Spørgsmål

Bridge mode på Sagemcom 3890

• Deltager
  • 3 kommentarer
Hej

Jeg har med held sat Sagemcom 3890 i bridgemode og tilsluttet min egen router. Har også fint net. Mit problem er dog at ingen af mine oprettede portforwardinger på den eksterne router virker.
Jeg er ret sikker på disse er korrekt opsat på routeren, og er i tvivl om problemet skal findes på modemet...

Håber nogen kan hjælpe.
Pft.

6 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +2
Hvilken IP adresse får du på dit WAN interface på egen router? Skjul evt. sidste oktet.
Jeg har 80.163.11.xxx, så det ser rigtigt nok ud tænker jeg.
Omdømme 5
Badge +2
Så er der ingen router funktionalitet aktiveret i 3890 og heller ingen CGN der evt. skulle blokerer.

Hvordan tester du? De fleste routere understøtter ikke NAT loopback. Dvs. du kan ikke tilgå din portforward port via WAN adressen, når du kalder fra LAN.
Jeg tester ved at bruge https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Omdømme 7
Badge +7
Har du nulstillet 3890 og slået wifi fra inden du satte 3890 i bridge mode? Bridge mode slår ikke wifi fra, og der ligge måske noget gammel opsætning i 3890, som måske generer. Du kan logge ind på IP adressen 192.168.100.1 mens 3890 er i bridge mode, og se om der ligger noget i 3890 og prøve at slå det fra.
Startede forfra, dvs. nulstillede 3890 og sikrede som Slangefar skriver, at wifi var slået fra inden jeg skiftede til bridge mode. og NU VIRKER DET :-) Så der har ligget noget setting på 3890 der har drillet, eller også var det bare en klassiker: Luk og åben igen.. :-)
Tak for hjælpen til Slangefar og gicl,dk.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)