Svar

Bridgemode - Forbindelse til eget udstyr

Hej

Jeg har sat mit yousee modem I bridgemode og har fået en ip på min egen router bagved. 80.163.x.x, men jeg kan ikke fange mine enheder udefra, og hvis jeg bruger de online port tjekker hjemmesider, får jeg også fejlen at den port ikke er åben,

jeg ved at min egen router portforward har virket og burde virke. så jeg mistænker at jeg eventuelt skal have en fast ip adresse før der er åben for sådanne ting. kan det passe, eller glemmer jeg noget i processen?

m.v.h.
Keld Nielsen
icon

Bedste svar af keldn86 12 juni 2018, 22:08

Hej igen,,

jeps. jeg er klar over at routeren som udgangspunkt beholder ip adressen hvis den altid er tændt. selvfølgelig kan det ske at der er en strøm afbrydelse eller andre forudsætningen som gør at ip adressen ændres. mit problem var bare at jeg ikke kunne fange min egen router inde bag ved, selvom jeg fik en klasse c ip adresse 80.x.x.x. men fejlen lå i at jeg havde haft nogle portforward i sagemcom routeren før jeg satte den i bridgemode, og de overruler åbentbart bridgemode, så disse porte som var åbneblev så routet ud til adresser der ikke eksistere.. så det virker igen nu ..

tak for svar

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Hej Keld

Velkommen på YouSee Forum! :)

Jeg kan se, at du mangler svar her.

Du kan prøve at hente noget inspiration i denne vejledning:
https://forum.yousee.dk/coax-9/saadan-laver-du-portforwarding-paa-sagemcom-3890-100748
Hej Kasper,

tak for dit svar,

jeg mangler ikke hjælp til at portforwarde, jeg har derimod sat mit sagemcom modem i bridgemode og får dermed en wan ip på min egen router. hvilket jeg ikke kan nå udefra.

m.v.h.
Keld Nielsen
Omdømme 4
Badge +1
keldn86 skrev:

jeg ved at min egen router portforward har virket og burde virke. så jeg mistænker at jeg eventuelt skal have en fast ip adresse før der er åben for sådanne ting. kan det passe, eller glemmer jeg noget i processen?

Du behøver ikke en fast ip-adresse. Hvis routeren er tændt hele tiden, beholder den ip-adressen. Det er i hvert fald min erfaring.
På nogle routere skal man indstille både portforwarding og åbne for adgang i firewallen. Ligeledes skal der være åbnet i den lokale firewall hvor man forwarder til, og den port du forwarder til skal svare.
Hej igen,,

jeps. jeg er klar over at routeren som udgangspunkt beholder ip adressen hvis den altid er tændt. selvfølgelig kan det ske at der er en strøm afbrydelse eller andre forudsætningen som gør at ip adressen ændres. mit problem var bare at jeg ikke kunne fange min egen router inde bag ved, selvom jeg fik en klasse c ip adresse 80.x.x.x. men fejlen lå i at jeg havde haft nogle portforward i sagemcom routeren før jeg satte den i bridgemode, og de overruler åbentbart bridgemode, så disse porte som var åbneblev så routet ud til adresser der ikke eksistere.. så det virker igen nu ..

tak for svar

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P