Spørgsmål

Dual band: Vælg netværk

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg har for nylig udskiftet en meget gammel router med en F@st 3890. Det hele kører som det skal og med den nominelle hastighed. Der er flere pc'ere, og en del andre dimser på nettet. Pc'erne kører kun kablet, dvs med wifi slukket.
De to net hedder (ssid)-2 og (ssid)-5. Problemet er, at de kan kun kan se hinanden når de er på samme net. Eller rettere: Med wifi kan jeg vælge det ene eller det andet. Det kan jeg ikke finde ud af når de kører kablet. Kan man - og hvordan?

2 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej BE50

Velkommen på YouSee forum! :)

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg prøver lige at byde ind.

Faktisk er jeg lidt i tvivl om hvad du mener, for det er vel kun aktuelt når du har en enhed der kører trådløst. Den kan enten logges på modemmets 2.4 Ghz netværk eller 5 Ghz netværket. Når der køres med kabel, så er der jo bare en direkte tilslutning til modemmet.
Faktisk synes jeg også selv det er lidt mystisk. Lige nu er situationen sådan:

Begge pc'er er på wifi-5. Jeg kan bruge remote desktop, og se alle drev på begge pc'er.

Når jeg slukker for wifi, skifter begge til kabel og som det er nu (kabel-2 på begge) virker det også fint. MEN - jeg har været ude for, at den kablede forbindelse på den ene PC hed kabel-2 og den anden kabel-5. I den situation kunne jeg IKKE etablere forbindelse, og oplevede derfor behov for at kunne vælge. Ved at skifte til WiFi kunne jeg vælge samme ssid på begge og dermed få forbindelse igen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)