Svar

Dårligt wifi signal med Netgear 6250 router og 100/50

• Deltager
  • 1 kommentar
Vi har et hus hvor antennekablet kommer ind i tagetagen. Routeren står i den ene ende af tagetagen hvor der er antenne stik.
Problemet er at routerens wifi signal kun rækker til de 30 kvadratmeter værelser der er i den ene ende af tagetagen, hvor routeren står. Befinder man sig f.eks i rummet i stueetagen lige under routeren er signalet så dårligt at man i perioder ikke kan komme på. I den anden ende af huset er det selvfølgelig helt umuligt.
Vi har tidligere haft adsl vis TDC med en router som kunne stå i den ene ende af huset og række til den anden.

Er det routeren der er dårlig?
Bør den ikke kunne give signal lige under det værelse hvor den står?
Hvad skal vi gøre , forbinde til en anden router ?
icon

Bedste svar af Slangefar 17 februar 2017, 11:11

Signalet har nogen gange svært ved at komme gennem etageadskillelser. Så vidt jeg husker dæmper jernarmering og dampspærre signalet meget.

Din router kan både 2.4 og 5 GHz. 5 GHz rækker ikke så langt. Har du prøvet på 2,4 GHz?

Hvis man har flere etager, bør der ofte være et aktivt signal på alle etager. Routeren på den ene etage og access points eller wifi extendere på de andre.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +6
Signalet har nogen gange svært ved at komme gennem etageadskillelser. Så vidt jeg husker dæmper jernarmering og dampspærre signalet meget.

Din router kan både 2.4 og 5 GHz. 5 GHz rækker ikke så langt. Har du prøvet på 2,4 GHz?

Hvis man har flere etager, bør der ofte være et aktivt signal på alle etager. Routeren på den ene etage og access points eller wifi extendere på de andre.
Ja vi har prøvet med 2.4 GHz, checker vi med Farproc wifi analyser har vi et signal på -30 dbm lige ved siden af routeren og -65 nedenunder lige nu på 2,4 GHz.
Der er ikke jernarmering mellem etagerne - og der er en åben trappe mellem nedenunder og afsatsen udenfor værelset hvor routeren står.
Det der under os er at den rækker så meget dårligere end den tidligere adsl router vi havde , som stod i rummet under det, hvor routeren sidder nu.
Omdømme 6
Badge +6
Jeg har selv samme router. Det er en rimelig mellem klasse router. Der kan være routere med f.eks. flere antenner, som måske dækker bedre. Jeg bruger selv Farproc (en glimrende app).
Omdømme 6
Badge +6
Hvis ikke det er nemt at sætte et access point op, kunne I måske prøve med en Wifi extender. Wifi extendere kan købes fra omkring 200 kr.
Omdømme 2
Eller sæt din router i bridgemode og få en ordentlig router på se nedenstående links fra rec.dk
og se de links der er nederst på siden http://www.recordere.dk/2017/01/videoserie-hvilken-router-bedst-dit-hjemme-net/

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)