DNLA problemer med Netgear CG3700EMR


Hej 

Natten til den 28 november blev min CG3700EMR router opdateret og hvor mit DNLA havde fungeret perfekt indtil da, så er det efterfølgende blevet helt bananed up !

Før opdateringen kunne jeg connecte til mit NAS drev ( Synology DS212j ) og hente mediefiler uden problemer. Så jeg en film kunne jeg pause den - også over længere varende periode - og jeg kunne spole i filmen, imens jeg kunne se filmen spole.

Nu efter opdateringen kan jeg ikke længere trække DNLA over wifi signalet og selv med kablet adgang mister jeg filmen ved pause og må så genstarte film afspilningen. Spoling er nu med fast billed og man kan af gode grunde ikke se hvor man spoler til !

I apps hvor der skal afspilles medie filer, er problemerne af samme karakter.

For mig virker der som om der enten er ændret voldsomt på hastigheden på mit wifi ( tv og router står kun 4 m fra hinanden ) - men da problemerne også er gældende med kabel, lader det til at der er andre faktore som gør sig gældende.

Jeg har forsøgt at ændre channels på routeren for at undgå konflikt med andre wifi transmissioner, uden resultat.

Når jeg kikker ind på routerens logbog, så er der en fejlmeddelse som går igen og igen. Jeg har søgt - men ikke fundet nogen forklaring på fejlen. Logbog kopi herunder neden.

Event Log

       Clear Log                Refresh        
 
 
 
 
TimePriorityDescription
2014-11-7, 21:07:49Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2014-11-7, 21:07:51Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2014-11-7, 21:08:27Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2014-11-7, 21:08:28Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2014-11-9, 23:59:24Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-11-9, 23:59:28Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-11-9, 23:59:34Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-11-9, 23:59:47Critical (3)Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-11-9, 23:59:50Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
1970-1-1, 00:00:41Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
1970-1-1, 00:00:42Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
1970-1-1, 02:32:43Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
1970-1-1, 02:32:48Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:22:18Critical (3)Resetting the cable modem due to docsDevResetNow
1970-1-1, 00:00:37Critical (3)SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
1970-1-1, 00:00:42Notice (6)WiFi Interface [wl0] set to Channel 9 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INIT
1970-1-1, 00:00:42Notice (6)WiFi Interface [wl1] set to Channel 136 (Side-Band Channel:132) - Reason:INIT
1970-1-1, 00:00:48Notice (6)Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
1970-1-1, 00:00:50Warning (5)DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:30Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:31Error (4)Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:33Notice (6)WiFi Interface [wl0] set to Channel 9 (Side-Band Channel:5) - Reason:GUI
2014-12-8, 19:23:33Notice (6)TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=04:a1:51:1e:ca:80;CMTS-MAC=4c:00:82:ef:74:52;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2014-12-8, 19:23:38Notice (6)WiFi Interface [wl1] set to Channel 100 (Side-Band Channel:104) - Reason:INTERFERENCE
2014-12-8, 19:23:39Notice (6)WiFi Interface [wl0] set to Channel 9 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE
 
Ideer og forslag modtages gerne :-)

Mvh.

Kim Larsen

6 Kommentarer

Har samme problemer med in cg3700, Sonos kan spille ca 2 minutter hvorefter den hakker og derefter falder helt ud.

Taber Wifi både på 2,4Ghz og især på 5Ghz, det sker 20-30 gange om dagen, vores ipads kan ikke connecte i gen uden at man vælger wifi i opsætningen.

har ændret wifi kanal et utal af gange så den ikke konflikter med naboer (bor i hus)

Er ærligt talt banan træt af at det ikke virker, vi betaler trods alt 10.000,- om året for internet og KabelTv

Overvejer at sige det hele op og finde andre udbydere til begge..

Giv lige lyd hvis du får løst dit problem

Vh Michael

Har samme problem med C6250EMR. hele mit net falser ud, og da jeg har switch på begge eth-linier fra modem/router, kan disse enheder ikke kommunikere.

Det er specielt et problem med VPN !

Her er min log :

 
 
 
 
TimePriorityDescription
2015-1-18, 15:53:08Warning (5)MDD message timeout;CM-MAC=a4:2b:8c:84:36:6c;CMTS-MAC=6c:41:6a:f2:37:89;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-1-18, 15:53:11Critical (3)Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:2b:8c:84:36:6c;CMTS-MAC=6c:41:6a:f2:37:89;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-1-18, 16:01:15Warning (5)MDD message timeout;CM-MAC=a4:2b:8c:84:36:6c;CMTS-MAC=6c:41:6a:f2:37:89;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-1-18, 16:01:18Critical (3)Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=a4:2b:8c:84:36:6c;CMTS-MAC=6c:41:6a:f2:37:89;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-1-18, 16:16:30Notice (6)WiFi Interface [wl0] set to Channel 1 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE
2015-1-18, 16:46:40Notice (6)WiFi Interface [wl0] set to Channel 6 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE
Har nu prøvet at ændre effekten på min antenneforstærker (?)

Har nogen en ide - (yousee tekniker siger at de aldrig har set denne fejl ????)

Fuldstændigt samme problem jeg har på samme modem.

Det sker vel én til to gange om dagen. Venter bare på min router bliver leveret, så jeg kan bridge mig udenom problemet.

Men her er loggen fra 10 min siden:

2015-3-15, 17:25:33Warning (5) MDD message timeout;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:25:34Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:27:43Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:27:58Notice (6) Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4
2015-3-15, 17:28:05Warning (5) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.2;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.3;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.4;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.5;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.6;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.7;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.8;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:06Error (4) Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.9;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:09Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=c0:ff:d4:80:df:37;CMTS-MAC=00:14:f1:e9:8d:4f;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
2015-3-15, 17:28:13Notice (6) WiFi Interface [wl1] set to Channel 56 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE
Jeg har op til flere gange skrevet omkring denne router her - Det er den værste router YouSee nogensinde har givet deres kunder. Den virker af helvedes til.

Af netop samme årsag gik jeg tilbage til den gamle 3000 model - satte den til bridgemode og købte en ordenlig router.

DROP den og køb jer en rigtig router der kan klare opgaven :) .

Har skrevet frem og tilbage med Netgear - de vil ikke røre dem med en ildtang pga. YouSees firmware.

Jeg var faktisk i dialog med Yousee's support, hvor jeg "desværre" synes jeg blev mødt med et meget standardiseret fejlretning. Det lykkedes mig ikke at forklare problemet før jeg blev tilbud at skifte kanal på mit trådløse netværk, selvom jeg erklærede det ikke synes at være problemet ift. ustabiliteten, da jeg havde fuld throughput.

Men anyway. Et fejlet telefonopkald blev til en mail, hvor de så ændrede min Kanal alligevel.
Istedet for at køre Auto låste de 2,4 ghz kanalen på 3, og siden har problemet eller log-entryen ikke været der.
Faktisk synes problemet at være løst :)

Inden i giver op og køber en router at bridge med, så var det måske værd at prøve....

... Kører på 2 døgn uden problemer ihvertfald...

Hej

Jeg er endnu en af dem der har store problemer med Netgear C6250EMR og WI-FI der falder helt ud flere gange om dagen/aftenen. Når det virker er jeg oppe på 50Mbit som forventet, men lige pludsenlig kan det droppe ned på mindre end 1Mbit eller fosvinde helt (uden nogen ændring i øvrigt såsom andre devices tilsluttet, en "metalstol" som står i vejen, eller hvad der ellers nævnes som mulig årsag på hjemmesiden). 

Fik "fixed" channel sidste gang jeg ringede ind. Det har ikke hjulpet. 

Jeg har læst at andre har løst problemet ved at tilslutte en anden router. Men, ærlig talt, det kan da ikke være rigtigt at det produkt Yousee leverer kan fungere så dårligt at det er aldeles ubrugeligt uden at man selv skifter routeren ud med en anden. 

 

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)