Svar

Download hastighed falder efter ca. 10gb og kommer igen lidt efter.

• Deltager
  • 5 kommentarer
Er der nogen der mon kan forklare mig dette da yousee support ikke kan.

Jeg har yousee 300/60Mbit internet, hvor jeg modtager 340/69Mbit som virker selv ved peak tiderne.

Problemet er hvis jeg begynder at downloade fra steam, origin, gta v osv. så efter ca. 10gb falder min hastighed ned til ca. 350kbit eller 4 Mbit i følge speedtest.net.

Efter ca. 2-8 min stiger min hastighed igen og efter ca. 10gb falder hastigheden igen, sådan kører den i ring.

Jeg har lige fået min c6250 skiftet ud med en ny en og problemet er der stadig, har også testet om hastigheden kun faldt på min pc, men hastigheden falder overalt.

Som sagt support ved det ikke men det kunne være nogen herinde ved hvad problemet kunne være.

icon

Bedste svar af Johan 3 december 2015, 17:36

Fandt en løsning, tror simpelthen at når jeg downloader overbelaster jeg mit internet.

Min hastighed er dette http://www.speedtest.net/result/4865556275.png altså 40 Mit over de 300. Så jeg downloadede Netlimiter og satte så jeg maks kan downloade med 300Mit, det ser ud til at have løst det.

Se original

3 Kommentarer

Det er nu en gang således at internet download og hentning af sider ikke er hurtigere

end det man henter ned.

1.Når man henter en side ned er der store chancer for at der er forskellige ting feks

reklamer scripts mv der kontakter andre servere end den man henter siden fra hvilket

jo kan sænke hastigheden.

2.Programmer der hentes er ikke lige store hele vejen igennem hvor diverse knapper

og text fylder mindre end selve softwaren hvorved hastigheden kan gå lidt ned når det

"tunge" er på vej.

3.Hvis det sted man vil hente noget kun sender med 300 kbs er det ligegyldigt om du

har mulighed for at hente det med 300 mbs for så kan det kun hentes med 300kbs

eller mindre af ovennævnte årsager.

Så egentligt kan man sige at det er at skyde gråspurve med kanoner at have en dl hastighed

på 300 mbs når mange steder kun kan sende med under 10 mbs ul hastighed.

Eller sagt på en anden måde,man kan putte en øl i køleskabet men man kan ikke putte

et køleskab i øllen  ;)

Fandt en løsning, tror simpelthen at når jeg downloader overbelaster jeg mit internet.

Min hastighed er dette http://www.speedtest.net/result/4865556275.png altså 40 Mit over de 300. Så jeg downloadede Netlimiter og satte så jeg maks kan downloade med 300Mit, det ser ud til at have løst det.

Godt :D

Så husk ikke at begå den fejl som en del gør at

pille ved noget der virker.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8