Svar

CG3000 bridge mode og beholde LAN-porte???

Jeg har som mange andre valgt at min gamle CG3000 router kun skal fungere som bridge, og har deaktiveret NAT. I den anden ende har jeg smidt en TP-Link Archer C2600, som skal administrere det trådløse netværk.

Mit spørgsmål går på, om jeg kan vælge at holde LAN-portene på CG3000 routeren aktive selv om jeg har deaktiveret NAT? Den står nemlig meget belejligt inde i et "server"skab hvor alle mine ethernetkabler er samlet, mens C2600 hænger højt oppe på en væg, så det vil være træls at skulle trække de 4 ethernetkabler derop med dertilhørende stor kabelbakke.

Jeg ved, at alternativet er at købe en gigabit-switch som jeg kan sætte i skabet, og så kun føre ét kabel op til C2600, men den første løsning vil være både nemmere, pænere og mere økonomisk (=gratis).

På forhånd tak :)

Claus

icon

Bedste svar af Emil 8 juli 2016, 20:56

Hej

•  og velkommen til YouSee Forum :D

Det kan du desværre ikke. I bridge mode bliver switchen også slået fra.

Jeg kan anbefale en TRENDnet TEG-S81 switch – den er billig og bruger ikke meget strøm :D

Se original
  • 2 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Emil har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
    Hej
  •  og velkommen til YouSee Forum :D

Det kan du desværre ikke. I bridge mode bliver switchen også slået fra.

Jeg kan anbefale en TRENDnet TEG-S81 switch – den er billig og bruger ikke meget strøm :D

• Bare i orden - tak for svaret :D

Besvar

• :D
      • :?
      • :cool:
      • :S
      • :(
      • :@
      • :$
      • :8
      • :)
      • :P