Spørgsmål

Brug af egen gateway

Hej alle.

Jeg håber der er en frisk person som ved hvordan jeg kan sætte min egen gateway op. Jeg har Netgear C6250 sat i bridge/router OFF.

Samtidig ønsker jeg at benytte min egen Ubiquiti Gateway. Jeg kan sagtens styre både modem og gateway, men jeg kan ikke komme ud af huset, altså internet. Fordi jeg har tilkøbt fast IP, har jeg en teori om at YouSee låser på mit modems Mac adresse og jeg kan KUN benytte internet ved at sætte Modemet op til router igen.

Hvad siger i, andre med gateway og fast IP erfaringer og løsninger heraf?

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Din faste IP låses sikkert til din C6250s MAC adresse.

Har du aktiveret din Ubiquiti Gateway på https://aktiver.mitwifi.dk/ ?

Kan du ikke få det til at virke kan kundeservice på 70 70 40 40 manuelt tilføje din Ubiquiti Gateways MAC adresse, så den får router status.
Jeg har forsøgt med den aktivering, men da jeg ikke kan komme ud af huset, kan jeg ikke benytte portalen.

Tror jeg giver dem et kald, tak for svaret
Okey, der blev jeg så overrasket. Ringede ind for at få enabled den anden Mac, det kunne han ikke og kunne ikke henvise til nogle der kunne. Hans bedste bud var at jeg kunne skrive ind. Besynderligt svar :(

Min gateway får ved DHCP en besynderlig IP: 10.74.255.23 men den får serveret DNS og en router adresse på 10.74.255.1 udover IP og at det ikke virker, ser det jo ud til at den får tildelt noget af ISP
Omdømme 7
Badge +7
Flere at mine venner har fået det gjort af kundeservice, når aktiverings portalen driller. Jeg ville ringe igen og håbe på at fange en, som kan og vil gøre det.
Forsøgte igen, stadig inkompetent. Så må jeg jo skrive :)
Omdømme 4
Badge +2
Mon ikke bare det er din router DNS server, der heller ikke kan få lov at slå navnet op.

Prøv i stedet at gå til https://80.62.121.114

10.x.x.x adresserne får du normalt, når du er i aktiveringstilstand.
Jo, men burde jeg så ikke kunne tilgå aktiveringslinket?
Omdømme 4
Badge +2
Svolli skrev:

Jo, men burde jeg så ikke kunne tilgå aktiveringslinket?

Kun hvis din gateway har de korrekte ip-adresser... Min gateway har egen dnsserver. Hvis jeg ikke er i stand til at resolve zonen, så bliver den cachet som en tom zone. Hvis resolveren er indstillet til at anvende de korrekte upstream-servere, så burde det virke. De bliver dog oftest sat manuelt. Eller man anvender ikke upstream-servere og skal så slå op på root-serverne, som man heller ikke er i stand til.
At skrive til dem virker heller ikke, de svarer ganske enkelt ikke. Jeg må undgå at benytte min gateway, måske en anden udbyder bliver løsningen.
Omdømme 7
Badge +7
De skal vist svare på mail inden for 6 arbejdsdage, men det er vigtigt, at man bruger form mail fra yousee.dk og ikke skriver til kundeservice@yousee.dk.
Ork, det er skam gjort med ticket ID og det hele... 😉
Svolli skrev:

Okey, der blev jeg så overrasket. Ringede ind for at få enabled den anden Mac, det kunne han ikke og kunne ikke henvise til nogle der kunne. Hans bedste bud var at jeg kunne skrive ind. Besynderligt svar :(

Min gateway får ved DHCP en besynderlig IP: 10.74.255.23 men den får serveret DNS og en router adresse på 10.74.255.1 udover IP og at det ikke virker, ser det jo ud til at den får tildelt noget af ISP

Når du får tildelt en IP adresse der starter med 10 og har ventet en 5-10 minutter (det tager det typisk hos mig), burde du kunne gå til aktiver.yousee.dk / mitwifi.dk og selv aktivere din router. Det er rigtigt at det er et besynderligt svar fra supporten. Supporten burde kunne aktivere din (routerens) MAC adresse manuelt hvis alt andet fejler.
Tak for hjælpen, MAC blev åbnet og min gateway kører fint. :D
Lige et ekstra spørgsmål, jer der kører med docsis over coax, hvad er jeres latency/ping tid?
Til hvilken IP?
Henrikbr skrev:

Til hvilken IP?

Ikke specifikt en IP, kan se at, de forskellige servers jeg kan tjekke hastigheder på, varierer mellem 17-30 ms, men det er vel meget normalt?
Ja. Mere specifikt har jeg en ping på 23 ms fra Aarhus området til Taastrup. Jo længere væk man pinger, jo højere bliver ping tiden.
Pinger jeg dr.dk er der ca. 11 ms..
Henrikbr skrev:

Ja. Mere specifikt har jeg en ping på 23 ms fra Aarhus området til Taastrup. Jo længere væk man pinger, jo højere bliver ping tiden.
Pinger jeg dr.dk er der ca. 11 ms..

Ok, så er jeg på samme tid her, tak for info :)
Omdømme 4
Badge +5
Hvis andre finder denne tråd, og har brug for hjælp fra YouSee til at aktivere eget udstyr, så spørg efter udvidet support.. :)
Omdømme 5
Badge +7
Hej

Vores udvidet support burde kunne hjælpe med det som Emil også skriver.

Jeg har lige haft ringet til support med samme problem. Blev sat på hold da vedkommende lige skulle ringe til en kollega. 1 min. Efter vendte han tilbage og problemet var løst. God oplevelse herfra. :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)