Spørgsmål

Bedre ping med VPN :o)

Jeg bor i København, og er på det nye Docsis 3.1 så vidt jeg ved. Har fået nyt stik i væggen som adskiller TV fra internet, samt et 3890v3 modem.

Jeg oplever ofte høj ping (100+) til spil servere som mine venner har ping 20-30 til. Det er en konstant høj ping. Men enabler jeg VPN, eller bruger jeg min 3-Mobil som Hotspot, så får jeg en fing ping under 30.
Eksempel, kan man se i screenshot. Jeg enabler VPN, og vupti, så får jeg en normal ping.
Efter jeres erfaring er YouSee til at tale med om at forbedre den slags route tabeller?

4 Kommentarer

Ligger den altid så højt ved hop 7?

Hos mig ligger den på ~30 ms, ligesom den gør gennem din vpn.
Forummanden skrev:

Ligger den altid så højt ved hop 7?

Hos mig ligger den på ~30 ms, ligesom den gør gennem din vpn.

Yes, her til morgen er det samme historie. Høj ping for mig.
Det er hele 88.202.182.0/24 som jeg pinger +100 til, og det er kun frustrerende fordi jeg kun bruger min pc til at spille PUBG som bl.a. hostes på det net i Europa.

Men er det forummets erfaring at så noge route tabeller er noget man kan få hjælp til hos YouSee support? Hvis ikke, er der andre ISPer som har et "gaming ben"?
Du får næppe noget ud af at kontakte supporten. Problemet ligger uden for Yousees net. Du kan høste kontaktadresser ved at slå ip-adresserne op hos ripe (ripe.net). Det er nok din største chance for at få fat i nogen der ved noget.

Helt præcist så går det galt, når 89.149.137.97 og 92.60.249.46 udveksler data.

Jeg rammer 89.* lidt anderledes end dig, på 89.149.137.145 (som din vpn), og jeg har ikke forhøjet latency.
Omdømme 5
Badge +2
GTT har en router det ser ud til at være ufunktionel eller overbelastet. Har problemet stået på længe? Ellers bliver det sikkert rettet snarligt. GTT er en stor pier 1 transit leverandør, som TDC anvender til at nå det netværk du skal tale med. Når du kobler op med VPN, så kommer du en anden vej til GTT og bliver ikke ramt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)