Svar

Bride-mode og Meraki MX64 firewall

Hvorfor er det at man ikke benytte sin meraki mx64 firewall på jeres linjer, når man har sat sin router i bridgemode, den får ikke nogen dhcp tildeling, 3 af mine kollegaer har det samme problem med deres mx64 ikke får en ip adresser, og det virker heller ikke med statisk konfig af ens Public ip, og ingen af os har det samme Cablemodem (Yousee router).

Jeg kan også får min router til at virke i bridemode med en pc, men så snart jeg sætte noget meraki udstyr på, så får de bare ikke nogen adresse, og tror det er fordi yousee ikke vil godtage disse mac adresser.

Så snart jeg ruller min router tilbage fra Bridgemode virker alt fint, jeg er bare ikke interesseret i at bruge yousee routeren som router, når jeg har en der er meget bedre.
icon

Bedste svar af Slangefar 12 oktober 2016, 10:23

Har du aktiveret din firewall på https://aktiver.mitwifi.dk/ ?

Se original

10 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Har du aktiveret din firewall på https://aktiver.mitwifi.dk/ ?
yes har prøvet alt
Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Der ligger ikke en gammel egen router på mitwifi.dk og spøger?
Er eneste forskel i din opsætning at du sætter YouSee's modem i bridge-mode eller ikke? Der er ikke forskel på hardware opsætningen, altså hele tiden Internet -Yousee - Modem - MX64 - LAN ?? Og det virker uden bridge mode ??
Forslag til forsøg for at udelukke MX64: Hvis MAC adressen på din PC kan ændres så den svarer til MAC adressen på MX64 og det også fejler, så er det ikke er MX64 der er problemet og dermed er fejlen hos YouSee ...... Hvis det virker, så er fejlen et andet sted end hos YouSee.
Omdømme 4

Badge +3
Check mitwifi.dk om både router og firewall er aktiveret, og ikke noget andet! Kan du ikke aktivere firewall via mitwifi.dk, så ring til Yousee på 70 70 4040, og gør det manuelt.
Hvis man spoofer MAC adressen fra meraki enheden på sin PC og lader den koble på først så skulle det virke.

Jeg gætter på det er fordi meraki enheden til at starte med gerne vil have forbindelse til cloud management og det kan den ikke fordi den initielt får en private IP og DNS adresse tildelt for at kunne blive registreret hos yousee.
1506723 skrev:

Jeg gætter på det er fordi meraki enheden til at starte med gerne vil have forbindelse til cloud management og det kan den ikke fordi den initielt får en private IP og DNS adresse tildelt for at kunne blive registreret hos yousee.

Men han kan jo godt få fat i aktiveringsportalen, så der er hul igennem. En anden kunde havde samme problem forleden. Han kunne ikke få registreret sin router og få en offentlig ip.
Korrekt, men til at starte med får du en privat ip og dns server (10.x.x.x).

Jeg har lige prøvet at spoofe herhjemme og det virkede.
Og 10.x giver adgang til portalen. Så min tankegang er, at portalen må have en bug, når han efter endt registrering ikke får en offentlig ip.

10.x-adressen udløber efter 1 minut. Så en fungerende dhcpklient burde efterfølgende opfange den offentlige ip.

Det er heller ikke sikkert, at fejlen rammer alle. Jeg har hørt om nogle stykker med problemer. Det har også drillet Kviknet :). De har skrevet et blogindlæg på Version2.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)