Chromecast2 på 5 GHZ wifi

Jeg har købt en chromecast2, det går fint med at få den på 2.4 ghz, jeg kan bare ikke få den på 5. Jeg har ringet til Yousee teknisk support, der blev jeg afvist med det samme, det supporterer de  åbenbart ikke.

Er der nogen af Jer der ved hvordan man få Chromecast2 på 5 Ghz? 

6 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
På Chromecast 1 skulle jeg lege lidt med kryptering (satte den til kun AES) og nedsatte den mulige hastighed. Jeg køber også snart en Chromecast 2 så vi også kan få den på 5GHz. Hvilken router bruger du?

Hjælper sikkert ikke, men jeg havde ikke nogle problemer.

Nu ved du i hvert fald det kan lade sig gøre ;)

Ændrede ikke noget..

Prøv at gå ind i cromecast appen i google crome, klik på det lille vindue, valgmuligheder, lille møllehjul, admistrer cast enheder... vælg glem dette netværk, så søger den efter et nyt.

Hvis du har et 5ghz netværk og det aktiveret så burde den kunne se det.

[img]348iA407272D0D49DC2F.png[/img]

Det er en Netgear C6250

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
På 5 GHz har jeg sat kryptering i router til kun AES. Fruens tablet en Nexus 9 kunne ikke komme på 5GHz uden. Samtidigt var det vigtigt at vælge et lavt kanal nummer. Noget med alle lande gav lov til de lave kanal numre og mere udstyr virkede der fandt jeg på nettet.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg havde også bøvl med min. Efter tredje reset kom den på :D

Jeg havde samme problem, efter at have bruge min Chromecast2 sammen med andre netværk. Jeg kunne fint komme på 2,4Ghz men ikke 5Ghz. Netværket kunne fint ses i menuen, men den meldte blot fejl efter lidt tid.

Løsningen var, at resette min Chromecast2 vha knappen på siden af den. Efter reset, kunne jeg igen oprette forbindelse til 5Ghz - Har Yousee's Netgear CG3700 router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)