Spørgsmål

Ændre husstandens "hovedstik"

(Kaldet det hovedstik grundet manglende viden om fagtermer)

Så vi har bestilt og modtaget yousee coax bredbånd, som skulle virke fra i dag den 1.marts. Jeg satte routeren op i mit værelse på 1. sal, men internet kom aldrig igennem, så valgte at ringe til support.
Efter en hurtig samtale med supporteren kom vi frem til at selve stikket jeg havde valgt åbenbart ikke var modtageligt, og jeg skulle prøve husets andet stik som sidder i stuen, og hurra det virkede. Problemet er så bare at vi har brug for at få det til at virke oppe på første sal.
Fik at vide af supporteren at den eneste måde at få det til at virke på, ville være at få en tekniker eller elektriker til at komme forbi og skifte "hovedstikket", men da jeg skulle aktivere internettet var der en valgmulighed om at skifte "hovedstikket", men kunne ikke nå at vælge den da jeg allerede havde trykket videre, og muligheden findes ikke længere på mitwifi.dk.

Så mit spørgsmål er: er det virkelig rigtigt, at man skal betale en elektriker for at rode med nogle ting bare for at få routeren til at kunne trække internet i et andet rum?
skriv endelig for mere info.

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +6
For at internet skal virke, så SKAL der monteres i den vægdåse hvor kablet kommer ind, da det ikke kan køre på en sløjfe montering.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)