Alle i Humlebæk, klag over dårlig hastighed.

Kære Yousee brugere i Humlebæk

Jeg har nu igennem snart 1,5 år haft en løbende sag åben hos Yousee, hvor de gang på gang har lovet at kapasiteten i mit område var igang med at blive forbedret. 

De sidste par uger har jeg og mine børn haft så dårlig forbindelse at vi ikke engang længere kan se netflix på trods af vi betaler for en 100/20Mbit forbindelse. Skal vi benytte internettet til andet en helt basal html er vores eneste mulighed for at benytte internettet at være oppe imellem kl. 24:00 til kl. 14:00 næste dag. Alt båndbrede i perioden 14:00-24:00 er simpelthen for dårlig. 

Seneste måling i dag over 5 timer har givet mig 0,7Mbit, 1,2Mbit, 0,8Mbit, 2,1Mbit, 0,3Mbit. Upload hastigheden liger konstant på 23-24Mbit

Jeg har endnu engang ( 5/6 ) forsøg anmodet om at i forbedrer kapasiteten i Humlebæk området. Dog kunne teknikkeren endnu engang kun melde at han vil vende tilbage. I det mindste var denne teknikker ærlig. jeg er før blevet lovet at forbedringen var liige om hjørnet. 

Jeg tror simpelthen ikke at Yousee forbedrer sig før i bliver ramt på pengepungen. Jeg er selv blevet lovet at så snart min sag er lukket eller jeg skifter bredbåndselskab, at jeg kan få differencen imellem min reelle hastighed og den jeg har betalt for.  

Mit håb er at alle i Humlebæk området åbner en lignende supportsager. Kapasitetsproblemet har stået på siden August 2013, og alle burde være instillet til en refusion da de målbart får en alt for lav hastighed i området. 

20 Kommentarer

Hej Quessel

Jeg er ikke fra dit område, men jeg kan ikke rigtig forstå hvad der er gået galt. 

Det plejer at være sådan at man kan ringe til kundeservice og så få dem til at måle ens hastighed, og det de måler den til betaler man så for.  Grunden til, at dette falder bort er måske at du har indledt en sag?  

Har du snakket med nogle i dit område hvilken hastighed de har og hvad de betaler for?

Det kan vel ikke være støg på din adresse der ødelægger sinalet, Gamle stik og gamle kabler?  http://yousee.dk/hjaelp_og_support/tv-pakker/godt_signal.aspx  Kan det evt. være dit udstyr?  Måske en ny router fra yousee kunne løse problemet, men det er måske også udelukket, når du kører sag?  Og hvis det er alle i Humlebæk der har dårligt sinal, kan jeg godt forstå du er frustreret. Jeg ville også blive sur, hvis jeg skulle betale for noget jeg ikke fik.

Hej Maja

Jeg har fået lidt forskellige forklaring på problemet, men den korte version er at centralen ikke kan håndtere det store pres der vil være der når der er spidsbelastning. Normalt håndterer man dette ved at opgraderer centralen hvilket også har været planlagt for Humlebæk igennem længere tid, men området er desværre blevet nedprioriteret. 

Hvor stort område der er dækket af samme central er lidt uklart, men som jeg har fået det forklaret er det hele Humlebæk området. 

Der er intet galt med signalet til hustanden, dette er blevet testet af teknikkerne. Under optimale omstændigheder har vi også de lovede 100Mbit. En ny router ville kun hjælpe hvis problemet var lokalt, hvilket ikke er tilfældet. Alt mit interne udstyr er også trådet, så problemet er ikke med WiFi. 

Mine naboer har samme oplevelse som jeg. 

Jeg er selvfølgelig ikke nødt til at købe min service fra Yousee, men det er det eneste sted jeg kan købe min TV pakke, og de eneste i området der teoretisk leverer den båndbrede jeg har behov for til mit arbejde. Heldigvis har jeg normalt optimale forhold i dagtimerne og natten hvor jeg bl.a. håndterer min virksomheds offsite backup.  

Som sagt er den eneste måde at få opgraderet centralen på ved at være økonomisk besværlig. Derfor vil næste logiske skridt fra mig være at lave opslag i de lokale butikker samt lave et indlæg i den lokale avis. Andre yousee brugere kan let måle om de er ramt af samme fejl, og heldigvis er det let at få fat i den tekniske support. Dette vil forhåbentlig være med til at andre ligesom jeg klager over forbindelsen og dermed forhåbentlig blive en økonomisk belastning for Yousee således at problemet tages alvorligt. 

For mig har det også en økonomisk gevist da jeg kan bevise at min forbindelse igennem 19 måneder ikke engang har svaret til den laveste bredbåndspakke. Jeg forventer derfor en refusion på 19 * 180kr ( prisforskellen mellem højeste og laveste pakke )

Med venlig hilsen

Morten

jeg er så fra samme område og har også været i kontakt med yousee utallige gange over de sidste 2 år. Vores linje er ret ofte total ubrugelig i primetime og har mere eller mindre fået samme forklaring som dig.  I den tid har vi fået skiftet stik,  fået ny router mv så er heller ikke lokalt her og ved naboer mv. har nøjagtig samme problem. Jeg har helt opgivet a bruge mit net før omkring kl 1 om natten af samme grund.

Jeg kan fortælle at jeg har haft samme problem med dem i et halvt års tid, hvor jeg ikke skulle betale for internettet hos dem, da de blev ved med at sige at det snart blev løst.

Oplevede dog ikke at der var nedsat hastighed, men et pakketab på over 10% i primetime.

Endte med at jeg gik tilbage til 20/1 forbindelse der dog var stabil.

Så vidt jeg fik at vide var i hvert fald hele langebjergparken ramt, og det ses ikke kun på internet delen, men tv'et har det også med at falde kortvarigt ud, da de også står for det i store dele af området i humlebæk.

Deres forklaring på at det tog ekstra lang tid at få det opgraderet, var at det er en privatperson der ejer anlægget, og de åbenbart er i forhandlinger der.

Men ja, ram dem på pengepungen da de jo selv har reklameret for at det virkede perfekt til fx. spil, som det med de udfald der er, ikke har levet op til. Jeg droppede dem indtil de får det fixet, men venter stadig spændt på at det bliver løst!

Det er ikke en privat person der ejer det men bebyggelsen og afdeligsbestyrelsen vil ikke lade yousee overtage anlægget det er jo så vigtigt at maintaine et analog anlæg der svare til stenalderen ifgl besstyrelsen. istedet for at lade yousee overtage det og få det opgraderet eller helt udskiftet til dags dato teknologi. Ja bor selv i Langebjergparken og har bådet snakket med yousee og postet det til besyrelsen men de er hverken til at hugge og stikke i. Så har mere eller mindre opgivet dem til et punkt, hvor vi overvejer at flytte til et sted i Humlebæk hvor yousee ejer anlægget.

Kan så oplyse selve langebjergvej har fiber lagt ned, da alle villa ejer har fået det tilbudt på den modsatte side af Langebjergparken. man kan så undres hvorfor Langebjergparken ikke går i forhandling om at blive tilsluttet dette fyskisk med fiber hele vejen ind.

Så de problem vi  oplever er et mix af

1. et outdatet anlæg Langebjergparken bestyrelse nægter at lade yousee at tage over

2. en central der ikke kan klare spisbelastinger

Jeg oplever ret ofte enten packetloss eller meget lav hastighed eller begge ting i primetime. Tv kan jeg ikke udtale mig om, da jeg sjælden ser det fordi jeg er skifteholds arbejder og gerne er på arbejde når folk sidder derhjemme og ser tv efter aftensmaden.

Jeg bor selv et godt stykke fra Langebjergvej ( Teglgårdsvej ) men det undrer mig at en ejerforening kan eje et anlæg og skabe sig monopol i en hel by uden at der følger forpligtelser med. 

Personlig kan jeg ikke forstå at Yousee ikke dropper samarbejdsaftalen og opbygger deres egen central, og dermed sparer omkostningerne. Man må formode at Yousee trods alt ønsker at forbindelsen skal være optimal for alle. Der er sikkert en god forklaring på tingenes tilstand, men trist at vi som forbrugere ikke kan få det a vide så vi selv kan vurdere om det er Yousee vi skal være irriterede på. 

Det kunne være spændende at høre fra afdelingsbestyrelsen. de må have en god grund til ikke at ønske at sammarbejde. 

Med venlig hilsen

Morten

er heller ikke i en hel by men kun anlægget  i Langebjergparken som Langebjergparkens beboer er tilsluttet til aka kabletnettet og evt udstyr hertil. Hvordan det er i  resten af ejerforeningerne og bebyggelser i Humlebæk skal jeg ikke kunne sige. I en forening kan de vælge selv at eje det eller lade en udbyder eje det.

Er ihvertfald den forklaring jeg har fået fra yousee at foreningen/bebyggelsen er problemet hvor jeg bor, da yousee ikke ejer det og ikke bare kan gå ind og opgradere det uden forhandlinger. Bebyggelsen er fra 80'erne så kan du selv regne ud hvor outdatet kabelnettet er her men ifgl afdelingsbestyrelsen er det meget vigtig de ejer det selv er dog et kabelnet der ikke kan klare dags dato teknologi "analog"

Yousee har gjort hvad de kunne her skiftet stik til nyeste samt fået udskiftet router til nyeste netgear.

Kan så oplyse her kl 19 er den gal igen hvor en 100/20 linje kun køre 3/20

Jeg har også snakket med yousee, og deres svar er blot, der har ingen planer om at gå igang med at sætte kapasiteten op. De ved der et problem og nu ser jeg det ikke kun er Teglgårdsvej med hele Humlebæk der har et problem.

Jeg sidder i bestyrelsen hvor jeg bor og vi er IKKE blevet kontaktet af Yousee om anlægget, så der er løgn hvad de skriver.

De skal nok lige have deres 300 Mbit-projekt lanceret først :-)
Dette var det svar vi fik i juni 2013,  da vi har været i kontat med yousee mange gange i løbet af de sidste 3 år.

Årsagen til at vi ikke kan give dig en tidshorisont for udbygningen af anlæggene i dit område, er at det er private anlæg. Det betyder at vi skal forhandle med foreningen der ejer anlæggene derude, og først når vi har fået en aftale på plads kan vi starte på udbygningen.
Vi  har nok haft brebånd fra yousee de sidste 5 år og begyndte først at opleve de kapacitet problemer da yousee play blev implemteret (hvilket jeg også har nævnt til dem et par gange da problemet først opstod), hvor mange folk bruger den feature mellem 19 - 23. Efter kl 23 ca køre vores bredbånd gerne ok igen.

Det lyder meget underligt at alle private anlæg i Humlebæk er ramt af kapacitets problemmer og det er ikke muligt nogen somhelst steder at få en aftale med foreningerne, mon ikke det er Yousee der ikke har styr på det

Jeg har samme problemer i Værløse. Jeg betaler for 80 Mbit, men har gennem de seneste 12 måneder oplavet at hastigheden er nede på mellem 5 og 16 Mbit i primetime. Her mellem Jul og Nytår har hastigheden været konstant lav (max 15 Mbit), også uden for primetime.

Jeg har kontaktet Yousee flere gange. Hver gang starter de med en forelæsning om at hastigheden skal måles med kabel (det ved jeg godt), så erkender de at der er problemer med kapaciteten på centralen - og lover at det snart bliver løst. Er man vedholdende nok, erkender de at kapacitetsudvidelserne har lange udsigter - og så bliver man tilbudt et nedslag i prisen.

Man kan undre sig over at Yousee ikke bare udvider kapaciteten. Problemerne har jo stået på i flere måneder i flere områder at landet., Måske er problemet at Yousee's (TDC's) ejere har drænet selskabet for kapital, således at de reelt set ikke har pengene til at udvide kapaciteten? - det var det indtryk man fik fra udsendelserne "Danmark sælger ud" på DR2.

Det er i hvert tilfælde useriøst at Yousee forsætter med at  markedsføre høje hastigheder, når de tydeligvis ikke er i stand til at levere.

Nedenfor kan I se hvordan min downstream hastighed har svinget mellem 90 og 5 Mbit. Grafen viser målinger (udført med kabel) over de seneste 30 dage.

P.S. Jeg er ikke tilsluttet et privat anlæg.

[img]68iFDEE76EA8E147741.png[/img]

Så er der lidt nyt.

Yousee har planlagt opgradering på de forskellige anlæg i Humlebæk i uge 14. Denne infomation er fra den 8/1-15.

Så jeg ser frem til at få kompenseret 50% af 299kr fra 19/2-13 til marts 2015.

Tak for opdatering, imens du sendte denne besked snakkede jeg med yousee, og fik a vide at der ikke var noget nyt. 

Men det er da rigtig fedt hvis der endelig bliver gjort noget ved sagen. 

Med venlig hilsen

Morten

Kunne vi ikke for at bedre koordinere lige skrive hvilken adresse (eller ca adresse) så vi ved hvilke område/anlæg vi hører til.

Jeg bor selv på xxxxxxxx i xxx gaden og har fået drift id 12554.

Grunden skyldes at feks Langebjergparken enten ikke har/kan få yousee eller deres systemer viser forkert

Jeg bor xxxxxxxx xxx, og hører til centralen på teglgårdsvej.  Jeg har ikke noget drifts id

Da de fleste boligforeninger i Humlebæk ejer deres anlæg, kan det være svært at få det opgraderet, fordi så vil Yousee have råderet over det. Hvis de får råderet over anlæget, kan man feks. ikke skifte over til STOFA, da man så ikke kan bruge det anlæg, men skal have helt nyt, så der er fordele og ulemper.

Ved at flere boligforeninger i Humlebæk, er blevet pålagt ved generalforsamlingen, at finde ud af hvad det koster at få lagt fiber ind. Dette kunne du jo komme med forslag om til næste generalforsamling. :D

Desværre bor jeg ikke i en af disse boligforeninger, så jeg har ikke adgang ved generalforsamlinger, og kan derfor ikke komme med oplæg. 

Som tidligere indlæg har skrevet ser det ud til at Foreninger i Humlebæk bliver opgraderet i uge 12, så håber jeg klart at dette afhjælper problemet. Indtil da er problemet blevet en smule mindre, og jeg har nu typisk op til 20Mbit i Primetime. 

Med venlig hilsen

Morten

Se mit svar til anden bruger længere op, håber du kan bruge dette svar.:D

det er altid samme jeg kommer fra samme område men hastighed er for langsom ofte hakke alt for mange gange på nettet så det er umuligt at bruge net mvh 

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)