dårlig hastighed

Har et modem net gear c2650 og har lige skiftet til yousee 150/30

når jeg tager testen siger den så 94 /33 Yousee siger det må værer mit netkort der er for gammel.

Så i dag købte jeg en ac 600 wifi altså usb netkort.

det blev den så bare endnu mere dårlig af 45/30 er det mon et eller andet man skal have nyt af når det er over 100 mb...

2 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Hastighed på internet svinger op og ned i takt med folk bruger det. Derfor garantere ingen seriøse udbydere nogen bestemt hastighed. Du kan derfor ikke bruge en enkelt test til meget. Tag derfor flere over en periode og gerne med flere forskellige test.

Jeg bruger selv Speedtest fra Ookla under Android og TDCs egen til Android. TDCs giver normalt de mest korekte målinger, når jeg sammenligner med hastigheder, når jeg sender eller modtager store filer fra arbejdspladsen.

Som alle udbydere oversælger Yousee deres forbindelser. Det er derfor helt normalt at hastigheden svinger meget, selv når man tester mod en server hos TDC. Mig bekendt er der lagt en hurtig fiber ind i vores ejendom som vi deles om. Nogen gange er mange på nettet samtidigt og på andre tider får man den fulde hastighed.

Trådløst internet er "Pandoras boks". Der er så mange fejlkilder, som kan begrænse din hastighed. Hos mig er det først blevet stabilt efter jeg gik over til 5 GHz. Der er meget optaget på alle kanaler på 2,4 GHz hos mig.

Har du som mig en ældre computer er den typisk kun med et 100 Mbit netkort. Nyere udstyr er med 1 gigabit netkort og vi begynder så småt at se forbruger udstyr (f.eks. NAS) med 10 gigabit netkort.

.

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
For at få en højere hastighed med dit AC600 skal du være sikker på det forbinder med AC standarden på 5 GHz. Jeg går ud fra et netkort som hedder AC600 kan køre AC. Forbinder du på 2,4 Ghz får du kun B, G eller N standarden. Selv den hurtige N standard kan nemt falde langt ned. Når jeg forbinder med AC på 5GHz får jeg typisk omkring en 800 mbit forbindelse til min router (C6250). 5Ghz rækker desværre ikke så langt som 2,4 GHz, men er rigeligt i vores lejlighed.

Nogen gange skal man skrue lidt i din router for at få en bedre forbindelse. Konens tablet kørte først godt AC efter jeg satte den mulige hastighed lidt ned i router.    

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)