Bredbånd / Problemer med Surftown mail

• Deltager
  • 8 kommentarer
Hej

Er der andre der oplever ikke at kunne sende og modtage mail via deres Yousee forbindelse?

Jeg kan godt hvis jeg benytter min forbindelse fra TDC.

17 Kommentarer

Prøvede lige og det virker fint hos mig.

Tak for svar.

Mit virker stadig.

Hvilke router fra Yousee har du?

Og hvoledes har du sat din Surftown mail op?

Hej Igen

Jeg fik vist skrevet at det virker - det gør det ikke.

Det er via IMAP og min PC og telefon kan ikke få forbindelse til serveren, dvs. den kan ikke hente mails.

Jeg har tjekket og dobbelt tjekket min opsætning og den er som Surftown foreskriver. Her ud over virker det perfekt hvis jeg skifter til min TDC bredbåndsforbindelse eller 3G/4G på min tilefon.

Jeg kan godt sende mails - men ikke modtage.. 

Har checket via Yousee webmail - Og min test mail ligger i postkassen , men jeg kan ikke modtage den!

Hej 

Selvom man har bredbånd hos yousee, skal man bruge den foreskrevne opsætning for den mailudbyder hvor man har sin mailsdresse.  Jeg har mailadresse hos One.com, og bruger deres opsætning.

Da jeg ikke kender ordet Surftown mail, har jeg søgt på nettet, og det ser ud til at det er et sted hvor i har oprettet en mailbox, med tilhørende mailadresse. Hvis det er rigtigt skal i kikke på Surftown supportside.

Her er det opsætningen til outlook 2010

Hvis min opfattelse ang. Surftown er forkert, bedes i se bort fra mit indlæg.:@

Tak for svar.

Problemet er at det virke med min TDC Bredbåndsforbindelse, men ikke via min forbindelse fra YouSee.

Setup er korrekt, men min påstand er at YouSee´s udstyr eller forbindelse spærre for noget.

Du skriver IMAP.
Mig bekendt tilbyder TDC og Yousee ikke Imap, men kun pop3.
Men jeg lader andre komme til, for jeg kender ikke Surftown mail. - Håber i får det til at virke.
Det er netop det der er problemet.

Min mail har intet med YouSee at gøre, men dette til trods virket det ikke igennem deres linje. Men det virket perfekt via alle andre forbindelser (TDC, 3G/4G på mit arbejde, wifi via venner).

Som sagt ingen problemer her, heller ikke med IMAP til Surftown via min YouSee-forbindelse.

Min mailopsætning er som Surftown foreskriver dvs. med indgående mailserver sat til mail.domæne.dk og port til 143.

Jeg kører med YouSee's CG3000 sat i bridgemode og min egen Asus RT-AC68U router. Der er ikke lavet nogen form for opsætning i routeren for at få det til at virke. 

Fint svar - tak.

Jeg har ikke egen router, måske noget af problemet ligger der.

Har du IP-telefoni fra YouSee?

Nomis skrev:
Har du IP-telefoni fra YouSee?

Ja.

OK - tak for svar.

Kan du fortælle hvorledes du tilslutter din telefon?

I udstyret fra YouSee, som de beskriver det eller i dit eget udstyr?

Telefon er tilsluttet YouSee's CG3000.

Bekalger de mange sprøgsmål :-)

Så de CG3000 (YouSee udstyr) er sat i bridge-mode?

Nomis skrev:
Så de CG3000 (YouSee udstyr) er sat i bridge-mode?

Ja.

Jeg har nu købt en egen router og sag min YouSee-boks i bridge-mode.

Dog falder hastigheden til omkring det halve via egen router (både kablet og wi-fi). Dog ikke via min iPhone 6 - sjovt nok. Oplever du det samme?

Nej jeg har ingen hastighedsproblemer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P