Spørgsmål

Åbning af printporte

Jeg skal have åbnet printporte til HPePrint. UDP/TCP port 80, 443, 5222, 5233

Ingen hælp at hente på online support hos YouSee - er der nogen der ved hvordan man gør?

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvordan vil afhænge af hvilken router du har?
Hej Slangefar,
Det er en Sagen 3686 fra YouSee
Omdømme 7
Badge +7
YouSee har lavet en guide: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/indstillinger-og-sikkerhed/saadan-opretter-du-en-port-forward/sagem-fast3686
Hej Slangefar,
Tak igen!
Nu er jeg ikke helt hjemme i det her område.

Hvis det er nogle printerporte jeg skal åbne, er det så port forward?
Er det printerens IP adresse / MAC adresse jeg skal reservere?
Hvis jeg skal åbne port 80, 443, 5222 og 5223, bliver det så port 80 - 5223 som start og end port? (eller blokerer jeg så for mange porte?
Er det identiske portnumre på WAN siden?
Undskyld de mange spørgsmål...og tak for hjælpen!
Omdømme 7
Badge +7
Ja, åbne porte og port forward er det samme.

Printerens MAC adresse bindes til en lokal IP adresse i router, så den altid får den samme IP adresse tildelt fra routeren. Ellers vil den åbne port ikke altid ramme samme lokale IP adresse.

Du skal kun åbne de porte du bliver bedt om. Du kunne en dag få brug at åbne en port i dit store interval.
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det her l... Kan man ikke købe sig til at få det fixet???

Jeg IP adressen bliver ikke "static"
Omdømme 7
Badge +7
Teknikken er først at lave en fast IP og siden lave en "port forward" til den.

Det nemmeste er at afkrydse "select" ud for den ønskede MAC adresse og trykke på knappen "Force available".
Der sker bare ikke noget, hverken når jeg klikker select eller force available
Omdømme 7
Badge +7
Du skal bruge både "Select" og "Force available". "Select" vælger MAC adresse og "Force available" opretter den faste IP på den valgte MAC adresse. Ellers må du prøve metoden ovenfor i guiden, men den har større fejlkilder, da man skal indtaste en del manuelt.
I guiden står der at man bare skal markere select og så kommer det.
Jeg har både valgt select og Force available og der sker ikke en s...

Jeg kan godt lave en fast IP reservation ved at indtaste MAC og IP under "DHCP Reservation Lease Infos" - er det det jeg skal gøre?
men det ændrer stadig ikke noget i oversigten - den står ikke som static...
kender du ikke nogen man købe til at løse det her? Jeg er simpelthen så træt af det, det tager alt for meget tid og er alligevel super vigtigt for mig....
kender du ikke nogen man købe til at løse det her? Jeg er simpelthen så træt af det, det tager alt for meget tid og er alligevel super vigtigt for mig....
Omdømme 7
Badge +7
Du skal huske det er en hjemmeside du bruger i router. Derfor er afkrydsningsfeltet med "Select" som regel ikke nok til at der sker noget. YouSee laver mange "guides" og der opstår af til fejl i dem. Hvis den anden metode virke så brug den i stedet for den nemme.
Omdømme 7
Badge +7
Der er en del typisk små IT firmaer som laver hjemmesupport, men der er ofte en "nørd" i opgangen, på arbejdet, i familien osv. som kan få det til at fungere.
Tak for din hjælp og indsats her!

Kan stadig ikke få det til at virker så jeg må nok bare acceptere at HP e-print ikke fungerer med YouSee

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)