Er det korrekt at firewallen på Sagemcom Fast 3686AC står pivåben samt blokering af computere

• abp
  • Udforsker
  • 18 kommentarer
Hej

1. På min Sagemcom Fast 3686AC router fra YouSee kan jeg, under webinterfacet - det vil sige http://192.168.0.1, og herefter "Firewall" se, at min firewall er deaktiveret som standard, selv om at der i hjælpeteksten står, at de, altså Sagem, anbefaler at firewallen er aktiveret.

Er det et bevidst valg, at YouSee leverer routere med firewals der er slået fra, og hvis ja, hvorfor?

Ifølge hjælpeteksten fungerer firewallen kun på IPv4-trafik.

2. Kan jeg blokere computeres adgang til det trådløse netværk i bestemte tidsrum, eventuelt via MAC-filtering?

Dette kunne jeg på de tidligere routere - men har ikke fundet ud af, om det kan lade sig gøre her.

YouSee Support yder ikke hjælp til disse spørgsmål.

På forhånd tak for eventuelle svar.

/ Anders

3 Kommentarer

Hej,

Jeg kan ikke svare mht baggrunden for firewall. Men det du leder efter mht wifi blokering, ser ud til at findes under "parental control"
Omdømme 4
Badge +4
1. Der har været en del problemer med firewallen. Ikke at den er dårligt, men kigger du i dette forum, vil du se at den er for restriktiv, og en del problemer er blevet løst ved at slå den fra. Du vil stadig være beskyttet af NAT, hvis firewall er slået fra. Prøv at slå den til, men driller noget kender du måske forklaringen.
Hej
1.) Kunne tyde på at du har fået en brugt router tilsendt, som ikke har været kontrolleret/resat hos YouSee inden afsendelse. :-(
Har selv modtaget en (magen til din) fra dem, men da var firewallen aktiv.

2.) Du kan som #JNYGAARD skriver bruge Parent Control->User Setup til dit formål. Det kommer så til at gælde både Wireeless og kablet for den specifikke MAC adresse.
Under Wifi opsætning for 2,4G og 5G, kan du ikke tidsstyre en evt, udelukkelse.

3.)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P