Åben konfiguration - er noget ændret?.

Hej,

Er der sket noget i forbindelse med åben konfiguration?. Efter natten til Mandag kan jeg ikke længere komme i kontakt med min mail servers SMTP service (port 25) udefra?. Så længe jeg er på indersiden af vores CG3000 virker alting som det skal - det er kun udefra. SMTP Toolbox melder også at der ikke er adgang til serveren. Jeg har nulstillet modem, og port forwarding er sat til at pege på den korrekte ip adresse / port.

Mvh

/Steffen

11 Kommentarer

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Brugeren Logan meldte at hans port 25 også var lukket. Yousee har tilsyneladende også genstartet/nulstillet hans router med åben konfiguration, så han måtte genindtaste f.eks. wifi koder. Jeg tror Yousee ved et uheld har lukket din port 25 (SMTP). Du skal nok derfor bede dem genåbne den. Jeg har selv en C6250 med åben konfiguration og har ikke oplevet noget. Jeg har dog ikke en mail server kørende (endnu). 

Tusind tak - 

Så skal jeg bare lige spørge: Hvor bestiller man åben konfig igen. Jeg husker det som noget man kunne gøre herinde. Det er så længe siden sidst (:

Mvh,

/Steffen

Omdømme 4

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Slangefar har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Jeg ringede til kunderservice og fik det gjort, da en venlig bruger her inde gjorde mig opmærksom på muligheden. Jeg var selv begyndt at lave ændringer i router uden åben konfiguration , men Yousee rettede hele tiden tilbage :( Yousee bør meget tydeligt informere nye kunder om muligheden for åben konfiguration. De opfordere os nærmest til at rette selv med vejledning og koder på routeren (det har vi på C6250). Skal du have genåbnet port 25 skal du jo ringe til dem.

Omdømme 4

Badge +3
Jeg håber ikke Yousee er begyndt at lukke porte som f.eks. FTP, WEB, SMTP og POP3, som et led i deres strategi. Jeg har nemlig fået lov af fruen, at sætte en lille hjemmeserver op :D

Det tror jeg ikke. Har lige talt med Thomas hos supporten - og efter han lige kiggede og tilrettede, så er der svjks. åbnet for alt igen. SMTP, HTTP, HTTPS osv.

Omdømme 4

Badge +3
Det glæder mig at høre. At få lov til en lille hjemmeserver var nogle lange seje forhandlinger med "hende som bestemmer" :D 

For the record: Jeg har samme problem, men har først opdaget det i dag og først kunnet se på det her til aften, så jeg hænger i telefonen i morgen kl 8.

Jeg har ikke kontaktet dem endnu. Jeg vil se, om de ikke selv udbedrer fejlen. Den åbne konfiguration fremgår stadig af mit yousee, så det burde kunne lade sig gøre.

Port 25 blev også pludselig lukket hos mig - ifølge StatusCake skete det søndag d. 3. juli kl. 11:07.

Det var heldigvis intet problem for den tekniske support at åbne den igen.

Det samme her, har også mistet port 25

Ring til dem. Tog Thomas 5 minutter minus telefonkø at fikse ;)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)