Spørgsmål

Dårligt signal og fjernelse af Bland-Selv...

• Udforsker
  • 11 kommentarer
Er der nogen, som ved, om fjernelsen af Bland-Selv betyder, at ens forbindelse resettes til default? Altså, lige nu har jeg blandet min 100/5 forbindelse til 75/30 - så stilles den tilbage til 100/5 eller bliver den låst på min Bland-Selv-hastighed?

Et andet spørgsmål: Jeg oplever flere og flere udfald på både tv og internet. Jeg har intet ændret i mit hus.

Jeg har tidligere fået tilsendt en forstærker (DKTCOMEGA model POA-TFD, Dual DATA, dual TV), men den passer ikke på mit primære stik ind i huset, som er af "L-typen", dvs. brebånd, tv, radio. Forstærkeren passer på et stik af "grisetryne-typen", dvs. tv/tadio. Når man sætter forstærkerdækslet på, får man 3 bredbåndsudtag i toppen og to tv-stik med strøm på.

Så mit spørgsmål er, om man kan skifte det primære stik til "grisetryne"-typen og så sætte den omtalte forstærker på der?

Kan man stadig få tilsendt sådan en forstærker?

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der vil blive leveret den bestilte bredbånds forbindelse, angående forstærker er den i det hele taget nødvendig.? Hvad er der tilsluttet.? Hvis det leverede signal er i orden, skulle det ikke være nødvendigt.
Husk, dette er et bruger til bruger forum.
Omdømme 4
Badge +1
Den omtalte forstærker er udgået for flere år siden, og den er sikkert ikke længere Yousee kompatibel. Hvis du har behov for en signalforstærker bør du anskaffe en, der er Yousee godkendt med mærkningen 15.06.2017. En mulighed kunne være Triax IFA 384.

I øvrigt er både internet og tv signalet blevet mere følsomt over for støj. F.eks. er Sagemcom 3890 meget følsomt over for støj fra f.eks. tv-apparater. Ældre B&O tv er kendte støjkilder. Ligeledes bør antennekabler og -stik være fuldt skærmet og helst Yousee godkendt med mærkningen 15.06.2017. Det gælder især, hvis man har bland selv kanaler.

Hvis alt ellers er i orden, skal man nok have fat på en Yousee tekniker.
Den omtalte udgåede forstærker fungerer udmærket - tager jeg den af, kan jeg slet ikke se TV (på mit 2. fjernsyn).

Yousee har desværre udvandet signalet ind i huset så meget, at der skal forstærkere til. Det har aldrig været nødvendigt tidligere, og jeg har intet ændret - hverken kablingen eller ændring af tv-pakke m.v. Har kun grundpakke og intet tilvalg. Ser ej heller Netflix og andet, har kun brug for lidt flow-tv, og det er åbenbart svært at levere.

Dette forum er tidligere blevet læst af Yousee, det var her jeg fik forstærkeren fra. Men altså, hvis Yousee ikke kan eller vil levere et ordentligt signal, så er der heller ingen grund til at betale premium for det. Så er der andre spillere.

Desværre er Hiper blevet overtaget af Yousee - det har øjeblikkeligt betydet øgede priser og betaling for oprettelse. Smart træk...

Mht. Bland-Selv (på bredbånd), så mangler jeg stadig svar, og Yousee er heller ikke selv i stand til at give svar på det på Facebook eller telefon.
Du kan være helt sikker på, at de nulstiller bland selv. Forbindelsen sælges jo som 100/5. Hvis du ikke oplever ændringen den 1/1:

1) De er ikke nået til dig endnu.
2) De har glemt din profil.
3) Det sker først, når modemmet bliver genstartet.
Badge
Jeg har også bland selv 150/10 lavet om til 100/60. Det stiger nu 20 kr om måneden. Jeg synes det er for dårligt de bare laver et produkt dårliger og så hæver prisen. Jeg overvejer hiper 1000/60 da det kun er 10 kr mere om måneden end jeg skal betale fra 1/1 -2019
Jeg fik at vide, at min hastighed ændres fra 100/5 til 100/20 pr. 1.1. Det hjælper gevaldigt på det, men så vidt jeg ved stiger jeg ikke i pris.

Jeg overvejede også Hiper, men de har lige genindført oprettelsespris og så vidt jeg kan se, er abonnementet steget 10 kr., så produkterne bedre matcher Yousee's (efter overtagelsen). Det er ærgerligt, men på den anden side fandt jeg ud af, at jeg ikke kan undvære Yousee Musik, som jeg har som del af bredbåndsabonnementet.

Jeg venter til januar og tager stilling der. Mit TV-signal er dog stadig helt ad h til...
Nu har de fjernet bland selv fra selvbetjening. De har dog ikke tvunget nulstillingen igennem, så næste genstart af modem...
Omdømme 7
Badge +7
Nej, du kan sikkert godt genstarte uden den glemmer din sidste bland selv indstilling. Jeg har i tidernes morgen sat min forbindelse på lige deling af hastigheden, og jeg genstarter stort set daglig for, at se om der kommer en opdatering til routeren 3890 fra YouSee. Flere af mine venner venter på den opdatering, og jeg har lovet at sige til når næste opdatering kommer. Om YouSee ændrer til den oprindelig hastighed aner jeg ikke, men det er ikke sket endnu. Checker også hastighed dagligt. Fjerner YouSee vores nuværende bland selv indstilling skifter vi rimeligt sikkert vores bredbånd til Kviknet 300/60.
Jeg er ret overbevist om at det kun er et spørgsmål om tid, så jeg tør ikke genstarte. :)
Jeg har fået en ny regning for april og frem. Ifølge den betaler jeg stadig for bland selv :)
Nu har de pillet ved min hastighed. De har nulstillet min 100/5 til 100/20. Jeg har dog ikke fået nogen mail omkring hastighedsforøgelse.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)