Spørgsmål

Coax/stik/kabel

Jeg bor i et boligselskab der har kabel tv/internet med YouSee som leverandør.For to år siden var jeg i den lokale TDC butik og fik udleveret en Netgear router.Men det var helt umuligt at oprette forbindelse under opsætningen(jeg mistænker en defekt enten i kabelinstallation eller stik) Derfor fik jeg routeren ombyttet til en Homebox med forbindelse gennem telefonstik.Denne forbindelse er kun 10/1 (i praksis kun det halve) Nu overvejer jeg igen at få en Coax forbindelse med tv/data stikket for at få en bedre og hurtigere forbindelse.Det som jeg gerne vil spørge til er om både tv signal og data har trafik i et og samme kabel som vist på det billede jeg har indsat.Eller skal der være et separat kabel til coax stikket?

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Mit stik har 3 udgange (TV, Radio og data). Har dit stik kun 2 udtag (radio og TV) sættes en splitter ind i TV stikket. Det fungerede ikke godt hos os med splitter. Yousee kom derfor gratis og skiftede stikket i væggen.
Tak for svar.Jo der er også tre udtag i min vægdåse.Men data stikket(vist på billedet med rød pil) har jeg en fornemmelse af ikke er aktivt.Jeg vil kontakte YouSee og høre nærmere.
Der skal kun ét kabel til alle tre stik i dåsen.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Logan skrev:

Der skal kun ét kabel til alle tre stik i dåsen.

Jeg er nok lidt "tung" i det, men hvad mener du med ét kabel til alle tre stik i dåsen?
På bagsiden af dåsen trækkes ét kabel.
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints joern har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Logan skrev:

På bagsiden af dåsen trækkes ét kabel.

Ja, det er klart, men ikke noget man normalt ser, da kablet går inde i væggen til stikdåsen. Jeg læste ikke ordentligt på dit indlæg hvor du skriver: til og ikke fra.
Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints nuber2 har modtaget fra andre medlemmer.

du får sammen med routeren et antennekabel med såkaldte f-stik (skrue-bøsning).
Sørg for meget omhyggeligt at følge anvisningerne. Lad routeren være tilsluttet indtil alle lamper (undtagen lan) lyser grønt jf
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/installation-og-opsaetning/opsaet-dit-yousee-bredbaand/netgear-cg3700
Det kan tage temmelig lang tid (1 time eller mere)
Tror stadigvæk at proceduren er at du skal aktivere din router når din pc er forbundet til den.
Tak til alle for svar.Jeg har i dag kontaktet YouSee og aftalt at der kommer en montør og klarer opsætning af Netgear router til min coax/tv vægdåse.Jeg ville ellers gerne beholde min Homebox, men kundeservice fortalte at min netforbindelse (10/1) via telefon stik ikke kunne opgraderes.Iøvrigt en meget venlig person jeg talte med i kundeservice.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)