Cisco EPC 3925 lader ikke Upnp enheder finde NAS over trådløs forbindelse

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har lige fået Cisco EPC 3925, og det giver problem med multimediefunktionen til NAS.

Routeren på nettet er som sagt Cisco EPC3925.
På vores LAN har vi følgende tilkoblet:
- NAS harddisk, Synology 213j
- Internet radio/ streaming Argon inet 3
- Internet radio/streaming og mere Denon Picolo Dra n5
- Samsung Harddiskoptager 8900
- stationær og bærbar pc
- to tablets, problemet her viser sig med appen MediaHouse, der netop skal forbinde Upnp enheder.

Følgende er konstateret:
* Det gamle modem/router (Netgear CVG 824 G) håndterede alt dette fint.
* Den nye router kan ikke håndtere forespørgsler til NAS over den trådløse forbindelse til
**  de to trådløse internetradio/ streaming apparater
** Samsung Harddiskoptager
** de to tablets
* Men det går fint med kablet forbindelse (dog selvfølgelig ikke prøvet på de to tablets)
* Og det går også nogenlnde, når jeg kabler den gamle netgear router på Ciscoen og bruger den til at etablere et alternativt trådløst net som streaming apparaterne så bliver koblet på. Løsningen er ikke holdbar, men viser vist lidt om, hvor problemet er.

Jeg tolker det sådan, at den trådløse del af Cisco EPC3925 ikke videresender alt hvad den får ind, jeg ved selvfølgelig ikke om det er den ene eller den anden vej der er blokeret. Der kan være grunde til blokeringen, men der bør da i det mindste kunne ophæves.

Mit ønske er at få  anvisning på at hæve en eventuel blokering på den trådløse del af Cisco EPC3925, evt. at høre om andre har tilsvarende problemer.

Jeg har eksperimenteret med indstillinger, men uden resultat, og lige nu er den på fabriksindstillingerne.

6 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +5
Hvilken hastighed har du? Jeg undrer mig over at du har fået et Cisco modem og ikke et Netgear.

Jeg har 50/5.  Mvh Pivv

Omdømme 4
Badge +5

Pivv skrev:
Jeg har 50/5.  Mvh Pivv

Okay. Så er det nok derfor.

Jeg har desværre ikke en løsning til dine problemer.

Men jeg er glad for mit Netgear C6250EMR. Jeg har ikke problemer med UPnP, Wi-Fi eller noget andet – det kører bare. 

Du kan kontakte YouSee på 70 70 40 40 og høre om mulighederne for at få dit modem udskiftet.

Tak for svaret.

Jeg har prøvet support. Men Yousee synes ikke at mene, at det er deres problem, Jeg tror ikke de tror på/ forstår problemet. En sagde:"enhver ekstern router vil være en stor forbedring"! Mvh 

Omdømme 4
Badge +5

Pivv skrev:
Tak for svaret.

Jeg har prøvet support. Men Yousee synes ikke at mene, at det er deres problem, Jeg tror ikke de tror på/ forstår problemet. En sagde:"enhver ekstern router vil være en stor forbedring"! Mvh 

Du kan godt få dit modem ombyttet, ligemeget hvad de synes. Det er bare ikke alle der ved det. Hvis ikke de synes det skal ombyttes i forhold til de problemer du har , kan det godt være at du muligvis skal betale for ombytningen. Men alle kan få deres modem ombyttet.

Jeg er gået fra et setup med ekstern router med dd-wrt, til YouSees Netgear C6250EMR modem.

Tak Emil for stor interesse.

Løsningen for mit vedkommende blev at køre Cisco som bridge only, og så bruge en Jensen Air link 59300, som vores svigersøn ikke kunne få integreret i sit net, til routerdelen.

Et tip: synologi sender sit navn ud på LAN med et interval, som er indstillet til 920 sekunder. Det er lang tid, hvis man roder med indstillinger,  og kan ændres i app'en Medie server på NASen under SSDP annonceringsinterval.

PS er fortsat i at høre om andre kender problemet, har en løsning på Cisco, eller har givet op og fundet alternativ router. 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)