog ikke skiftet antennestik eller router. Hvordan finder jeg ud af ping til Gateway? Syntes bare det er underligt at pingen er gået 15-20 op efter de var ude. Har 300/60 btw.
Omdømme 7
Badge +4
Vedrørende ping, det kan jeg ikke svare på

Men det ser ud som om der sker noget den 28.03 f.eks. i Lejre
"default gateway" kan du finde ved at logge ind på routeren. Så åbner du en kommandoprompt og skriver "ping ip-adressen". Du kan bruge ping -t, hvis den skal blive ved med at pinge. Ctrl+c stopper den igen.

Min ping ligger i snit på 7 ms. Huawei har antydet, at den godt kan falde lidt med deres udstyr.
Når jeg pinger min gateway over tid, ser det sådan ud:

Omdømme 1
Prøver lige så snart jeg er hjemme og vender tilbage. Jeg bor selv I Randers så ved ikke hvornår der sker noget her..
Omdømme 1
Så ligger min ping også noget højere når jeg pinger gateway..

ved ikke lige hvordan jeg får den graf du bruger Logan..

Men sådan ser det ud i cmd ihvertfald.

Og det er med kabel til router? Så synes jeg bestemt godt yousee kan tweake lidt der.
Omdømme 1
Det er det nemlig.. kabel fra router direkte i pc ... :(
Omdømme 1
nu har jeg taget alle mine andre enheder fra så det kun var PC og med et kabel direkte fra router til pc (kablet er 1-2 meter...)

Og ser sådan her ud..

Syntes sgu ikke det er godt nok, er der overhovedet noget jeg kan gøre ved det for det er sgu lidt stramt.. Især når jeg var en af dem som ville gå efter den helt nye forbindelse der kommer..

Du kan ikke umiddelbart gøre mere. Det skulle da lige være genstart af router. Det ligner mest af alt noget, som yousee skal justere i den anden ende. Jeg mener at have set en anden brokke sig over forhøjet ping efter ombygning.

Du kan også lige prøve at pinge indersiden af routeren... typisk 192.168.0.1. Den skulle gerne ligge på < 1 ms.
Omdømme 1
Men spørgsmålet er så.. om det er noget de vil gøre noget ved.. jeg prøver lige at genstarte dog tror jeg ikke det hjælper..
Omdømme 1
Okay har hvertfald sendt dem en mail samt en besked på facebook så må jeg se hvad der sker..
Det bliver i hvert fald interessant at høre deres forklaring :)
Omdømme 1
sådan ser det ud efter router restart dog stadig for højt vil jeg mene...

Du har et snit på 14. Det er dobbelt så højt som mit.
Omdømme 1
Ja det er da irriterende når man ved det kan være bedre.. håber en fra yousee ser denne tråd og reagere på den..
Omdømme 1
Hvor er det bare sølle, på facebook skriver en yousee medarbejder at de ikke kan garantere ping tider, sikke dog en dårlig undskyldning hvis det er sådan man behandler de højest betalende kunder så vil jeg se mig om efter noget andet net. Og så hopper jeg bestemt ikke på 1000 mbit forbindelsen som snart skulle komme.
De kan ikke garantere ping-tider ude i verden, men denne gateway er deres ejendom og ligger meget tæt på kunden. Huawei kalder deres udstyr for "platformen for gamere"...
Omdømme 1
Ja syntes godt nok også at det er dårligt service men ved ikke hvad jeg skal gøre de mener jo åbenbart at alt er godt....
Vi kan måske også få Nikolaj til at høre docsis-teamet om det er noget, de er bekendt med.

Det er lidt ærgerligt, at du ikke har noget gateway-statistik fra før ombygningen.
Omdømme 1
ja det er ærgeligt, ved bare den er blevet højere så håber lidt at de svarer her.
Omdømme 7
Badge +4
4real1337 skrev:

Øvøv efter yousee har været ude og installere docsis 3.1 i mit område er min ping på de servere jeg plejer at spille på gået omkring 10-15 op.. jeg havde nu ellers håbet på at vi ville få endnu lavere ping men det er åbenbart ikke tilfældet.. før var min ping ca 35 på den franske server jeg spiller på, nu er den omkring 55.. troede det skulle fremtidssikre vores internet ikke gøre vores ping højere.. så nu overvejer jeg at flytte til et sted hvor jeg kan få fibernet og en ordenlig ping på 15-20 stykker.

Jeg faldt over denne på facebbok, skrevet for en time siden:

"Hej Yousee
Jeg har i mange år uden problemer spillet FIFA online. Siden I opgraderede jeres net i Fredericia natten til torsdag d. 9/3, har jeg dog ikke kunne spille en kamp uden, at forbindelsen hakker. Her stopper forbindelsen ligesom et kort øjeblik, hvorefter den et halvt til helt sekund senere genoptager. Dette sker flere gange i minuttet.
Jeg har prøvet andre spil end FIFA, og her sker det også flere gange, at den mister forbindelsen kort varigt.
Hvad kan vi gøre ved dette problem? Routeren står i samme rum som min spillekonsol og har som sagt altid fungeret upåklageligt."

Det kunne ligne dit problem, med mindre det er dig der har skrevet indlægget ?
Omdømme 7
Badge +4
Bruger en har svaret om det ligner problemet her

"Jo, det gør det da egentligt lidt. Jeg får dog pingtider på omkring 1-2ms, og kun enkelte gange hopper den op på 4ms.
I første omgang udskifter Yousee routeren, som er 4 år gammel for at se, om det er problemet."

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)