Svar

Delay og udfald


Omdømme 3
Badge
Det må i kunne gøre bedre Yousee. 6 udfald på linien siden d. 16.6 (Packet loss) Og et gennemsnitligt delay på 16.16 ms. Kan se i dette forum at jeg slet ikke er ene om dette problem. Jeg har kontaktet Yousee mange gange oprettet 3 sager haft et tekniker besøg. Problemet er der stadig, og er møj irriterende, da kun en ting hælper ... sluk og tændt modem. Problemet har jeg haft lige siden Yousee mente jeg skule have det nye SagemCom modem.

icon

Bedste svar af claushviid 13 juli 2017, 19:33

Hej Kasper
via min oprettede sag har jeg netop fået et svar, som jeg på en eller anden måde kan bruge...
vedhæfter herunder.

Hej Claus Hviid
Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

For mig er det afgørende at vi finder en løsning på problemet og at du får glæde vores produkter.
Jeg må erkende, at vi har haft udfordringer med sagem modems, og i samarbejde med sagemcom er vi er i gang med at finde en fælles løsning på nogle af de problemer modemmet har. For at præcisere din anmodning, er jeg nødt til at melde det videre, og overlade sagen til dem der har kompetencerne til det, da jeg på nuværende tidspunkt ikke har belæg for at det er en generelt fejl.

Venlig hilsen
XXXXXXXX
Kunderådgiver

Mit svar på ovenstående:
Endelig et svar jeg kan bruge til noget. Alle mine egne målinger og undersøgelser viser jo også at modemmet en gang imellem mister kontakten til "jer" herunder manglende adgang til DNS server, ikke muligt at "refreshe" IP-adressen >Modem får kvababelse.
Kritiske fejl i modem loggen understøtter også dette. Kan også konstatere at der ind imellem er meget Højt Delay, Dette på tidspunkter hvor vi ikke selv bruger båndbredde.

Med ro i sindet kan jeg så afvente at i får rettet fejlene... Ingen grund til at sende et nyt modem......

mvh/claus Hviid

Se original

48 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +2
Jeg oplever ikke de pakketab påmindelse Sagemcom.

Jeg har et 3890 og er opgraderet til 300/300. Har svartid på omkring 13 ms. Modemet i sig selv svare indenfor 6 ms. Har sat det i brotilstand... Jeg er også skuffet over svartiderne. Opgraderingen af det centrale udstyr gav + 5-6 ms. Sagemcom 3890 gav yderligere 2-3 ms. Jeg gik fra 5-6 ms. til 13-14 ms. til vores central.

YouSee læser med, men decideret fejlmelding skal foretages til supporten.
Omdømme 3
Badge
Hej Gicl.dk

Modemmet bør svare inden for 1 ms med mindre du kører trådløst. Under alle omstændigheder lyder 6 ms som alt for meget. Når dit modem er i Bridge Mode, skal du pinge 192.168.100.1 (Modem adresse)
Omdømme 4
Badge +2
Well, ser ud til at det pt. er 3ms.:

Pinging 192.168.100.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.100.1: bytes=32 time=3ms TTL=63
Reply from 192.168.100.1: bytes=32 time=3ms TTL=63
Reply from 192.168.100.1: bytes=32 time=3ms TTL=63
Reply from 192.168.100.1: bytes=32 time=3ms TTL=63

Ping statistics for 192.168.100.1:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Average = 3ms
Omdømme 5
Badge +5
Hej claushviid

Jeg håber du har fået afklaring ellers skal vi nok have sagen forbi en tekniker igen via support for at tage en vurdering på signalet.
Omdømme 3
Badge
Hej Kasper
via min oprettede sag har jeg netop fået et svar, som jeg på en eller anden måde kan bruge...
vedhæfter herunder.

Hej Claus Hviid
Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

For mig er det afgørende at vi finder en løsning på problemet og at du får glæde vores produkter.
Jeg må erkende, at vi har haft udfordringer med sagem modems, og i samarbejde med sagemcom er vi er i gang med at finde en fælles løsning på nogle af de problemer modemmet har. For at præcisere din anmodning, er jeg nødt til at melde det videre, og overlade sagen til dem der har kompetencerne til det, da jeg på nuværende tidspunkt ikke har belæg for at det er en generelt fejl.

Venlig hilsen
XXXXXXXX
Kunderådgiver

Mit svar på ovenstående:
Endelig et svar jeg kan bruge til noget. Alle mine egne målinger og undersøgelser viser jo også at modemmet en gang imellem mister kontakten til "jer" herunder manglende adgang til DNS server, ikke muligt at "refreshe" IP-adressen >Modem får kvababelse.
Kritiske fejl i modem loggen understøtter også dette. Kan også konstatere at der ind imellem er meget Højt Delay, Dette på tidspunkter hvor vi ikke selv bruger båndbredde.

Med ro i sindet kan jeg så afvente at i får rettet fejlene... Ingen grund til at sende et nyt modem......

mvh/claus Hviid
Omdømme 4
Badge +2
Du er mere heldig end mig.

Min linie gik offline i går kl. 10:00 og var nede hele dagen. I samarbejde med en supporter kl. 18:45, blev vi enige om at jeg skulle nulstille routeren. Det hjalp ikke. Og jeg skal så hente en ny i dag. Kl. 23, da jeg er på vej i seng, kan jeg se at routeren ikke blinker fejl, som den ellers har gjort. Nu har jeg 'net'. Da jeg har nulstillet routeren, så konfigurerer jeg den op i bridgemode og får også hul igennem. Dog kun med ca. 100Kbit/s upload :( Henover natten kommer og går forbindelsen. Nu har jeg spikes med forbindelse, hvor der kortvarrigt er forbindelse. Tror modemet er ristet, men er i tvivl om problemet ligger dybere. Sammen med supporteren i går, nåede jeg at se, at den skrev Network Access: Denied i webinterfacet. Så tænker at det også kan være et konfigurationsproblem på CMTS'en. :/

Jeg har generelt problemer med stabilitet. Derfor jeg har opgraderet til 300/300, da det skulle hjælpe. Det ser dog ikke ud til at være tilfældet :(
Det er helt normalt med "denied". Den besked får man, indtil modemmet er kommet online.
Omdømme 4
Badge +2
Logan skrev:

Det er helt normalt med "denied". Den besked får man, indtil modemmet er kommet online.



Takker for info. Det var supporteren ikke umiddelbart klar over...
Omdømme 4
Badge +2
Logan skrev:

Det er helt normalt med "denied". Den besked får man, indtil modemmet er kommet online.



Er det også normalt, at man får en ip adresse på cmts'en og stadig har access denied? Fik tilsluttet nyt modem, der virkede næsten fejlfrit i 21 timer, hvorefter jeg er tilbage i access denied limbo. Alle tal i connections ser fine ud og er trained op på 28 downstream kanaler og 6+2 upstream kanaler.
Omdømme 5
Badge +5
Hej claushviid

Tak for tilbagemeldingen og at der er meldt videre herfra. Jeg håber det kører okay trods alt...

Jeg markerer din seneste kommentar som bedste svar.
Omdømme 5
Badge +5
Hej gicl.dk

Hvad er status på din forbindelse egentlig? Kører den normalt igen? :)
Omdømme 3
Badge
Hej Kasper
lige en opdatering på hvor mange gange modem har været "nede" i juli-august
Jul 2 14:21:04 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 14070us stddev 2747us loss 21%
Jul 3 10:06:35 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 27349us stddev 27720us loss 21%
Jul 5 14:09:21 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 14287us stddev 5891us loss 22%
Jul 6 00:01:47 dpinger send_interval 500ms loss_interval 2000ms time_period 60000ms Jul 7 03:13:30 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 15983us stddev 9713us loss 21%
Jul 7 03:15:38 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Clear latency 14270us stddev 3449us loss
Jul 10 09:31:50 dpinger send_interval 500ms loss_interval 2000ms time_period 60000ms
Jul 10 09:31:50 dpinger send_interval 500ms loss_interval 2000ms time_period 60000ms
Jul 12 00:32:49 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 555071us stddev 1257246us loss
Jul 12 10:10:45 dpinger send_interval 500ms loss_interval 2000ms time_period 60000ms
Jul 18 10:55:30 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 12925us stddev 2704us loss
Jul 28 18:12:10 dpinger WAN_DHCP X.X.X: Alarm latency 14714us stddev 4696us loss 22%
Aug 2 23:08:58 dpinger WAN_DHCP 8X.X.X: Alarm latency 14396us stddev 4481us loss 21%

Så "helt" stabilt er dt stadig ikke
Omdømme 3
Badge
Spørgsmål til alle der kigger med........
Som sagt så er linien stadig ikke stabil og modemmet skal ind imellem slukkes og tændes
omkring kl 00:30 hver dag kommer der også udfald (Heldigvis ikke så meget at modem skal genstartes).
Yousee har tilsendt mig et 3890 Modem. Sikkert fordi det burde løse problemerne.?
Indtil videre har jeg ikke pakket det ud, da jeg er bange for det kan skabe nye problemer....
Modemmet skal naturligvis sættes i Bridge mode (Jeg har fast IP) da jeg slet ikke kan nøjes med den funktionalitet der er indbygget, den trådløse del kan jeg heller bruge til noget fornuftigt.
Jeg har to unge herrer i huset der spiller online på højt niveau (Så der er mildest talt sure).

Til spørgsmål?
Jeg har hørt at 3890 giver endnu ringere ping tider(delay) ? Hvis det er tilfældet bliver det stående på hylden, indtil Yousee får det rettet.
Omdømme 4
Badge +2
Min oplevelse er at 3890 tilføjer 4-5ms. ift. 3686v2. Tillige er stabiliteten svingende.

Svartiden på ping til 3890 i brotilstand er hos mig:
PING 192.168.100.1 (192.168.100.1) from 87.59.103.XXX: 56 data bytes
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=0 ttl=64 time=4.181 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=3.528 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=3.856 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=3.803 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=4 ttl=64 time=3.785 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=5 ttl=64 time=3.878 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=6 ttl=64 time=3.771 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=7 ttl=64 time=3.759 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=8 ttl=64 time=3.740 ms
64 bytes from 192.168.100.1: icmp_seq=9 ttl=64 time=3.805 ms

--- 192.168.100.1 ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 3.528/3.811/4.181/0.153 ms

Routeren behøver naturligvis ikke prioritere at svare på ping, men jeg hæfter mig ved, at tilsvarende måling til server, der er tilsluttet samme central på fiber, stiger med ca. samme tid...

3890 er helt klart en del af problemerne i øjeblikket IMO.
Omdømme 4
Badge +2
Kasper skrev:

Hej gicl.dk

Hvad er status på din forbindelse egentlig? Kører den normalt igen? :)



Beklager det sene svar.

Ja jeg er online igen. Tekniker fiksede noget i nettet og modemet kunne igen komme på.
Omdømme 3
Badge
Hej gicl.dk

En ping tid på knap 4 ms til modem af typen 3890 (192.168.100.1) lyder ikke normalt....
min ping tid ligger på 1 ms på FAST3686. Så jeg skifter ikke endnu. (Det bliver på hylden)
Ungerne bliver vanvittige hvis de mister 3-4 ms

ps. regner med din måling er lavet via kablet netværk
Omdømme 4
Badge +2
claushviid skrev:

regner med din måling er lavet via kablet netværk



Det er den... Som sagt, så tror jeg 3890 er en del af problemerne med YouSees lancering af Gigaspeed...
Omdømme 5
Badge +5
Hej claushviid

Hvis modemmet f.eks. slukker eller blinker i Upstream, Downstream og Online dioden, så er der belæg for fejlmelding til coax-tekniker. Hvis forbindelsen bliver ved at drille, så kan du prøve at skifte modemmet og ellers tage fat i support og få taget en ny vurdering i forhold til om det giver mening at få en tekniker ud sammenholdt med signalværdier.
Omdømme 5
Badge +5
Hej gicl.dk

Jeg er glad for at din forbindelsen kører igen! :)
Omdømme 3
Badge
Hej Kaspar
Modemmet slukker IKKE, blinker IKKE Upstream, Downstream og Online dioden
Jeg har skam fået tilsendt et nyt 3890 modem, men det bliver på hylden indtil i har fået rettet alle børne-sygdomme. (Jeg vil ikke have yderligere 3-4 ms delay)

Som du kan læse tidligere i artiklen har der været en flink tekniker på besøg og skiftet diverse fordelere og "dåser" Signal værdier er udmærkede. Mine egne målinger og logs fra jeres modem (Critical) viser at i stadig har problemer med jeres setup. Så afventer at i får optimeret generelt.
Omdømme 3
Badge
Lige opdatering på mine udforinger:
Har fået tilsendt et 3890 modem. Det står stadig på hylden.. afventer en ny firmware fra Yousee
før jeg tør tilslutte dette.. Mit nuværende modem falder nu kun ud om natten ca 00:30, så nogenlunde stabilt. Men det kan dog skyldes at Yousee igen har nulstillet min bland selv hastighed.
(normalt kører jeg med højere upload)
Omdømme 3
Badge

Omdømme 4
Badge +2

Omdømme 3
Badge
Stabilitets procenten fik så lige et knæk nedad her her til aften. modem gik ned igen. Ingen forbindelse på WAN siden. alle lamper lyser normalt (Sluk og tænd modem løser problemet)

Omdømme 4
Badge +2
Hvad sker der først på eftermiddagen? Dine svartider stiger helt vildt...

Har du haft en teknikker til at se på linien? Hos mig blev der skiftet en hel del i min boks på vejen, samt nærmeste forstærker. Det har hjulpet lidt

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)