Dårlig Netgear CG 3000 router?

Efter Yousee har udskiftet mit gamle Netgear CVG842G med et Netgear CG 3000 har jeg fået store problemer.

Vi har 3 Phillips TV i huset, samt en nas-server hvor alle film, billeder osv. ligger. Går jeg ind på et tv´s netværk, kan jeg nemt finde både nas-server, samt de andre enheder, men vil jeg afspille en film, eller video, sker der ikke mere - det hele står bare stille. På app´en Phillips Remote Control, ken jeg desuden se, at alle 3 tv logger af og på, som om der er dårlig signal. Router og alle 3 tv´s placering har ikke ændret sig. Nærmeste tv er 3 meter væk og fjerneste 8 meter med 2 vægge imellem.

Computer kan jeg heller ikke sidde ude med mere, da signalet jævnligt forsvinder.

Jeg har så købt en TP-Link 300Mbps Range Extender  men det synes jeg ikke rigtig virker efter hensigten.

Sætter jeg den gode gamle router til igen, virker det hele upåklageligt, men jeg kan ikke få mere nd ca. 34/2 i fart, hvor jeg skulle have 50/2

13 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Kevin har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Hej Mikael290

Jeg vil anbefale dig at ændre på den trådløse kanal til at starte med for at se om det hjælper.

Du kan se her hvordan dette gøres.

Sådan skifter du den trådløse kanal

Hvis det ikke hjælper, så skal du tage kontakt til os, så vi kan se på hvad vi ellers kan gøre.

/Kevin

Jeg har skiftet kanal flere gange uden resultat. 

Nu har jeg så skiftet tilbage til den gamle router, hvor det hele igen kører perfekt - bortset fra min maks, fart hedder 34/6.

Samme problemer her, min konklusion er at det er en meget ringe router til trådløst. Taler man med kundesupport får man en sludder for en sladder, og ellers besked om at der ikke garanteres trådløse hastigheder.

Man er langt bedre stillet ved selv at købe en router, og så blot bruge CG3000 som modem - Det betyder jo så at man skal have 2 kasser at stå, og det burde ikke være nødvendigt.

En søgning på nettet giver samme svar som du lige kom med kasper_i. 

Yousee vil dog nok ikke gøre noget ved problemet. De lover en masse høje hastigheder, men udstyret de har, kan bare ikke klare det

Mikael290 skrev:
Yousee vil dog nok ikke gøre noget ved problemet. De lover en masse høje hastigheder, men udstyret de har, kan bare ikke klare det

Hvordan er dit eget udstyr: Ledninger og stik?

http://forum.yousee.dk/t5/Bredb%C3%A5nd/Router-skal-genstartes-hver-12-timer/m-p/3719#M881

Mit eget udstyr er perfekt. Det er opsat af professionel og der er kun brugt kvalitetsledninger og stik. 

Med den gamle Netgear CVG842G er der overhovedet ingen problemer - dog bortset fra den kun kan klare en fart på 34/2

Jeg har surfet lidt rundt på nettet og fundet ud af, at jeg åbentbart ikke er den eneste der har problemer med denne router!!

Desværre. Er cg3000 routeren noget være skrammel
Har fået byttet dem en del gange. Efter hånden og de fejler ret ofte
Fik byttet den seneste udgave af cg3000 da jeg ringede til Yousee
Og brokkede mig over at de havde sendt mig sådan et igen !!!!
Så fik piben en anden lyd fik den nyeste de havde
Så hvis de sender cg3000 til jer brok jer
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
Mikael, du kan ikke finde en router uden der også kan være problemer. Når det så er sagt, så skal du selvfølgelig være tilfreds med router stabiliteten og wifi dækningen. Det har været diskuteret i tråden her, at der er flere løsningen.

Jeg har selv en Cisco EPC3925 som har været stabil nok. Desværre havde den også lidt problemer med wifi dækningen, samt værre var, at den var langsom og kunne ikke håndtere ret mange connections. Så dødede den helt, hvis den blev belastet lidt. 

Men det jeg gjorde var, at købe en bedre Asus N66U router, som jeg  har været meget glad for. Ikke alene er Asus routeren meget hurtigere end Cisco routeren. Firewall'en i Asus'en er også langt bedre og har flere features. Hele administrator delen er også langt bedre og flottere. Så det har være en positiv oplevelse at købe en router selv. 

Min Cisco satte jeg i link mode, så kun modem'et bruges is Cisco'en, og linkes så videre til Asus routeren, som håndtere wifi and alt andet. 

Mht. til wifi, så kan der sagtens være døde steder i ens hus, hvor ingen router er god nok. Men nu når du har haft brugt en anden router som havde fint wifi signal (og måske stod samme sted som den nye?), så burde det jo egentlig også kunne funke igen med en Yousee router.

Som løsningsforslag på problemet har jeg disse forslag i vilkårlig rækkefølge (nogen bedre end andre) :)

1. Nok den dyreste løsning, køb en bedre router m. udvendige antenner der kan vinkles

2. De er blevet nævnt i denne tråd, køb af wifi range extender. Dog ville jeg være tvivl omkring stabiliteten på sådan et setup. Ligeledes ping tider og latency kunne jeg forstille mig ville blive højere?

3. Flyt dit router hvis muligt, så den står højt midt i huset, tættere på de enheder i huset der skal bruge wifi delen. Men det har du måske  allerede forsøgt dig med?

4. Snak med Yousee omkring at få en bedre router m. bedre wifi dænkning, hvis det altså er muligt?

5. Leg med kanalerne, brug de wifi kanaler som en midst brugt. Du kan på dine mbile enheder få forskellige apps der kan tjekke hvor kraftige dit wifi signal er forskellige steder i huset. Ligeledes kan du se hvilke kanaler der er mest belastet i app'en, og så vælge kanaler der er mindre brugt. Jeg bruger selv WiFi analyzer på mina Android enheder: 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en

Til iphone findes der også app's der kan det samme. Eventuelt google dem.

6. Brug 2.4ghz wifi frekvensen, da rækkevidden der er bedre under dårlige betingelser. Hvis du også bruger 5ghz, så skal du sikre dig, at de enheder der bruger 5ghz har et godt signal til din router. 5Ghz rækkevidden er kortere hvis signalet er dårligt.

Jeg har haft egen router og Yousee router i de sidste 10-12 år og aldrig haft problemer. De er startet efter jeg fik den nye CG3000

Som løsningsforslag på problemet har jeg disse forslag i vilkårlig rækkefølge (nogen bedre end andre) :D

1. Nok den dyreste løsning, køb en bedre router m. udvendige antenner der kan vinkles

Hvorfor skulle jeg købe en, når udbyder lægger en til?

2. De er blevet nævnt i denne tråd, køb af wifi range extender. Dog ville jeg være tvivl omkring stabiliteten på sådan et setup. Ligeledes ping tider og latency kunne jeg forstille mig ville blive højere?

Har prøvet og synes ikke det virker

3. Flyt dit router hvis muligt, så den står højt midt i huset, tættere på de enheder i huset der skal bruge wifi delen. Men det har du måske  allerede forsøgt dig med?

Den har stået midt i huset på en lille hylde oppe under loftet de sidste mange år 

4. Snak med Yousee omkring at få en bedre router m. bedre wifi dænkning, hvis det altså er muligt?

Det burde være løsningen

5. Leg med kanalerne, brug de wifi kanaler som en midst brugt. Du kan på dine mbile enheder få forskellige apps der kan tjekke hvor kraftige dit wifi signal er forskellige steder i huset. Ligeledes kan du se hvilke kanaler der er mest belastet i app'en, og så vælge kanaler der er mindre brugt. Jeg bruger selv WiFi analyzer på mina Android enheder: 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en

Til iphone findes der også app's der kan det samme. Eventuelt google dem.

Har prøvet alle kanaler og har også WIFI analyzer

6. Brug 2.4ghz wifi frekvensen, da rækkevidden der er bedre under dårlige betingelser. Hvis du også bruger 5ghz, så skal du sikre dig, at de enheder der bruger 5ghz har et godt signal til din router. 5Ghz rækkevidden er kortere hvis signalet er dårligt.

Bruger 2,4 ghz

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints moef har modtaget fra andre medlemmer.

Badge
"Hvorfor skulle jeg købe en, når udbyder lægger en til?"

Jeg forstår dig godt, at når du før har haft noget der virkede, at du så vil ha' en router m. bedre hastighed & samme wifi dækning. Problemet er bare, at Yousee aldrig vil kunne garantere Wifi dækningen, som er afhængig af tonsvis af parameter og betingelser. Man kan sige, at Yousee måske skulle gøre endnu mere ud af router wifi testen, når de køber / vælger router leverandør. Og jeg er sikker på de gør hvad de kan, og lidt til for at få det bedste til deres kunder.

Men altså man kan jo blive nød til at tage skridtet til noget bedre, hvis wifi'en bliver ved med at drille. Jeg kunne til sidst ikke så nogen anden udvej. Jeg gad heller ikke det med en extender, og min router kunne jeg ikke flytte på. Så der skulle noget bedre til :)

Jeg har også lige fået Netgear CG 3000 router. Den er ikke dårlig, men understøtter kun b/g/n standard ikke den nye ac standard dvs du IKKE kan udnytte den max hastighed på det trådløse netværk Desuden kører denne router kun på 2,4 ghz. Hvis du kontakter kundeservice, og betaler for det, sender de dig en router der er nyerer!!! (Cg 3000 udkom for ca 5 år siden!!!) Som trofast kunde var jeg selv lidt sur da jeg fik dette svar af kundeservice!! så alt i alt er cg 3000 ikke dårlig, men bare gammel teknologi
Vi havde besøg af en Yousee tekniker pga tv signal og vi spurgte ham om han vidste hvad der kunne være galt. "Ja, det er fordi i har en meget dårlig router, men jeg har en Netgear CG3700EMR til at ligge i bilen og den kan vi da lige bytte med". Siden dag har vi ikke haft et eneste udfald i det trådløse signal - og det er trods alt et par måneder siden

Ja den er ret ustabil når det kommer til WiFi osv...

Har valgt gør det selv metode, da jeg gerne ville have stabilt WiFi som samtidig køre på nyeste tek.. AC, på samme tid anoncerede de at der skulle aktiveres hotspot funktion( på min elregning, fandme nej! ).

Den er nu degraderet til modem, bridge mode med en Asus RT-AC66U i bagenden, nu spiller det på min side af stikket.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)