Spørgsmål

CG3700 - og Sagem 3890 som Access Point?

Jeg har i mange år haft Netgear CG3700 fra yousee, og forleden fik jeg så (på forespørgsel) tilsendt en Sagem3890, da jeg håbede på at den kunne give et bedre signal til den anden ende af huset. Vores Coax indgang er i den ene ende af huset, og stue, køkken og kontor er i den anden ende af huset. Jeg fik sat Sagem3890 op, men selve routeren var ALT for stor til at komme ind af lugen til det “data-rum” som den tidligere ejer af huset har lavet. Jeg skiftede derfor tilbage til CG3700 og tænkte så at sætte Sagem3890 i stuen som et Access Point (der er nemlig trukket Lan-kabel og antenne-kabel over loftet ned til stuen).

Har fulgt alle de manualer jeg kan finde på nettet omkring at bruge en router som Access point, men det er som om at CG3700 ikke får sendt internet igennem til Sagem3890. (Kablet over loftet virker, for den har indtil nu været sat direkte i vores TV fra CG3700).

Kort fortalt:
- Skiftet IP adresse på Sagem3890 til 192.168.0.2 (CG3700 hedder 192.168.0.1).
- Slået DCHP fra på Sagem3890.
- Ændret SSID, koder, sikkerhed osv til at matche det på CG3700, dog med anden kanal)...
- Kablet Sagem3890 op i CG3700 via det kabel der går over loftet.

Nogen ideer til hvorfor det ikke virker?

Og er der noget i opsætningen på CG3700 der skal ændres?

7 Kommentarer

Omdømme 2
Badge +1
Hej slayeren

Hvis du forsøger at bruge vores modem som ekstern router, så er det netop årsagen, da dette ikke er muligt :)

Özcan, YouSee Forum Team
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har den fornødne kabling, bør du overveje et access point sammen med YouSees router. Med begge aktive får du en samlet bedre dækning i din bolig.
Begge routere er fra Yousee og ja, der er et almindeligt LAN-kabel tilgængeligt fra den ene til den anden (det er trukket over loftet og sidder pt med den ene ende i vores fjernsyn og den anden ende i Netgear-routeren —> og funker fint).

Ideen var at den ene (Sagem) skal bruges som et Access point, hvor den anden (Netgear) fortsat er router/modem. Og begge bliver forbundet med LAN-kabel.

Kan det ikke lade sig gøre?
Omdømme 7
Badge +6
Det kan det som oplyst af Özcan ikke gøres. Den virker kun når tilsluttet som den som den er beregnet til.
Men skyldes det så en særlig begrænsning der er sat på YouSee’s routere??

Jeg kender flere der har genbrugt en router kun som et access point, og der findes også utroligt mange beskrivelser omkring dette emne online... så det undrer mig at det ikke er muligt med disse?
Omdømme 7
Badge +7
Der er tale om 2 coax routere, og den går ikke. Havde router 2 været en router med LAN port som WAN port ville det virke fint. Så ville dens WAN port kunne forbindes med en LAN port på router 1.
Omdømme 7
Badge +3
At bruge Sagemcom 3890 som accesspoint (IKKE som router) var muligt for mig for et år siden i forbindelse med forsøg på fejlsøgning. Et Netgear-modem/router var tilsluttet coaxnettet og aktiveret, og med aktiveret DHCP men deaktiveret wi-fi. Hertil var Sagemcom 3890 tilsluttet med ethernetkabel, med ændret IP-adresse til 192.168.0.2, med deaktiveret DHCP og med aktiveret wi-fi. Kun LAN-port blev benyttet, WAN-porten til coax stod ubrugt. Muligvis gav Sagemcom 3890 fejlmelding om manglende internetforbindelse, men det kunne ignoreres, da fejlmeldingen kom fra modem/routerdelen i Sagemcom 3890, som ikke skulle bruges.

Kan ikke huske om der skulle bruges et krydset ethernetkabel, eller om automatikken klarede korrekt forbindelse.

Ved afslutning af forsøget skulle DHCP slås til igen på Sagemcom 3890, men det var ikke muligt fordi muligheden for at slå DHCP til og fra var deaktiveret sammen med DHCP. Der måtte en nulstilling til fabriksindstillingerne til før det virkede igen.

Hvis man skifter det modem, der er tilsluttet coaxnettet og dermed har tilslutningen til YouSee og er gateway til internettet for det lokale netværk, skal man køre aktiveringen hos YouSee igen for at det virker. Der skal også ændres noget i tilsluttede computere hvis de tror at de nu er tilsluttet et usikkert offentligt netværk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)