Spørgsmål

DOCSIS 3.1 og stik i væggene

Omdømme 1
  • tpe
  • Udforsker
  • 26 kommentarer
Hej

Jeg er blevet gjort opmærksom af en tekniker, at mit modem skal være tilsluttet coax fødekablet, ellers kan jeg ikke modtage DOCSIS 3.1 signalet.

Egentlig vil jeg bare høre om det teknikeren har sagt er rigtigt. Er der nogle der kan/vil påstå andet?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har haft mit modem i soveværelset normalt, hvor der er trukket et kabel fra fødekablet. Jeg vil jo allerhelst have mit modem i soveværelset, men pt. har jeg fået smidt det ind på fødekablet i stuen.

Mvh.

5 Kommentarer

Det kan sagtens være rigtigt. 3.1-signalerne ligger på helt nye frekvenser. Installationen skal understøtter frekvenser op til 1,2 GHz og en returvej på 204 MHz.

F.eks. vægdåser med FM-udtag slår hul i returvejen.
Omdømme 7
Badge +7
Det er der så ikke nogen der har fortalt mit modem der virker fint på et udtag med TV/Radio/Data. Hvad der derimod er vigtigt, er at Modemmet skal være på den tilslutning hvor signalet kommer ind.
Omdømme 1
Radiomanden skrev:

Det er der så ikke nogen der har fortalt mit modem der virker fint på et udtag med TV/Radio/Data. Hvad der derimod er vigtigt, er at Modemmet skal være på den tilslutning hvor signalet kommer ind.

Hvad er der ikke nogen der har fortalt?

Det jeg skriver er, at modemmet skal være på kablet hvor signalet kommer ind, som du også selv skriver. Jeg tror godt vi kan bekræfte at teknikeren er rigtig på den.
Radiomanden skrev:

Du er heller ikke koblet på 3.1-signalet. Der er en kæmpe forskel på 3.0 og 3.1.
Hej
Modem køre på data stik og der er forskel på data og tv
jeg blev opgrader til DOCSIS 3.1 signalet.
Og fik nyt stik og nu køre den 1000/500mbit
Og det kan godt anbefales med et rj45 cat 6 / cat 7
Som understøtter 10Gigabit .
Ps min speedtest er 960/500

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$