Bredbånd via coax - streaming

Meget enkelt:
Meld dig ind her og fortæl om du har gode eller dårlige erfaringer med streaming via Yousee / TDC Coax.
Problemer på grund af WiFi er ikke velkomne her. Målet er at klarlægge hvorvidt Coax, og specielt gamle antenne forenings installationer er anvendelige til duplex kommunikation, som er de facto i bredbåndsteknologien.
Jeg har både Coax backbone baseret bredbånd såvel som Mobilt bredbånd. Grunden er, at jeg ikke kan streame via Coax, men det fungerer perfekt på mobilt bredbånd. TDC/ Yousee har gjort meget i området, men er ikke i mål desværre. Håber det kommer, når man endeligt erkender at kablerne i området skal kasseres.

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvis kablerne ejes af Antenneforeningen, så er det dem der har udgifterne med dem og ikke You See
Det er helt på plads, og naturligvis er jet 100% klar over sammenhængen. Jeg har arbejdet med TDC hhv. Yousee om det her de seneste 1,5 år.
Det er TDC/Yousee's netværk, købt ca. 2010 af den tidligere antenneforening. Anlægget er fra ca 1976 eller tidligere. Det egner sig ikke til to vejs kommunikation. Herudover har vi en radioamatør mindre end 50 meter fra TDC's Edge router i området. Det er angiveligt heller ikke det bedste.
Omdømme 7
Badge +7
Det skal da klart opgraderes, og er det samtidig et sløjfeanlæg, så er det ikke længere lovligt.
Omdømme 3
Hej
Jeg har Yousee Coax bredbånd. Det er direkte fra vejen og ikke gennem antenneforening.

Jeg fik det samtidigt med at Yousee omlagde til gigabit på coax, og der kørte det ustabilt i en periode.
Routeren (Sagem 3890) er skod - så jeg har den i bridge mode og ind i noget Ubiquiti udstyr.
Nu har jeg de sidste mange måneder haft klippe stabil forbindelse. Vi streamer al vores tv (også 4K HDR) og det kører rigtigt godt. Latency er nede omkring 10 ms - hvilket selvfølgelig ikke matcher fiber men det er trods alt acceptabelt ift. gaming mv.
Mon ikke det er i jeres egne kabler i skal finde fejlen?
/Anders
Lad mig lige præcisere for alle jeres gode kommentarer. Tak for dem. Det er ikke en antenneforening. TDC har i 2010 overtaget områdets forsyningsnet fra en ikke længere eksisterende antenneforening. Det er TDC's forpligtelse at vedligeholde det pågældende netværk.
Alt er p.t. opgraderet, så vidt jeg er orienteret af t´TDC / Yousee til en grad der ikke kan gøres videre. Undtagen kablerne i jorden!
Selv har vi udskiftet såvel stikledning, som hele kabelnetværket i vores hus. Coax modem sidder direkte på Coaxforbindelsen uden repeatere, splittere, forstærkere mv.
Omdømme 5
Badge +2
Gevninge skrev:

Alt er p.t. opgraderet, så vidt jeg er orienteret af t´TDC / Yousee til en grad der ikke kan gøres videre. Undtagen kablerne i jorden!
Selv har vi udskiftet såvel stikledning, som hele kabelnetværket i vores hus. Coax modem sidder direkte på Coaxforbindelsen uden repeatere, splittere, forstærkere mv.

Så skal sagen fejlmeldes til support. Streaming kræver normalt 5-10 MBit/s downstream pr. stream der ses.
Hej venner.
Det er sådan at TDC/Yousee har arbejdet på det her det sidste 1,5 år, og der har været teknikere rundt vel sammenlagt min 50 gange og udskiftet, udskiftet, udskiftet, hvorefter Yousee i august 2018 ganske enkelt gir' op. Det har jeg på skrift fra deres klageafd. Hvilket bevirker, at vi fortsat streamer via mobilenettet, som fungere 100%.
Men jeg kan konstatere, at TDC et al stadig er på opgaven i området. Senest har de hængt et ny jordkabel op mellem to lysmaster over to indkørsler og hen til deres Edge router. Angiveligt - fordi andre har haft et problem, og de ikke har haft tid til at grave det i jorden. Men det er kun ca. 50 meter kabel, der er skiftet her.
Nu var målet for mig egentlig ikke at diskutere det problem der er i området i Gevninge, men snarere at få en indikation omkring hvor udbredt dette fænomen er.
Omdømme 5
Badge +2
Gevninge skrev:

Nu var målet for mig egentlig ikke at diskutere det problem der er i området i Gevninge, men snarere at få en indikation omkring hvor udbredt dette fænomen er.

Med mit kendskab til den generelle coax infrastruktur, så er der mange mindre problemer, som YouSee løser løbende. Jeg vil dog våge at påstå at den situation som du beskriver er ret enestående. Vi har brugt streaming siden 2013. Først på Fiber-LAN forbindelse og efterfølgende coax. Coax lider af stabilitetsproblemer, når man sammenligner med Fiber/Fiber-LAN, men der er normalt ikke problemer med kapacitet efter opgradering til DOCSIS3.0 og slet ikke efter DOCSIS3.1.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)